Gå til innhold

Dele familien på to fly pga fare for ulykker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, men jeg kjenner flere pendlerektepar som konsekvent sitter på hvert sitt fly. De reiser flere ganger i mnd mellom min og din by.

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• ....AV

2

• kaffepiken

2

• Lotte :o)

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Statistisk er sjansen minimal for å forulykke i fly. Det er langt farligere å kjøre bil, så hvis man skulle følge logikken burde man i såfall ikke kjøre bil sammen heller....

Gjest lilatu_28
Skrevet

Vi har aldri vurdert å faktisk splitte oss, men tanken har streifet oss når vi har sittet der i flyet _hele_ familien minus besteforeldre. Det ville vært utenkelig trist om besteforeldrene hadde mistet alle sine livsarvinger (tre barn+ektefeller og syv barnebarn) og sittet igjen uten nær familie i en alder av 80 år.

På en annen reise satt alle barnebarna i samme småfly mens foreldregenerasjonen satt i det andre. På tilbaketuren delte vi oss annerledes.

Når det er sagt så er ingen av oss særlig redde for å fly- Sjansen er tross alt ekstremt liten for at noe skjer og vi tar nomalt ikke hensyn til det.:-)

Skrevet

Jeg har ikke tenkt på det.

Men det er vel vanlig på arbeidsplasser er det ikke? Å dele seg opp. Ikke at vi har gjort det men.

Det at man eventuelt deler seg opp på en arbeidsplass er jo en litt annen sak, synes jeg, da det har med det å kunne holde hjulene i gang og ikke hensynet til etterlatte.

Husker du Partnair-ulykken for sikkert mer enn 20 år siden? da kom alle fra samme selskap. Jeg skulle tro at mange firmaer splittet opp arbeidsstokken de første årene etter dette.

Gjest Elextra
Skrevet

På vanlig rutefly synes det ganske meningsløst, i så fall burde man vel så gjerne bestandig kjørt to biler. Som om trafikksikkerheten skulle blitt høyere om alle gjorde dét ;).

Gjest Elextra
Skrevet

Det at man eventuelt deler seg opp på en arbeidsplass er jo en litt annen sak, synes jeg, da det har med det å kunne holde hjulene i gang og ikke hensynet til etterlatte.

Husker du Partnair-ulykken for sikkert mer enn 20 år siden? da kom alle fra samme selskap. Jeg skulle tro at mange firmaer splittet opp arbeidsstokken de første årene etter dette.

Hele rbeidsstedet mitt var på en tur til en annen by for noen få år siden. Da forbød flyselskapet oss å reise alle med samme fly. Vi funderte på om det var fordi vi ville utgjøre så stor del av hele flyet eller om det var av sikkerhetshensyn/av forsikringsmessige hensyn à la de du nevner.

Gjest lilatu_28
Skrevet

På vanlig rutefly synes det ganske meningsløst, i så fall burde man vel så gjerne bestandig kjørt to biler. Som om trafikksikkerheten skulle blitt høyere om alle gjorde dét ;).

enig.

Skrevet

Hele rbeidsstedet mitt var på en tur til en annen by for noen få år siden. Da forbød flyselskapet oss å reise alle med samme fly. Vi funderte på om det var fordi vi ville utgjøre så stor del av hele flyet eller om det var av sikkerhetshensyn/av forsikringsmessige hensyn à la de du nevner.

Det har jeg ikke hørt om før. Vi har ikke dratt hele arbeidsstedet, men kanskje ca 70-80 på én gang, og da har vi vært i samme fly. Det er opplagt at det hadde vært ekstremt vanskelig for ett firma å miste så mange på én gang, hvis ulykken skulle være ute, men det er garanetrt det siste jeg hadde bekymret meg for i tilfelle styrt!

brilleslangen
Skrevet

Det beste hadde vel vært om det gikk galt med alle tenker jeg..

tenker jeg også... skal det først skje noe slikt, er det like greit vi alle forulykker samtidig.

brilleslangen
Skrevet

Statistisk er sjansen minimal for å forulykke i fly. Det er langt farligere å kjøre bil, så hvis man skulle følge logikken burde man i såfall ikke kjøre bil sammen heller....

