Gå til innhold

hva ska man svare?

Anbefalte innlegg

Gjest horstein67
Skrevet

Hva er lurt å svare når noen sprø under et intervju: hva synes du er mest spennende m jobben, og hva mest kjedelig? er en sekretær stilling. Og hva er lurt å svare hvis de spør:"Kan du peke på en tabbe du har gjort i arbeidslivet, en konflikt, et problem, hvordan løste du det?"

Gjest du vet selv
Skrevet

Det kan jo ikke noen her gi svar på, for de eneste ærlige svarene på det vet du selv! Du kan jo skrive ned konkret hva som er svaret på dette, og så kan du spørre her igjen om forslag til måter å formulere det på......

Skrevet

Vær ærlig, det vinner du på. Altså, du svarer på det som spørres om.

Gjest Elextra
Skrevet

''hva synes du er mest spennende m jobben, og hva mest kjedelig? ''

Hva du "bør" svare her kommer helt an på typen sekretærjobb du søker. Søker du f.eks. en jobb som består mye av rutinearbeid/samme type oppgaver om igjen får du neppe jobben om du sier du ønsker den fordi den er så utfordrende og variert.

Det andre spørsmålet du nevner synes jeg det er litt underlig å stille i forbindelse med en sekretærstilling. Men uansett hva du svarer vil jo måten du svarer på si noe om hvordan du kan håndtere vanskelige spørsmål (enten du har svar eller ikke).

Men som de andre påpeker er det viktig å være ærlig. Andre ting blir gjerne gjennomskuet, du er best når du er deg selv, og dessuten ønsker du vel ikke å få en jobb du antakelig ikke passer til.

Gjest mallet
Skrevet

Det siste spørsmålet har jeg fått på intervju en gang. Da var jeg ærlig, fortalte om en tabbe jeg hadde gjort og hvordan jeg hadde ryddet opp igjen. Det er det siste de er interessert i. Alle gjør tabber fra tid til annen, det viktige er å vise at du kan og vil ta ansvar for tabben og rydde opp etter beste evne, i stedet for å prøve å feie ting under teppet og late som ingenting slik at andre må rydde opp etter deg. Jeg fikk den jobben, forresten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...