Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lilatu_28
Skrevet

Er i gang!

Sykkelpumpe er kjekt å ha, hvor er de andre 2/3 delene?

-Ja, prøv ikea for oppbevaringsting. De bruker å ha mye innen den sjangeren.

Bra cathlin!

De siste tredelene er (1) at sykkelen må hentes der den er lagret samt (2) at den må oljes og pumpes opp. Det mest tidkrevende av dette er som oftest å finne ut hvor sykkelpumpen er. Vask nummer én er forøvrig hengt opp og vask nummer to er i gang.

Nå er vi flinke. Kanskje flinke nok til at man fortjener et glass Chablis etterpå :-)

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

17

• morsan

13

• frosken

4

• candyqueen_83

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

*he he* Det gjelder å ikke være for konsekvent;-)

Ikke for det - jeg synes faktisk at det er en merkbar forskjell på å eie selv og å ha tilgang til andres feriebolig (evt hotellrom el lign). Vi kjøpte for noen år siden egen hytte bare 1 km fra hytta til svigers, som vi tidligere lånte noe. Det er _enda_ mer stas å dra til eget sted der man har tingene sine og der man har innrettet seg som man selv ønsker.

Men det var jo åpenbart at vi mest av alt likte _stedet_ - ellers kunne vi fått rimeligere og bedre hytte på annet sted enn der husbonden hadde feriert siden han var gutt:-)

Det er jeg enig i. Drømmen hadde jo vært å hatt vårt eget sted i Spania, samtidig som det er litt deilig å ikke ha det hele og fulle ansvaret for stedet ;)

Viktig at man liker området rundt osv., og det gjør vi til gagns :)

Høres ut som dere har et flott hyttested også:)

Gjest togli
Skrevet

Sushi er skikkelig godt ja!! Spiste det i helga.

Etter jobben i dag har jeg ryddet kjøkken og stue, laget spaghetti carbonara til middag, og overtalt 9-åringen til å rydde av bordet, mens 11-åringen støvsugde i stua.

Nå skal jeg bare sløve bittelitt på sofaen, så har jeg tenkt å sette på vaskemaskinen og tørketrommelen. Skal få 9-åringen til å støvsuge trappa og 11-åringen skal ta søpla. Etter det kan de få fri for i dag, hehe.. Deretter skal jeg ut og jogge en tur.

Når det er gjort, skal ungene i seng, og deretter skal det bare handle om meg, meg, meg - og en spennende bok jeg leser ;-)

Kjøper du ferdig sushi?

Jeg aner liksom ikke hvordan jeg skal få tak i _god_ sushi å spise hjemme..

Gjest togli
Skrevet

''Har aversjon mot alle former for sild også, og tror at dette har en sammenheng.''

jeg kan ikke fordra sild, men elsker sushi, så det er overhodet ingen sammenheng:-)

Det samme tenkte jeg.... Jeg hater sursild og diverse sildetyper, men sushi kan jo ikke sammenlignes med det.

Skrevet

Sushi er skikkelig godt ja!! Spiste det i helga.

Etter jobben i dag har jeg ryddet kjøkken og stue, laget spaghetti carbonara til middag, og overtalt 9-åringen til å rydde av bordet, mens 11-åringen støvsugde i stua.

Nå skal jeg bare sløve bittelitt på sofaen, så har jeg tenkt å sette på vaskemaskinen og tørketrommelen. Skal få 9-åringen til å støvsuge trappa og 11-åringen skal ta søpla. Etter det kan de få fri for i dag, hehe.. Deretter skal jeg ut og jogge en tur.

Når det er gjort, skal ungene i seng, og deretter skal det bare handle om meg, meg, meg - og en spennende bok jeg leser ;-)

Helsikke. Et gullskjerf som jeg fant under sofaputene forsvant inn i støvsugeren.......

Send 9- og 11-åringen hit nå med en gang! Jeg instruerer.

Skrevet

Det er jo noen som stadig påpeker at det må være såå kjeeeedelig å reise til samme sted hvert år, men de er kanskje en anelse misunnelige? ;)

Hvis vi ikke hadde hatt svigerfars leilighet, så hadde det neppe blitt sydenturer på oss hvert år uansett, så dyrt som det er :-/

Ungene storkoser seg når vi kommer tilbake igjen. De kjenner seg igjen og finner lekene sine fra ifjor osv :) Dessuten får vi besøk av venner og familie som er i nærheten når vi er der, så vi rekker ikke å kjede oss :)

Høres superkoselig ut:-) Jeg må få meg en mann snart skjønner jeg.

Betyr det at du kan spansk? Tegnspråk kanskje da.

Skrevet

Bra cathlin!

De siste tredelene er (1) at sykkelen må hentes der den er lagret samt (2) at den må oljes og pumpes opp. Det mest tidkrevende av dette er som oftest å finne ut hvor sykkelpumpen er. Vask nummer én er forøvrig hengt opp og vask nummer to er i gang.

Nå er vi flinke. Kanskje flinke nok til at man fortjener et glass Chablis etterpå :-)

Chablis, vet ikke hva det er men høres godt ut.

