Gå til innhold

¤/#%/&%/& fastlege!

Gjest Dette fikser jeg ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til fastlegen min.

Siden jeg bare brøt sammen i krampegråt på kontoret ditt i dag, og derfor ikke fikk sagt noe mer før du geleidet meg bestemt ut på venteværelset (hvor det forøvrig satt ca 8 mennesker i kø), velger jeg å skrive det jeg skulle ha sagt. Ikke at du noen gang får se det, men jeg vil kanskje føle meg litt bedre?!

Altså, når jeg får beskjed om at jeg har en smertefull lidelse som jeg bare må venne meg til å leve med, så er det faktisk en ganske stor belastning. Jeg har vært utenfor arbeidsmarkedet i snart 2 år på grunn av ulike "vondter", og nå når jeg endelig får en diagnose så er den ganske tung å svelge.

Gjennom disse snart 2 årene har du strengt tatt ikke vært særlig interessert i meg og mine lidelser. Har jeg ikke vært interessant nok, tro? Det har vært en kamp for å få komme til spesialister, på MR/røntgen osv. Slik burde det da ikke være, vel?!

Av natur er jeg en positiv og aktiv person. Jeg trener mye, jeg er glad i mennesker, jeg er aller mest lykkelig når jeg har en innholdsrik hverdag. Nå har jeg snart gått i 2 år uten å få noe særlig meningsfylt hverdag. Når jeg så spør deg om hva framtida mi vil bringe, så er det ikke så veldig hyggelig at du da automatisk tror jeg skal forsøke å græbbe til meg noen ufortjente statlige uførekroner.

Jeg har ikke noe ønske om å bli uføretrygdet. Jeg vil svært gjerne jobbe, men disse vondtene mine som bare vil forverres gjør at jeg ikke skjønner helt umiddelbart hva jeg skal kunne drive med. Og når jeg i tillegg har en familie å forsørge, så er vel ikke akkurat spørsmål om økonomi i framtida helt fjernt, vel???

Og - det er ikke dine private penger jeg skal få.

Så, "takk" for at du bortimot tok knekken på meg i dag. Dette vil ta litt tid å komme seg etter, men faen heller - psykiatrisk pasient skal du faktisk ikke få meg til å bli!

Skrevet

* Jeg synes at du skal sende dette brevet til din lege (kanskje omformulere litt...)

* Finn deg en ny fastlege!

Skrevet

Dette er ikke noe å lure på - BYTT LEGE!!! For en forferdelig og nedverdigende opplevelse.

Vi har en tendens til å strekke ut tiden, og la oss tråkke på av disse fastlegene. Det må noe skikkelig ille til før vi bytter lege.

Vel, ikke for meg lenger. Nå har terskelen blitt ganske "lav", etter at flere av mine nærmeste har fått feil"diagnoser"/antagelser/likegyldighet/overmedisinering i så stor grad at det har gått på liv og helse løs.

Bytt til en annen lege, ikke la deg tråkke på flere ganger. Du trenger ikke ha noe mer med han å gjøre om du ikke vil, det viktigste er at du får den hjelpen du trenger, og at du har tillit til, og føler omsorg fra legen din!

Lykke til videre...

Skrevet

BYTT FASTLEGE. Ingen skal bli behandlet slik. Du har behov for å bli tatt på alvor, og på å få hjelp til hva som skjer videre. Du trenger hjelp til å prøve å finne en eller annen form for jobb. (For jeg er ikke i tvil om du det er det du ønsker)

Stå på videre!!!

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg sier som de andre her.

Bytt fastlege. Det kan uansett ikke bli verre.

Selv byttet jeg fastlege da vi flyttet. Jeg byttet til den mannen min har, og det er utrolig stor forskjell på disse legene. Jeg vet at mange ikke liker den legen som jeg har nå. Han kan virke litt flåsete og enkel, men jeg liker ham.

Den forrige legen min virket det som betalte sykemeldinger og undersøkelser ut av egen lomme. Det er greit å være restriktiv, men når han hadde hatt meg som pasient i hele mitt liv, burde han vite at jeg ikke kom til legen uten grunn.

Mine foreldre har nettopp byttet ham ut, og de er også fornøyde med sin nye lege.

Når du har en kronisk sykdom er det enda vitigere at du har en lege som du kan kommunisere med.

Lykke til videre :o)

Skrevet

Jeg skjønner nok hva slags beskjed du har fått, og dessverre kjenner jeg meg igjen i reaksjonen og oppførselen til legen også...

Ta kontakt med meg hvis det skulle være noe, vi er mange som står sammen... [email protected]

Skrevet

Bytt fastlege! Du hadde vel ikke betalt en snekker eller bilmekaniker for å gjøre en elendig jobb? Så hvorfor skal du fortsette betale en lege for å gjøre en dårlig jobb med å behandle deg? Send han brevet du skrev og logg deg inn på NAV og bytt fastlege i dag.

Gjest Du har min sympati
Skrevet

Bytt fastlege, send klage!

Din klage alene gjør ingen ting, men mange klager gjør noe!

Lykke til.

Skrevet

* Jeg synes at du skal sende dette brevet til din lege (kanskje omformulere litt...)

* Finn deg en ny fastlege!

Jeg står på venteliste for ny fastlege. Alternativet er å melde seg ut av ordningen, men det er såvidt jeg har skjønt ingen god løsning.

