Gjest en utenfor Skrevet 9. august 2001 Del Skrevet 9. august 2001 Hvis man skal styre unna forhold der det er sjanse for at en av partene tyr til seksuell spenning utenfor forholdet så bør man kanskje styre unna alle forhold? Sjansen for at partneren eller du selv vil søke spenning et annet sted er vel tilstede uansett om man er "avviker" eller "normal"? Eller er vi av den oppfatning at seksuelle avvikere ikke kan styre lystene sine like godt som "normale"? (De normale, er det de som bare har sex under dyna, med lyset slokt og med mannen øverst? Jeg bare lurer...) Bra sagt! *klem fra meg* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32984-han-er-transvestitt/page/3/#findComment-128838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 9. august 2001 Del Skrevet 9. august 2001 Vanessa? Hvem er det? Jeg har aldri sagt jeg aksepterer alt på strak arm heller, les en gang til du! Jeg stiller spørsmål ved deg og til deg, så du ikke det? Syns du kunne spurt mer objektivt og høflig, that's all... Ser dere i morra! Hvordan du har fått mine innlegg til å være uhøflig skjønner ikke jeg. Å forstå ironi, humor og litt sarkasme, og ha det i bakhodet når man leser dem er derimot ingen ulempe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32984-han-er-transvestitt/page/3/#findComment-128839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magna Skrevet 9. august 2001 Del Skrevet 9. august 2001 Jeg er bifil, og utfra innlegget ditt skjønner jeg at jeg derfor ikke er som andre normale mennesker. Jeg må heller ikke finne på å innlede et forhold til disse normale (heterofile) personene, fordi jeg ikke er som dem. Hva med homofile da? Kan jeg innlede et forhold til en homofil? De er vel unormale de også, da...Men siden jeg er bifil, er jeg jo ikke som dem heller, så da bør jeg vel holde meg unna homser også. Eller kan alle som er unormale menge seg med hverandre, kanskje? Det hadde vært flott, for det er nemlig ikke lett å finne andre bifile mennesker, når man bor i en bitteliten by. Blir litt deppa av å lese uttalelser som den du akkurat kom med... Hilsen en som, etter dette, føler seg enda mer utenfor (hvis det i det hele tatt er mulig). Jeg tenker her at det svaret NHD ga på dette med normal blir tolket i "verste" mening. Jeg forstår av svaret noe annet enn du gjør. Det har med tolkning å gjøre. Når du er bifil og velger din måte å leve på, vil du finne partnere som passer dine behov. Du får da to ulike partnere. Og begge to bør være innforstått med din legning. Men du finner neppe en attenåring som er moden for et slikt forhold. Det krever litt mer livserfaring og modenhet. undererinnen spør om et råd og får det... Du bør ta svaret for det det er og ikke en dom over deg som bifil. Personlig ser jeg ulike legninger og ulike behov hos oss mennesker på det seksuelle området. NHDs personlige syn er å se ett menneske og bare det. Personlig vil jeg skille sex og kjærlighet. Mennesker kan ha sex uten å føle kjærlighet og nyte sitt sexliv. Jeg tror også på alternative måter å leve ut sitt sexliv på uten at det er unormalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32984-han-er-transvestitt/page/3/#findComment-128858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en utenfor Skrevet 9. august 2001 Del Skrevet 9. august 2001 Jeg tenker her at det svaret NHD ga på dette med normal blir tolket i "verste" mening. Jeg forstår av svaret noe annet enn du gjør. Det har med tolkning å gjøre. Når du er bifil og velger din måte å leve på, vil du finne partnere som passer dine behov. Du får da to ulike partnere. Og begge to bør være innforstått med din legning. Men du finner neppe en attenåring som er moden for et slikt forhold. Det krever litt mer livserfaring og modenhet. undererinnen spør om et råd og får det... Du bør ta svaret for det det er og ikke en dom over deg som bifil. Personlig ser jeg ulike legninger og ulike behov hos oss mennesker på det seksuelle