Gå til innhold

Dele familien på to fly pga fare for ulykker?

Anbefalte innlegg

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• ....AV

2

• kaffepiken

2

• Lotte :o)

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest har aldri gjort det
Skrevet

Har aldri tenkt på det, men var litt nervøs da hele familien untatt minstegutt var ute å fløy. Var litt redd for at noe skulle skje med oss, og at han ville sitte igjen alene.

candyqueen_83
Skrevet

Det beste hadde vel vært om det gikk galt med alle tenker jeg..

Gjest uff for en tanke  :(
Skrevet

Jeg har tenkt tanken, men da helst helt motsatt. Hvis ulykken først er ute er det bedre at vi alle omkommer.........

Skrevet

Huff nei, jeg vil ikke risikere å miste halve familien min og ha dårlig samvittighet for at jeg havnet på det flyet som ikke styrtet. Faktisk vil jeg heller dø sammen med mine nærmeste enn å bli igjen. Mitt liv har vært preget av min mors død da jeg var tenåring, jeg håper mine barn slipper å oppleve å miste meg før de er voksne og har noen som står dem nærmere enn jeg.

Nå har jeg heller ingen tro på at døden er en forferdelig ting, det forferdelige er å bli igjen.

Skrevet

Huff nei, jeg vil ikke risikere å miste halve familien min og ha dårlig samvittighet for at jeg havnet på det flyet som ikke styrtet. Faktisk vil jeg heller dø sammen med mine nærmeste enn å bli igjen. Mitt liv har vært preget av min mors død da jeg var tenåring, jeg håper mine barn slipper å oppleve å miste meg før de er voksne og har noen som står dem nærmere enn jeg.

Nå har jeg heller ingen tro på at døden er en forferdelig ting, det forferdelige er å bli igjen.

''jeg vil ikke risikere å miste halve familien min og ha dårlig samvittighet for at jeg havnet på det flyet som ikke styrtet. Faktisk vil jeg heller dø sammen med mine nærmeste enn å bli igjen.''

Helt enig med deg. Min første tanke da jeg leste om dette var at jeg ikke ville ha taklet å leve med at jeg hadde havnet på det flyet som ikke styrtet.

Skrevet

Har aldri tenkt på det, men var litt nervøs da hele familien untatt minstegutt var ute å fløy. Var litt redd for at noe skulle skje med oss, og at han ville sitte igjen alene.

Jeg kjenner igjen de tankene der - jeg fikk skikkelig synkende følelse i magen da vi første gang reiste fra barnet vårt - hva om han mistet oss begge?

Skrevet

Jeg har tenkt tanken, men da helst helt motsatt. Hvis ulykken først er ute er det bedre at vi alle omkommer.........

Enig, men vi "deler" jo familien stadig vekk når det gjelder bilkjøring, da.

Foreldrene mine kjente en familie som konsekvent passet på at alle var med i samme bil, nettopp ut fra tanken om at hvis de skulle bli utsatt for en ulykke, var det bedre at alle døde enn at noen ble igjen.

Som en skjebnens ironi så VAR de faktisk utsatt for en bilulykke, og noen men ikke alle i bilen omkom.

Mary Poppins
Skrevet

Mamma og pappa gjorde alltid det da vi var barn. Altså dersom de begge skulle ut å fly uten barna, så tok de hvert sitt fly. Dersom hele familien skulle fly så tok vi alle samme fly.

Skrevet

Niks, jeg hadde tenkt at det var i overkant hysterisk og dessuten at det kanskje var like greit at alle døde om ulykken først var ute... Vi er ikke akkurat tronarvinger heller.

Skrevet

Det har jeg aldri vurdert - for en ide! Da burde man i prinisppet gjøre det samme med bilturer også. Risikoen for å dø i en bilulykke er mye større.

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort.

Det måtte i tilfelle være om vi hadde ett eller flere barn som ikke skulle vært med da? Men sannsynligheten for at det skal skje noe er så liten, jeg hadde nok ikke gjort det allikevel.

Skrevet

Nei det har vi aldri gjort. Og ikke hadde det vært aktuelt heller, hvis hele familien var ute og reiste.