Og brev orker jeg ikke sende nå, men kanskje når jeg blir kvitt'n.

Skrevet

Dette er ikke noe å lure på - BYTT LEGE!!! For en forferdelig og nedverdigende opplevelse.

Vi har en tendens til å strekke ut tiden, og la oss tråkke på av disse fastlegene. Det må noe skikkelig ille til før vi bytter lege.

Vel, ikke for meg lenger. Nå har terskelen blitt ganske "lav", etter at flere av mine nærmeste har fått feil"diagnoser"/antagelser/likegyldighet/overmedisinering i så stor grad at det har gått på liv og helse løs.

Bytt til en annen lege, ikke la deg tråkke på flere ganger. Du trenger ikke ha noe mer med han å gjøre om du ikke vil, det viktigste er at du får den hjelpen du trenger, og at du har tillit til, og føler omsorg fra legen din!

Lykke til videre...

Jeg står på venteliste for ny fastlege. Alternativet er å melde seg ut av ordningen, men det er såvidt jeg har skjønt ingen god løsning.

Skrevet

BYTT FASTLEGE. Ingen skal bli behandlet slik. Du har behov for å bli tatt på alvor, og på å få hjelp til hva som skjer videre. Du trenger hjelp til å prøve å finne en eller annen form for jobb. (For jeg er ikke i tvil om du det er det du ønsker)

Stå på videre!!!

Lykke til:-)

Ja, jeg vil gjerne jobbe, i alle fall til jeg blir så dårlig at det ikke er fysisk mulig. Forhåpentligvis er det mange år fram i tid!!!

Skrevet

Jeg sier som de andre her.

Bytt fastlege. Det kan uansett ikke bli verre.

Selv byttet jeg fastlege da vi flyttet. Jeg byttet til den mannen min har, og det er utrolig stor forskjell på disse legene. Jeg vet at mange ikke liker den legen som jeg har nå. Han kan virke litt flåsete og enkel, men jeg liker ham.

Den forrige legen min virket det som betalte sykemeldinger og undersøkelser ut av egen lomme. Det er greit å være restriktiv, men når han hadde hatt meg som pasient i hele mitt liv, burde han vite at jeg ikke kom til legen uten grunn.

Mine foreldre har nettopp byttet ham ut, og de er også fornøyde med sin nye lege.

Når du har en kronisk sykdom er det enda vitigere at du har en lege som du kan kommunisere med.

Lykke til videre :o)

Restriktiv er helt greit, men med vett og forstand. Og med et argument!

Skrevet

Jeg skjønner nok hva slags beskjed du har fått, og dessverre kjenner jeg meg igjen i reaksjonen og oppførselen til legen også...

Ta kontakt med meg hvis det skulle være noe, vi er mange som står sammen... [email protected]

Takk for tilbudet, men jeg tror ikke jeg makter det nå...

Og jeg er ikke overrasket over at vi er flere, men det gjør virkelig ikke saken bedre!

Skrevet

Bytt fastlege! Du hadde vel ikke betalt en snekker eller bilmekaniker for å gjøre en elendig jobb? Så hvorfor skal du fortsette betale en lege for å gjøre en dårlig jobb med å behandle deg? Send han brevet du skrev og logg deg inn på NAV og bytt fastlege i dag.

Skrevet

Bytt fastlege, send klage!

Din klage alene gjør ingen ting, men mange klager gjør noe!

Lykke til.

Jeg har faktisk klaget på legesenteret tidligere, da i mer generelle former og ikke på min lege spesielt, og det fungerte jo slik at de fikk en påpakning. Men jeg orker som sagt ikke nå.

Skrevet

Skjønner. Håper at det ordner seg med ny lege fort! Pasienter (eller andre...) skal da ikke behandles slik! Det finnes gode leger "der ute", men så gjelder det å være heldig og få tak en ....

Lykke til :)

Skrevet

Skjønner. Håper at det ordner seg med ny lege fort! Pasienter (eller andre...) skal da ikke behandles slik! Det finnes gode leger "der ute", men så gjelder det å være heldig og få tak en ....

Lykke til :)

Ja, min forrige fastlege var et unikum av en lege, og ikke minst et fantastisk medmenneske. Dessverre flyttet vi til en annen landsdel, og her fikk jeg altså tildelt dette mennesket.

Egentlig er min nåværende lege "perfekt" for meg og mine lidelser (han har videreutdanning/spesialisering i veldig riktige retninger), men han er altså ikke så veldig god til å behandle folk.

Skrevet

Ja, jeg vil gjerne jobbe, i alle fall til jeg blir så dårlig at det ikke er fysisk mulig. Forhåpentligvis er det mange år fram i tid!!!

Venteliste for å få ny fastlege? Her i byen kan vi bare ringe og få tildelt en ny en. Men vi kan ikke velge og vrake, men ta det vi blir tilbydt.

Gjest togli
Skrevet

Bytt fastlege!! Ingen fortjener å bli behandla slik :-((

Stå på ditt og ikke gi deg før du har fått en lege som forstår deg og faktisk skjønner at du ikke har valgt dette selv.

*klem*

Gjest togli
Skrevet

Kan det hjelpe å bli skikkelig undersøkt på privatklinikk? Medi 3 f.eks.? Min erfaring er at de prøver alt de kan og ikke gir seg før de har funnet ut hva som plager en. De har diverse medlemsordninger som gjør at det kanskje ikke blir så dyrt allikevel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...