Gå til innhold

Ruset på dop eller medisin?

Anbefalte innlegg

Gjest Lanopiken
Skrevet

Hvordan ser man forskjell på om en person er ruset på dop eller om han er ruset på medisiner? Kan man bli så ruset på medisiner at man ikke snakker forståelig og snubler rundt?

Gjest trilletrilletrall
Skrevet

Ja jeg snublet rundt etter en Paralfin Forte etter et tannlegebesøk og følte meg faktisk overstadig beruset, så det er fullt mulig å bli slik etter inntak av medisiner.

De som er godt kjent med ulike stoffer og dets påvirkning kan nok i mange tilfeller se hva folk har fått i seg.

Gjest Lanopiken
Skrevet

Ja jeg snublet rundt etter en Paralfin Forte etter et tannlegebesøk og følte meg faktisk overstadig beruset, så det er fullt mulig å bli slik etter inntak av medisiner.

De som er godt kjent med ulike stoffer og dets påvirkning kan nok i mange tilfeller se hva folk har fått i seg.

Han karen her er stadig vekk rusa på noe. Regner med han kjenner til stoffenes virkning etterhvert om det er medisiner han går på.

Gjest trilletrilletrall
Skrevet

Han karen her er stadig vekk rusa på noe. Regner med han kjenner til stoffenes virkning etterhvert om det er medisiner han går på.

Noen bruker dessverre medisiner for å ruse seg....

Skrevet

Det er mange som missbruker medisiner, og blir ruset på dem.

Jeg tror ikke at det er så lett å se forskjell. I hvert fall klarer ikke jeg det.

Gjest Lanopiken
Skrevet

Det er mange som missbruker medisiner, og blir ruset på dem.

Jeg tror ikke at det er så lett å se forskjell. I hvert fall klarer ikke jeg det.

Er det forskjell på hvor uberegnelig man blir om man er dopa på medisiner i forhold til dop/stoff tro?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke alltid lett å se forskjell. Det krever kunnskap og erfaring.

Ja, det er mulig å ruse seg på medisiner slik at det merkes på talen og motorikken.

Skrevet

Er han noen gang normal da? Altså der han ikke hverken snubler eller snøvler?

Er endel som faktisk kan bli sånn ( permanent ) etter slag, ulykker, løsemiddelskade osv

Gjest Lanopiken
Skrevet

Er han noen gang normal da? Altså der han ikke hverken snubler eller snøvler?

Er endel som faktisk kan bli sånn ( permanent ) etter slag, ulykker, løsemiddelskade osv

Han er som regel mye mer normal enn han var sist jeg traff ham ja. Men jeg har ikke sett ham fullstendig nykter noen gang.

Skrevet

Er det forskjell på hvor uberegnelig man blir om man er dopa på medisiner i forhold til dop/stoff tro?

Jeg vil ikke tro det, men jeg har ikke så mye kunnskap om dette.

Dette kommer jo an på hvilke mengder du tar. De som missbruker medisiner tar jo ofte svært store mengder i forhold til det du skal ta.

Og vanlige medisiner med trekant på sier jo at du kan bli påvirket av disse. Og det til tross for at du bruker dem slik du skal og i den mengden du skal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...