Gå til innhold

Smerte bak øyne, smerte i alle ledd, hodepine, hyperpigmentation, blå blodårer

Anbefalte innlegg

Gjest desperat!
Skrevet

Hei Miklos! Jeg skriver til deg i ren desperasjon, da jeg regner med at du har sett en del "rare" sykdommer gjennom tiden. Min sykdom startet for cirka 4 mnd siden, jeg hadde strålende smerter i lysken på venstre side, som strålte ut i venstre testikkel og ut i penis. Behandlet med ciproxin og vibramycin i 10 dager der smertene forsvant i cirka to uker, før de kom tilbake. Gått av og på siden da, inntil 4 uker siden, da jeg og min kjæreste hadde samleie på morgenen og noe "smalt" i låret og mine blodårer langs venstre benet hovnet opp hele veien langs benet ned til fot risten med ekstreme smerter. Var på akutten og fikk foreskrevet diclofenac da de trodde det var en nerve som var i klem. Hjalp ikke en døyt, og var hos kiropraktor pluss MRI som ikke viste noe som helst! Har også hatt ultralyd av lysken og testikkel uten at noe som helst blev funnet. Smertene i kroppen min tiltok så, med skytende smerter i hele venstre siden av kroppen, i alle ledd, og alle mine blodårer til tider hovner opp, med spredning av smertene ut i hele kroppen, inkludert høyre side av kroppen. Lege tatt alt av blodprøver, sjekket meg for alle virus og bakterielle infeksjoner de kan tenke seg, uten resultat. Smertene etter dette har tiltatt mere (siste 2 uker) med strålende smerter bak øynene, mitt venstre øye er alltid rosa/ rødlig, blodårer i skalpen hovner opp og trykker noe så sinnsykt på tinningen, så det føles som om jeg skal svime av. Har ett vanvittig trykk til tider i hodet, nakken og skuldre, som plutselig kan forsvinne, og trykket oppstår da i min nedre del av kroppen, ben og mage. Har også til tider trykk i selve halsen, da jeg blir helt stiv i halsen, med pressende blodårer under huden. Har også feberlignende symptomer da jeg kan bli helt kokende varm i hodet, men aldri noen feber så slår ut. Har også fått flere og flere sprengte blodkar under huden i begge hendene, og den siste tiden hyper pigmentation med flere små føflekker langs begge armer, helt mørke sådan. Kan heller ikke spise noe mat til tider, da hver gang jeg spiser holder jeg på å svime av, blir så svimmel at alt snurrer rundt og starter å rape noe så vannvittig. Siste tiden har jeg også hatt en del brennende smerter i huden i lårene og leggene, stikkende smerter i huden på hele kroppen, og tiltakende smerter i nakken og hodet. Har også i det siste fått flere små kuler i musklene på kroppen, mest prominente er en stor kul i høyre lår, som til først ikke var smertefull, men til tider nå pulserer i smerte. Kan være verdt å nevne at både ben og armer til tider kan føles klossete og stive, og føles som min venstre arm til tider sovner av. Nå vet jeg at det var endel symptomer, og det kan bli litt uoversiktlig så lister opp alle sammen med tidsrum for når det startet. 4 mnd siden. Smerte i lysken,, ciproxin og vibramycin, kortvarig resultat. 4 uker siden, smalt i venstre lår, blodårer hovnet opp, ekstreme smerter. 3 uker siden, skytende smerter i hele venstre side av kroppen, inkludert ryggsøyle og nakke. Lymfe kjerteler hovner opp, fpr så å forsvinne helt på så korte tidsrum som 20 minutter. 2 uker siden, smerter i hele kroppen, vekslende hvor smertene slår til, kan gjøre vondt i venstre ben i en time eller ett minutt, for så å få grusomme smerter i venstre skulder eller høyre arm eller trykk i hodet. Tiltagende smerter i venstre øye, med en rosa/rødhet som aldri forsvinner. Kvalme oppstår hver gang jeg spiser mat, og føles som om jeg skal svime av hver eneste gang jeg spiser. Mye raping. Tørste har også slått til, og jeg føler meg konstant tørst, drikker ualminnelig store mengder med vann, men lite urinering ( hvor blir alt vannet av?!?) 1 uke siden. Mave/ avføring har fungert normalt fram til nå, men har konstant smerter i magen siden da, men påfølgende diare til tider. Smerter i kroppen ikke like alvorlige, men trykket i hodet har steget til topps, og nå føles det som om hodet mitt skal eksplodere hver kveld. Til tider stikkkende smerter i kroppen, mange blodkar sprenges i hender til tider, og fått godt over 20 nye små mørke føflekker på begge underarmene. Også fått kul på muskel i høyre lår på øversiden, først ingen smerter, nå pulserer det i den hver dag, pluss andre småkuler langs ryggsøyle og nakke. Feber følelse hele dagen, selv om temperatur er ok. Ekstrem trøtthet til tider, kan sove i 12 timer, våkner ofte pga smerter, svimmelhet eller trykk i nakke og tinning, men sovner av raskt igjen. Leger i både Danmark og sverige vet ikke hva det er, og har ingen forslag til hva det kan være. Sjekket for parasitter, fungal infeksjoner og bakterier. Også sjekket for borreliose, uten resultat. Men her kommer den store tvisten, min samboer har de siste to uker fått nøyaktig samme symptomer, i NØYAKTIG samme rekkefølge, med samme intensitet! Har forsøkt alt for å få bot med dette; Kosthold, område jeg oppholder meg i, ikke vært på jobb pga smerter, osv. Ingenting hjelper! Hjelp oss, vær så snill! MvH desperat!

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Hei, Jeg har lest om og om igjen din lidelseshistorie, for å prøve å få

noe ledertråd eller assosiasjon med noe som sier aha. Jeg må tilstå at jeg

har ikke fått noe ide solm jeg kan fortelle deg som et forslag om hvor du

skal gå. Mitt felt er infeksjonsmedisin, og som en tilgrensende område

svarer jeg også på spørsmål som dukker opp i forbindelse med reise. Det

jeg i første omgang vurderte om det er noe infeksjoner som jeg kan sette i

forbindelse med dine symptomer. Kan hende jeg har misset noe i forbindelse

med ditt første besøk hos legen som ga deg antibiotika. Jeg fant ikke noe

i din beskrivelse som ville gitt meg indikasjon for antibiotika. Riktig

nok mente du at det hjalp, i alle fall forbigående, men jeg synes ikke at

en forbigående b edring beviser at det er bakterier med i spillet. Du sier

også at alle tester på bakterier, parasitter, sopp er negative. At du ikke

har feber peker også i den retningen, selv om det ikke beviser noe. Jeg

antar at du har fått tatt prøver på betennelse(/infeksjon og beslektede

tilstanbder, inkludert senkning og CRP. Siden du ikke sier noe om det

antar jeg at de var negative. Sterke smerter i flere forskjellige deler av

kroppen kan muligens tyde på nevrologisk bakgrunn, muligens et besøk hos

en nevrolog kunne avsløre noe. Men hovne lymfekjertler, og kuler hører

ikke til slike sykdommer. Dette med låret som "smalt" og det er pulserende

kuler kan være noe loklalt, f. eks. avrevne muskelfibre, evt skade på en

pulsåre. Men jeg kommer ikke videre med noe diagnose eller forslag på

undersøkelse. Det er så m ye forskjellig at det er umulig å finne noen

felles nevner. Kan ikke si noe bedre enn at du må ha en lege, gjerne

fastlege, som sender deg til aktuelle spesialister, og som holder samlet

trådene.

Jeg beklager at jeg ikke kan komme med mer positiv respons.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...