Gå til innhold

Æsj så irriterende!!

Anbefalte innlegg

Ilovenewyork
Skrevet

Var en tur innom sentrum av byen vår for å bytte noen sko i dag. Der ser jeg selvfølgelig (mens jeg går forbi en B Young butikk),buksa som jeg kjøpte på lørdag til halv pris....fy å irriterende. Der tapte jeg 350 kr gitt. Vet det ikke er noe å erge seg over,siden man ikke kan gjøre noe med det,men kjipt er det endog.... :o(

også en mor
Skrevet

Så kjipt! Skjønner godt irritasjonen din....

Skrevet

Skjønner godt du er irritert. Sånne ting får meg til å gå inn i butikken og si fra om at jeg syns det er dårlig kundebehandling å ikke gjøre oppmerksom på at varen kommer på salg. Som oftest har jeg fått avslag da.

Gjest giggsi
Skrevet

Kan du ikke bytte buksa du kjøpte da? Hvis du har kvittering på at du har betalt full pris, skal du vel få samme sum tilbake. Da kan du bruke halvparten av pengene/tilgodelappen på buksa som er på salg?

Gjest Det er da ergelig
Skrevet

Holder med de som sier, bytt buksa! Bruk halvparten av pengene til annen bukse.

Forhåpentligvis skjønner de og er sympatiske nok til å deale med deg siden det er så tett innpå handelen din :)

Er buksa brukt så ta med kvittering og prøve å forhandle deg frem til ønsket deal :)

Skrevet

har lest svarene du har fått til nå, og jeg er ikke enig!

Du kan da ikke forlange og få prisavslag hvis buksen er brukt!

Det er da sånt som skjer ofte det, at en vare kommer på salg!!! Og alt som er på salg har da kostet fullpris før!

Jeg skjønner ikke helt poenget til de som sier du kan klage.

Men irriterende, DET skjønner jeg at det er!

Skrevet

Holder med de som sier, bytt buksa! Bruk halvparten av pengene til annen bukse.

Forhåpentligvis skjønner de og er sympatiske nok til å deale med deg siden det er så tett innpå handelen din :)

Er buksa brukt så ta med kvittering og prøve å forhandle deg frem til ønsket deal :)

Mener du at man skal kreve å få byttet en brukt bukse?

candyqueen_83
Skrevet

Kan du ikke bytte buksa du kjøpte da? Hvis du har kvittering på at du har betalt full pris, skal du vel få samme sum tilbake. Da kan du bruke halvparten av pengene/tilgodelappen på buksa som er på salg?

Er varen på salg, får man som regel bare igjen den summen den koster nå.

Gjest Det er da ergelig
Skrevet

Mener du at man skal kreve å få byttet en brukt bukse?

Nei, ordla meg litt feil.

Er buksa ikke brukt så ta med den og kvittering og prøv å bytte.

Er buksa brukt så ta bare med kvitteringen og prøv å forklare/forhandle

Gjest intet grunnlag
Skrevet

Er buksa brukt har man på ingen måte et forhandlingsgrunnlag. Butikkansatte plikter da ikke å holde seg oppdatert, og kundene oppdatert, på hvilke klær som til enhver tid settes ned til enhver tid.

Da kan en legge ned butikken uka før salg da. .. Eller få alle de kundene som handlet da tilbake med klær kjøpt ordinært.

Ilovenewyork
Skrevet

Jeg har allerede brukt buksa,så da er det ikke så lett komme tilbake med den,dessverre :o(

Ilovenewyork
Skrevet

Det er da sånt som skjer ofte det, at en vare kommer på salg!!! Og alt som er på salg har da kostet fullpris før!

Nei,jeg kan nok ikke det. Butikker har jo ofte salg,sånn er det jo bare og de gidder vel ikke gi beskjed om at det kommer for salg heller,de tjener ikke så mye på det.

Må nok bare innse at de pengene er tapt...

Skrevet

Sånn er det nå bare. Kjipt, men det er bare å bite seg i det...

Skrevet

Butikken har ingen plikt til å la henne bytte buksen, og om de skulle gjøre det, vil de helt sikkert bare gi henne den prisen den koster nå tilbake.

Skrevet

Mange i tråden svarer rimelig merkelig.

Selvfølgelig skal de selge så mange bukser til full pris som de kan, før en vare legges ut til salg. Mange butikker taper penger på salgsvarer, men velger å gjøre det sånn for å maksimere profitten fra hele beholdningen som helhet.

Gjest Elextra
Skrevet

''Er buksa brukt så ta bare med kvitteringen og prøv å forklare/forhandle''

Hva mener du egentlig man skal forhandle om dersom buksa er brukt, skal man få lov til å levere tilbake en "pent brukt" bukse (som de skal selge?) eller få penger tilbakebetalt? Begge forslag er nok ganske "håpløse" - butikken er selvfølgelig i sin fulle rett til å selge til full pris inntil buksa er på salg.

Skrevet

Helt enig.

Gjest giggsi
Skrevet

Butikken har ingen plikt til å la henne bytte buksen, og om de skulle gjøre det, vil de helt sikkert bare gi henne den prisen den koster nå tilbake.

Neida, jeg påsto heller ikke at de har noen plikt til å ta den tilbake. Men de fleste klesbutikkene i Norge har en eller annen form for bytteordning utover forbrukerkjøpslovens minimumsrettigheter, og da kan man selvfølgelig benytte seg av det. Jeg vet også at flere butikker gir tilgodelapp på full pris når man har kvittering som viser at det er den prisen man betalte.

Onsdag1365380628
Skrevet

Skjønner godt du er irritert. Sånne ting får meg til å gå inn i butikken og si fra om at jeg syns det er dårlig kundebehandling å ikke gjøre oppmerksom på at varen kommer på salg. Som oftest har jeg fått avslag da.

''Sånne ting får meg til å gå inn i butikken og si fra om at jeg syns det er dårlig kundebehandling å ikke gjøre oppmerksom på at varen kommer på salg''

Mener du at butikken uka før skal informere alle som kjøper en slik bukse om at på mandag er buksa på salg? Og de selger jo ikke bare bukser, men masse andre varer...

Skrevet

''Sånne ting får meg til å gå inn i butikken og si fra om at jeg syns det er dårlig kundebehandling å ikke gjøre oppmerksom på at varen kommer på salg''

Mener du at butikken uka før skal informere alle som kjøper en slik bukse om at på mandag er buksa på salg? Og de selger jo ikke bare bukser, men masse andre varer...

Ja, det mener jeg. Sånt kalles kundeservice og får i alle fall meg til å fortsatt handle der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...