Jepp. Nå er vi flinke! Bortsett fra at det forsvant et skjerf inn i støvsugeren nettopp. Dumr.

Du må få i stand sykkelen din:-)

Skrevet

Kjøper du ferdig sushi?

Jeg aner liksom ikke hvordan jeg skal få tak i _god_ sushi å spise hjemme..

Av og til kjøper vi takeaway, men _ikke_ den fra Deli de Luca altså, den er forferdelig! Vi har funnet en sushirestaurant i Lillestrøm der vi stikker innom og henter. Men som regel spises sushien ute på restaurant sammen med venner :-)

Skrevet

Det er jeg enig i. Drømmen hadde jo vært å hatt vårt eget sted i Spania, samtidig som det er litt deilig å ikke ha det hele og fulle ansvaret for stedet ;)

Viktig at man liker området rundt osv., og det gjør vi til gagns :)

Høres ut som dere har et flott hyttested også:)

''samtidig som det er litt deilig å ikke ha det hele og fulle ansvaret for stedet ;)''

For ikke å snakke om _kostnadene_...;-)

Skrevet

Helsikke. Et gullskjerf som jeg fant under sofaputene forsvant inn i støvsugeren.......

Send 9- og 11-åringen hit nå med en gang! Jeg instruerer.

*LOL*

Du skulle gjerne fått låne dem. Men nå er de på vei i seng.. ;-)

Gjest togli
Skrevet

Høres superkoselig ut:-) Jeg må få meg en mann snart skjønner jeg.

Betyr det at du kan spansk? Tegnspråk kanskje da.

Hehe, spansk kan jeg ikke, men folk der nede er stort sett flinke i engelsk, så det går bra :)

Spansk tegnspråk burde jeg lært meg, ja ;) Har faktisk vurdert å ta en tur til en døveforening der nede, men motet har svikta ;) Uansett møter jeg alltid døve fra ulike land når vi er der nede. Veldig kjekt :)

Gjest togli
Skrevet

Av og til kjøper vi takeaway, men _ikke_ den fra Deli de Luca altså, den er forferdelig! Vi har funnet en sushirestaurant i Lillestrøm der vi stikker innom og henter. Men som regel spises sushien ute på restaurant sammen med venner :-)

Ok:) Har fått en bra kafe med sushi her hjemme, så jeg bør nok fra dit oftere :)

Gjest togli
Skrevet

''samtidig som det er litt deilig å ikke ha det hele og fulle ansvaret for stedet ;)''

For ikke å snakke om _kostnadene_...;-)

Presis ;)

Gjest lilatu_28
Skrevet

Chablis, vet ikke hva det er men høres godt ut.

Jepp. Nå er vi flinke! Bortsett fra at det forsvant et skjerf inn i støvsugeren nettopp. Dumr.

Du må få i stand sykkelen din:-)

Chablis er den deiligste franske hvitvin. Det smaker rett og slett sol!

Du må lære opp skjerfene dine til å legge seg pent på plassen sin og ikke sabotere støvsugingen på den måten der. :-)

Fullstendig enig i at det er på høy tid med sykkeldugnad. Transport og trim i ett! Hva er bedre enn det? (Bortsett fra sushi og Chablis altså)

Skrevet

*LOL*

Du skulle gjerne fått låne dem. Men nå er de på vei i seng.. ;-)

Så dumt!

Skrevet

''Har aversjon mot alle former for sild også, og tror at dette har en sammenheng.''

jeg kan ikke fordra sild, men elsker sushi, så det er overhodet ingen sammenheng:-)

Jo, jeg tror at dersom man har en real aversjon (ikke bare at man ikke liker, men at man blir kvalm og brekker seg bare ved tanken), så har konsistensen på sushi såpass mye til felles med annen rå fisk at det kan ha en sammenheng.

Skrevet

Chablis er den deiligste franske hvitvin. Det smaker rett og slett sol!

Du må lære opp skjerfene dine til å legge seg pent på plassen sin og ikke sabotere støvsugingen på den måten der. :-)

Fullstendig enig i at det er på høy tid med sykkeldugnad. Transport og trim i ett! Hva er bedre enn det? (Bortsett fra sushi og Chablis altså)

''Du må lære opp skjerfene dine til å legge seg pent på plassen sin og ikke sabotere støvsugingen på den måten der. :-)''

Jeg vet..

Skrevet

Hehe, spansk kan jeg ikke, men folk der nede er stort sett flinke i engelsk, så det går bra :)

Spansk tegnspråk burde jeg lært meg, ja ;) Har faktisk vurdert å ta en tur til en døveforening der nede, men motet har svikta ;) Uansett møter jeg alltid døve fra ulike land når vi er der nede. Veldig kjekt :)

Jeg møter deg der nede en gang, når jeg har fått meg ferieleilighet i nærheten.

Gjest togli
Skrevet

Jeg møter deg der nede en gang, når jeg har fått meg ferieleilighet i nærheten.

Avtale ;)

candyqueen_83
Skrevet

Hva heter restauranten? Aldri prøvd sushi, men har lyst. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...