Hvis det bare var pappaen og jeg som var på tur burde vi kanskje tenkt i de baner? På den annen side så er det vel mange ting man da må kutte ut å gjøre begge to og samtidig hvis man først begynner å tenke sånn, kjøre i samme bil for eksempel... Jeg tror heller vi lever mens vi lever og gjør det så godt vi kan for hele familien.

Føler med alle som har mistet noen av sine i den fæle flyulykken. Må innrømme at den traff meg mer i magen enn flyulykker pleier å gjøre. For det første fordi det er så spooky når et fly bare forsvinner midt i lufta uten spor. Ulykker skjer vanligvis under take-off og landing, og jeg har klart å begrense mine tilløp til flyskrekk til da når jeg er ute og flyr... For det andre fordi det var Air France og en flyvning det alltid er flere nordmenn på. (veldig få på akkurat denne avgangen pga pinse). Oftest dreier det seg om Banana Airlines i Langtbortistan når man hører om flystyrt, da er det lettere å distansere seg..

Skrevet

Det har jeg aldri vurdert - for en ide! Da burde man i prinisppet gjøre det samme med bilturer også. Risikoen for å dø i en bilulykke er mye større.

''Risikoen for å dø i en bilulykke er mye større.''

Det er det, men hvis ulykken først er ute, er sjansen for at _noen_ overlever likevel større i en bilulykke enn i en flystyrt.

Skrevet

Vi har gjort det en gang. Da var ikke barna med og vi voksne skulle fly inn på vidda med et sjøfly som virket litt shabby. Da vi likevel måtte fly to turer, fløy mannen min og jeg hver vår tur.

Skrevet

Nei det har vi aldri gjort. Og ikke hadde det vært aktuelt heller, hvis hele familien var ute og reiste.

Hvis det bare var pappaen og jeg som var på tur burde vi kanskje tenkt i de baner? På den annen side så er det vel mange ting man da må kutte ut å gjøre begge to og samtidig hvis man først begynner å tenke sånn, kjøre i samme bil for eksempel... Jeg tror heller vi lever mens vi lever og gjør det så godt vi kan for hele familien.

Føler med alle som har mistet noen av sine i den fæle flyulykken. Må innrømme at den traff meg mer i magen enn flyulykker pleier å gjøre. For det første fordi det er så spooky når et fly bare forsvinner midt i lufta uten spor. Ulykker skjer vanligvis under take-off og landing, og jeg har klart å begrense mine tilløp til flyskrekk til da når jeg er ute og flyr... For det andre fordi det var Air France og en flyvning det alltid er flere nordmenn på. (veldig få på akkurat denne avgangen pga pinse). Oftest dreier det seg om Banana Airlines i Langtbortistan når man hører om flystyrt, da er det lettere å distansere seg..

''Hvis det bare var pappaen og jeg som var på tur burde vi kanskje tenkt i de baner? På den annen side så er det vel mange ting man da må kutte ut å gjøre begge to og samtidig hvis man først begynner å tenke sånn, kjøre i samme bil for eksempel... ''

Ja, det er ikke alltid så veldig praktisk å innrette seg slik att foreldre ikke er samtidig på et befordringsmiddel. Måtte jo da også gjelde taxi og småbåter.

Skrevet

Vi har gjort det en gang. Da var ikke barna med og vi voksne skulle fly inn på vidda med et sjøfly som virket litt shabby. Da vi likevel måtte fly to turer, fløy mannen min og jeg hver vår tur.

Skjønner godt den beslutningen.

Men hvis jeg hadde sett et shabby fly, hadde jeg vel mest helt mot å ikke være med i flyet i det hele tatt.

Skrevet

Skjønner godt den beslutningen.

Men hvis jeg hadde sett et shabby fly, hadde jeg vel mest helt mot å ikke være med i flyet i det hele tatt.

Det var litt vanskelig å trekke seg fra den turen som vi hadde planlagt i flere år... Og det etter å ha organisert barnevakt for ungene på 2 og 4 i en uke, flydd til Alta, og blitt kjørt inn på vidda.

Det føltes litt uansvarlig, men gikk jo bra:-)

Skrevet

Jeg har ikke tenkt på det.

Men det er vel vanlig på arbeidsplasser er det ikke? Å dele seg opp. Ikke at vi har gjort det men.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...