Gå til innhold

Haster! Ang jobbsøknad!

Anbefalte innlegg

Gjest Haifa
Skrevet

Hei folkens,kan dere hjelpe meg her? Sitter og skriver på en søknad og må få sendt den i løpet av kvelden (frist er i morgen)...

Det jeg lurer på er om jeg bør /bør ikke skrive i søknaden at jeg har søkt videreutdanning fra høsten?

På den ene siden tenker jeg at det sier noe om meg, jeg vil videre (og det er ytterst relevant videreutdanning ifht jobben, så det bør telle positivt). På den annen side tenker jeg at det kan trekke ned, fordi de vet at de da må gi meg fri så og så ofte (med eller uten lønn), og at jeg mest sannsynlig vil forhandle på å få utd dekket.

Jeg vet ikke....føler for å legge kort på bordet med en gang,....men...?? Hva syns dere??

Skrevet

Det er iallefall få dekt en BI-utdannelse, eller få dekt bøker og reise ved en gratis offentlig skole. Kanskje du kan skrive at du vurderer å ta videreutdanning. Da er det litt svakere.

Jeg ville tro at de fleste arbeidsgivere er positivt innstilt til videreutdanning.

Skrevet

Det er iallefall få dekt en BI-utdannelse, eller få dekt bøker og reise ved en gratis offentlig skole. Kanskje du kan skrive at du vurderer å ta videreutdanning. Da er det litt svakere.

Jeg ville tro at de fleste arbeidsgivere er positivt innstilt til videreutdanning.

Jeg mente at det er stor forskjell på Bi utdannelse og offentlig skole.

Gjest Haifa
Skrevet

Jeg mente at det er stor forskjell på Bi utdannelse og offentlig skole.

Skjønte hva du mente. Tusen takk for raskt svar. Det var lurt, jeg har nå skrevet om søknaden til "jeg vurderer" i stedet for "jeg kommer til å.."....

takker ;))

Skrevet

Jeg synes ikke det er naturlig å nevne det i søknaden. Blir du innkalt til intervju, derimot, bør du fortelle det.

Gjest Haifa
Skrevet

Jeg synes ikke det er naturlig å nevne det i søknaden. Blir du innkalt til intervju, derimot, bør du fortelle det.

Jeg tenker at det er naturlig i og med at det er superrelevant for stillingen, og dermed faktisk kan øke sjansene for å få jobben. men det vet jeg jo ikke...Sjekket med en venninne som jobber der, og hun mente det burde stå for å øke sjansene...Vi får se, søknad er sendt, så...Men takk for svar :) Skrev bare at jeg vurderte det :)

Skrevet

Jeg tenker at det er naturlig i og med at det er superrelevant for stillingen, og dermed faktisk kan øke sjansene for å få jobben. men det vet jeg jo ikke...Sjekket med en venninne som jobber der, og hun mente det burde stå for å øke sjansene...Vi får se, søknad er sendt, så...Men takk for svar :) Skrev bare at jeg vurderte det :)

Jeg ville ha nevnt det i søknaden hvis jeg allerede var i gang med utdanninga, ellers ikke. Utdanninga gir deg jo ingen økt kompetanse før du har begynt på den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...