Gå til innhold

Æsj så irriterende!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lest svarene du har fått til nå, og jeg er ikke enig!

Du kan da ikke forlange og få prisavslag hvis buksen er brukt!

Det er da sånt som skjer ofte det, at en vare kommer på salg!!! Og alt som er på salg har da kostet fullpris før!

Jeg skjønner ikke helt poenget til de som sier du kan klage.

Men irriterende, DET skjønner jeg at det er!

Enig:-)

Gjest afrodita
Skrevet

Er varen på salg, får man som regel bare igjen den summen den koster nå.

Nei, har du kvittering skal du iallefall få tilgodelapp på summen du betalte.

Gjest intet grunnlag
Skrevet

Neida, jeg påsto heller ikke at de har noen plikt til å ta den tilbake. Men de fleste klesbutikkene i Norge har en eller annen form for bytteordning utover forbrukerkjøpslovens minimumsrettigheter, og da kan man selvfølgelig benytte seg av det. Jeg vet også at flere butikker gir tilgodelapp på full pris når man har kvittering som viser at det er den prisen man betalte.

Ikke når den er tatt i bruk.

Gjest mallet
Skrevet

Nei, har du kvittering skal du iallefall få tilgodelapp på summen du betalte.

Det er ingen lov eller regel som bestemmer det. Det er helt opp til butikken å velge å la deg bytte eller få tilgodelapp så lenge det ikke er noe galt med varen (annet enn prisen).

også en mor
Skrevet

Er buksa brukt har man på ingen måte et forhandlingsgrunnlag. Butikkansatte plikter da ikke å holde seg oppdatert, og kundene oppdatert, på hvilke klær som til enhver tid settes ned til enhver tid.

Da kan en legge ned butikken uka før salg da. .. Eller få alle de kundene som handlet da tilbake med klær kjøpt ordinært.

''Er buksa brukt har man på ingen måte et forhandlingsgrunnlag''

Har jobbet i klesbutikk i mange år og har flere historier fra begge sider av kassen om at dette kan gå. Jeg har alltid hatet å selge kler til full pris som jeg har VISST skulle på salg et par dager etter. Og om kunder har kommet tilbake og påpekt dette (på en hyggelig og fin måte) har vi faktisk gitt en tilgodelapp på mellomlegget. Men det ER ytterst sjeldent at kunder kommer tilbake og klager i den gitte situasjonen. Dette er ikke noe man som butikk PLIKTER å gjøre, men fornøyde kunder som kommer tilbake er det man lever av, så det KAN godt være at det kan lønne seg å klage.

Da jeg selv hadde kjøpt en en fin kjole etter å ha vært i tvil pga prisen (var innom flere ganger) og denne et par dager etter kjøpet gikk til halv pris, var jeg innom og snakket hyggelig med hun som var eier (og daglig leder) Jeg bare sa at jeg var litt skuffet over at de ikke hadde sagt dette, nettopp siden jeg syntes kjolen var for dyr for min lommebok. Jeg fikk pengene tilbake. OG fortsatte som kunde der :)

Så det er lov å prøve seg, men man må nok være forberedt på et nei og heller ta et ja som en hyggelig overraskelse.

'' Eller få alle de kundene som handlet da tilbake med klær kjøpt ordinært.''

Av erfaring vet jeg at dette skjer ytterst sjeldent.

Gjest Det er da ergelig
Skrevet

''Er buksa brukt så ta bare med kvitteringen og prøv å forklare/forhandle''

Hva mener du egentlig man skal forhandle om dersom buksa er brukt, skal man få lov til å levere tilbake en "pent brukt" bukse (som de skal selge?) eller få penger tilbakebetalt? Begge forslag er nok ganske "håpløse" - butikken er selvfølgelig i sin fulle rett til å selge til full pris inntil buksa er på salg.

Herre min så ille pirk meg i hjel da!!

Jeg skrev, ta med BARE kvitteringen og PRØV å FORKLARE/FORHANDLE.

Det menes...ta ikke med buksa di, men ta med kvittering og prøv på en hyggelig og pen måte å forklare/forhandle (at du synes dette var "litt dårlig gjort" og trist så kort tid etterpå)

Jeg VET at butikker ikke har noen plikt til å ordne med dette men akkurat derfor skrev jeg PRØV. Og IKKE ta med brukt bukse for den får du jo uansett ikke byttet inn, liksom

Ok nå eller??

Gjest Elextra
Skrevet

Herre min så ille pirk meg i hjel da!!

Jeg skrev, ta med BARE kvitteringen og PRØV å FORKLARE/FORHANDLE.

Det menes...ta ikke med buksa di, men ta med kvittering og prøv på en hyggelig og pen måte å forklare/forhandle (at du synes dette var "litt dårlig gjort" og trist så kort tid etterpå)

Jeg VET at butikker ikke har noen plikt til å ordne med dette men akkurat derfor skrev jeg PRØV. Og IKKE ta med brukt bukse for den får du jo uansett ikke byttet inn, liksom

Ok nå eller??

*lol* det var da voldsomt.

Gjest Det er da ergelig
Skrevet

*lol* det var da voldsomt.

Lese litt bedre før du opponerer da vet du ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...