området. NHDs personlige syn er å se ett menneske og bare det. Personlig vil jeg skille sex og kjærlighet. Mennesker kan ha sex uten å føle kjærlighet og nyte sitt sexliv. Jeg tror også på alternative måter å leve ut sitt sexliv på uten at det er unormalt. Greit for meg hadde vært kjipt hvis alle hadde hatt de samme meningene her i verden. *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32984-han-er-transvestitt/page/3/#findComment-128874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rota Skrevet 10. august 2001 Del Skrevet 10. august 2001 Jeg er bifil, og utfra innlegget ditt skjønner jeg at jeg derfor ikke er som andre normale mennesker. Jeg må heller ikke finne på å innlede et forhold til disse normale (heterofile) personene, fordi jeg ikke er som dem. Hva med homofile da? Kan jeg innlede et forhold til en homofil? De er vel unormale de også, da...Men siden jeg er bifil, er jeg jo ikke som dem heller, så da bør jeg vel holde meg unna homser også. Eller kan alle som er unormale menge seg med hverandre, kanskje? Det hadde vært flott, for det er nemlig ikke lett å finne andre bifile mennesker, når man bor i en bitteliten by. Blir litt deppa av å lese uttalelser som den du akkurat kom med... Hilsen en som, etter dette, føler seg enda mer utenfor (hvis det i det hele tatt er mulig). Normalitet er subjektivt mener nå jeg. Alle har vel noe eller noen de synes er unormalt/unormale. De som noen mener er unormale, har faktisk også en mening om at noen er unormale. NHD er helt normal. Han er og blir en lege, og som lege opptrer han helt normalt. En lege som opptrer annerledes vil i den generelle legestand oppfattes som unormal. Rune Amundsen f.eks har gått utover det normale, mange vil si han er på en måte unormal, mens andre sier han ligger foran. Om noen titalls år, vil kanskje NHD være unormal etter den tidens opplevelse av verden. Mennesket forandres stadig, og ingenting kan noensinne erklæres for hverken unormalt eller normalt. Jeg blir sett på som normal av de som deler mitt syn på ting, og som unormal av de som har et totalt annerledes syn på tingene enn det jeg har. Med andre ord, så er vi alle enten like normale eller unormale. Det viktigste er at vi er oss selv, og ikke lar oss styre av hva andre mener. Vi er unike. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32984-han-er-transvestitt/page/3/#findComment-128940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 10. august 2001 Del Skrevet 10. august 2001 Du svarer ikke på spørsmålet om hvordan du måler den gjengse oppfatningen i befolkningen. Du bringer opp adopsjon som tema, men det gjør ikke ting klarere for meg. Forventer du at det skal være 100% oppslutning i folket før man kan si at det har skjedd en forandring, og fortell meg hvordan DET skal gå seg til? Men la oss si at du får det - 100% oppslutning om at homofili er no svineri og ikke normalt. Burde man ikke også sette et spørsmålstegn med kvinner som jobber utenfor hjemmet - de kan jo ikke være normale da - det er jo fortsatt mange som mener bestemt at kvinnens plass er i hjemmet. For mange år siden ble det til og med kvinner som forlot sine menn og barn hjemme, for å ta seg en bedre betalt jobb ute i samfunnet, ved brødet sett på som avvikere. Uenighet vil det alltid være, uansett om vi snakker om homofili, kvinner eller prester - så jeg lurer fortsatt på hvordan du måler holdningsendringen hos befolkningen for deretter å forklare hva som er normalt og ikke. Jeg tror du tar utgangspunkt i hva du selv liker - deretter setter du merkelappen "normal" og "unormal" på ... Og jeg lurer fortsatt på hvorfor i svarte det er så viktig at alle skal være så inni granskauen normale. Ting behøver ikke nødvendigvis være negative fordi om de er betgenet som unormale! Noen har unormalt vakre øyne eks... Normal er å være "som de fleste andre". Det var vel en grunn til at han nevnte at han var transe? Det er ikke normalt/vanlig å være det. Men