Jeg kjente jeg fikk litt angst i bilen engang. Vi alle untatt ett barn satt i samme bil,(vi skulle kjøre en bit og det var stor trafikk) og så kom jeg til å tenke på enn om det skjedde noe med oss i bilen og bare den ene ungen som ikke var med ble sittende igjen.kjente jeg fikk litt problemer med meg selv da. I mitt hode er jeg mest bekvem med tanken "alle eller ingen"

Skrevet

I så fall dobler man jo risikoen for at noe skal skje, selv om "noe" blir litt mindre alvorlig. Det blir alvorlig nok, og jeg synes ikke det er verdt den økte risikoen.

Skrevet

I så fall dobler man jo risikoen for at noe skal skje, selv om "noe" blir litt mindre alvorlig. Det blir alvorlig nok, og jeg synes ikke det er verdt den økte risikoen.

''I så fall dobler man jo risikoen for at noe skal skje''

Godt poeng!

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1244008959' post='4159505]

...og nå viser det seg at de splittet opp pga økonomiske hensyn, og at hun ville bruke bonuspoeng... Ikke frykten for ulykke.

http://www.dagbladet.no/2009/06/02/nyheter/utenriks/air_france-ulykken/brasil/innovasjon_norge/6527363/

Sukk, litt av en bonus :/.

Forøvrig ikke overrasket over at det viste seg å være grunnen, temmelig sjelden familier splitter opp på den måten helt av eget valg. Mer praktisk å reise sammen.

Skrevet

Sukk, litt av en bonus :/.

Forøvrig ikke overrasket over at det viste seg å være grunnen, temmelig sjelden familier splitter opp på den måten helt av eget valg. Mer praktisk å reise sammen.

Ja, enig, det praktiske i å reise samlet teller nok svært mye hos de fleste av oss.

Re "binus": Jeg leste et sted at flere franskmenn ombord hadde vunnet turen som en premie i regi av bedriften de jobbet i. Huff.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har aldri vurdert å faktisk splitte oss, men tanken har streifet oss når vi har sittet der i flyet _hele_ familien minus besteforeldre. Det ville vært utenkelig trist om besteforeldrene hadde mistet alle sine livsarvinger (tre barn+ektefeller og syv barnebarn) og sittet igjen uten nær familie i en alder av 80 år.

På en annen reise satt alle barnebarna i samme småfly mens foreldregenerasjonen satt i det andre. På tilbaketuren delte vi oss annerledes.

Når det er sagt så er ingen av oss særlig redde for å fly- Sjansen er tross alt ekstremt liten for at noe skjer og vi tar nomalt ikke hensyn til det.:-)

''Vi har aldri vurdert å faktisk splitte oss, men tanken har streifet oss når vi har sittet der i flyet _hele_ familien minus besteforeldre. Det ville vært utenkelig trist om besteforeldrene hadde mistet alle sine livsarvinger (tre barn+ektefeller og syv barnebarn) og sittet igjen uten nær familie i en alder av 80 år.''

Men ville dere tenkt det samme om dere kjørte bil og evt. leide en minibuss (og alle var i samme bil), da? Faren for å dø i trafikkulykke er jo langt større enn i fly.

Skrevet

Vi er en bitteliten familie på tre, så vi hadde nok ikke delt familien for å minske faren...

Skrevet

Jeg har blitt spurt om det tidligere, så jeg har forsåvidt tenkt tanken. Men jeg synes det blir veldig problematisk å forklare ungene at flyulykker er noe jeg / vi er såpass redde for, at vi synes det er naturlig å ta forholdsregler. Vi har aldri bodd utenlands, og hadde vi vært så redde for å fly, burde vi vel valgt en annen type ferie. Dessuten - hvordan skal vi dele, hvem skal overleve sammen med meg / faren? Jeg tror risikoen er så liten at det bare skaper problemer å tro at dette er en forholdsregel.

Jeg kjenner en som satt i passasjersetet foran i bilen og overlevde da en trailer kom i full fart mot dem i deres kjørebane. Den traff bilen på skrå og drepte mannen som kjørte, begge barna som satt i baksetet og skadet henne selv litt i venstre arm. Man deler seg jo ikke på bilferie?

Dessverre er slike ulykker mer sannsynlige.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, enig, det praktiske i å reise samlet teller nok svært mye hos de fleste av oss.

Re "binus": Jeg leste et sted at flere franskmenn ombord hadde vunnet turen som en premie i regi av bedriften de jobbet i. Huff.

Huff :(.

Selv tenker jeg selvfølgelig på at jeg har reist via CDG med Air France flere ganger... Men tross alt frakter de titusenvis av passasjerer skadefritt frem hvert år. Ville ikke nøle med å velge AF neste gang (dvs. ikke på grunn av risikoen, kanskje av andre grunner).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...