Gå til innhold

hvordan er yrkesmulighetene for sangpedagoger?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg har truffet flere i årenes løp som studerer sang på musikkhøgskolen. De vet ikke om de kan leve av sangen men tenker å utdanne seg til sangpedagoger.

Er det et bra marked for sangpedagoger? Vet dere noe om det?

Gjest bare tenker
Skrevet

Altså...de kan jo jobbe som musikklærere? Med formidling? Kor? Innen teaterproduksjon osv.

Gjest Mirakelet
Skrevet

I enkelte barnehager, på skoler, musikkskole, privatundervisning..

Skrevet

Det går an å få seg jobb i kulturskolen, i kor, i grunnskolen, i videregående skole - og som utøvende sanger.

Det er også endel som har eget firma og gir privattimer.

Gjest best wishes
Skrevet

Det går an å få seg jobb i kulturskolen, i kor, i grunnskolen, i videregående skole - og som utøvende sanger.

Det er også endel som har eget firma og gir privattimer.

Men trenger ikke de fleste kor dirrigenter? ser for meg at å ansatte en sangpedagog er nokså dyrt?

Gjest best wishes
Skrevet

I enkelte barnehager, på skoler, musikkskole, privatundervisning..

har aldri hørt om barnehager som har ansatt sangpedagog, er det kommunale barnehager?

Gjest Mirakelet
Skrevet

har aldri hørt om barnehager som har ansatt sangpedagog, er det kommunale barnehager?

Sikkert private musikkbarnehager, jeg så i alle fall en annonse en gang fra en barnehage som søkte etter musikkpedagoger :)

En dame jeg kjenner som er utdannet førskolelærer tok etterutdanning innen musikkpedagogikk da dette er ettertraktet hos barnehager. Barn lærer utrolig mye av musikk... men det blir vel på et mer barnslig stadie da... få barn interessert i musikk, lære om lyder, bevege kroppen til musikk, rytmeforståelse osv.

Gjest korsangeren
Skrevet

Men trenger ikke de fleste kor dirrigenter? ser for meg at å ansatte en sangpedagog er nokså dyrt?

Et kor trenger en dirigent, og jeg tror dette kan tas som et fag i studiet.

Vår kordirigent får noenogførtitusen i året. Vet om en som får over 60.000.

Denne lønna er for å jobbe 2 1/2 time på kveldstid + forberedelser og evt. opptredener. Ferie i hele skoleferien og mellomjula.

Tror ikke jeg ville vært bekymret for jobbmulighetene til en dyktig sangpedagog. Det er nok mye arbeid på ettermiddager og helg, så det er et lite familievennlig yrke.

Skrevet

Jo, de fleste trenger dirigenter, og de fleste ansetter dirigent med utdannelse som kordirigent eller sangpedagog. De fleste sangpedagoger har nok kordireksjon som en del av utdannelsen sin.

-samme med korps. De aller fleste korps har nå profesjonelle dirigenter med musiker- eller musikkpedagogutdanning

Skrevet

Sikkert private musikkbarnehager, jeg så i alle fall en annonse en gang fra en barnehage som søkte etter musikkpedagoger :)

En dame jeg kjenner som er utdannet førskolelærer tok etterutdanning innen musikkpedagogikk da dette er ettertraktet hos barnehager. Barn lærer utrolig mye av musikk... men det blir vel på et mer barnslig stadie da... få barn interessert i musikk, lære om lyder, bevege kroppen til musikk, rytmeforståelse osv.

Kanskje mer barnlig enn barnslig?

Gjest Mirakelet
Skrevet

Kanskje mer barnlig enn barnslig?

Begge deler :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...