noen er det, og skal respekteres for at de er det, - for de utgjør ingen fare eller utsetter ingen for noe som helst. MEN denne personen følte at det kunne bli et problem at han var transe, og da er det da lov til å spørre en fagperson som er vant til å se konflikter blant mennesker, -som vet hva som kan skje av sjalusi, mistenksomhet, rare tanker etc. etc. Jeg kunne ikke tenkt meg å være sammen med en mann som var bifil, jeg er for sjalu for det, - jeg hadde helt sikkert trodd at jeg ikke var nok for han. Men jeg kunne godt ha levd med en som var transe, for meg ville ikke det følt som noe "konkurrerende". Men dette er HELT personlig. Fordi jeg er den jeg er, og har de følelsene jeg har, så ville helt sikkert NHD har rådet meg til IKKE å bli sammen med en som var bifil. Jeg sier ikke dermed at bifile er ekle, skitne, perverse av den grunn. jeg sier bare at JEG hadde hatt problemer med det. Å være bifil er unormalt i forhold til samfunnets norm for hva som er normalt. men likevel kjenner jeg flere aldeles nydelige bifile mennesker. Det er ikke verre enn det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32984-han-er-transvestitt/page/3/#findComment-128949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en utenfor Skrevet 10. august 2001 Del Skrevet 10. august 2001 Normalitet er subjektivt mener nå jeg. Alle har vel noe eller noen de synes er unormalt/unormale. De som noen mener er unormale, har faktisk også en mening om at noen er unormale. NHD er helt normal. Han er og blir en lege, og som lege opptrer han helt normalt. En lege som opptrer annerledes vil i den generelle legestand oppfattes som unormal. Rune Amundsen f.eks har gått utover det normale, mange vil si han er på en måte unormal, mens andre sier han ligger foran. Om noen titalls år, vil kanskje NHD være unormal etter den tidens opplevelse av verden. Mennesket forandres stadig, og ingenting kan noensinne erklæres for hverken unormalt eller normalt. Jeg blir sett på som normal av de som deler mitt syn på ting, og som unormal av de som har et totalt annerledes syn på tingene enn det jeg har. Med andre ord, så er vi alle enten like normale eller unormale. Det viktigste er at vi er oss selv, og ikke lar oss styre av hva andre mener. Vi er unike. "Mennesket forandres stadig, og ingenting kan noensinne erklæres for hverken unormalt eller normalt." Jeg er enig. Og jeg synes det er litt rart at en fagperson som NHD ikke har innsett dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32984-han-er-transvestitt/page/3/#findComment-129040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maret Skrevet 10. august 2001 Del Skrevet 10. august 2001 Er det ikke litt uproft å snakke slik til en lege? Ingen har vel sagt at du trenger å være enig med ham. Hvis noen spør om hans råd, så må du da kunne respektere det??!! Om du finner så mange definisjoner av hvert ord, hvorfor spør du da?! Hva gjør du på doktoronline da om du ikke lar folk spørre hvem de vil og du ikke selv vil ha hjelp fra leger. forumet er jo først og fremst for de som ønsker et raskt midlertidig svar fra en lege, men så har det blitt et av de største diskusjonsforum istedet. Ikke glem at det var de som ordna dette her, ikke du? du skulle takke legene for denne tjenesten som du tydeligvis benytter deg meget av! Var det ikke for dem ville du ikke vært her og spredd sarkasme og uproffe synspunkt. La folk spørre hvem de vil om råd, og høre på hvem de vil! Skjerp deg, barnslig gjort det du gjør! "Er det ikke litt uproft å snakke slik til en lege? " Hallo? Skal vi (helt vanlige mennesker) opptre proft? Det er heller leger som skal passe på hva de sier. Nils Håvard Dahl burde være smart nok til å holde slike meninger for seg selv. Å høre fra en lege at man er 'unormal' er sterk kost. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32984-han-er-transvestitt/page/3/#findComment-129048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.