Gå til innhold

Tolvåring barnevakt for baby?

Anbefalte innlegg

Gjest mora2
Skrevet

Her synes jeg kanskje det rareste er at foreldrene i det hele tatt ønskett å ha barnevakt natta gjennom for en ¨på bare to måneder. er det vanlig?

Rart? Nei, det er da helt vanlig.

:0)

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• Onsdag1365380628

4

• Lotte :o)

3

• AneM1365380603

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Rart? Nei, det er da helt vanlig.

Takk og pris for at det ikke erf vanlig blant mine venner/familiemedlemmer ihvertfall.

Gjest mora2
Skrevet

Takk og pris for at det ikke erf vanlig blant mine venner/familiemedlemmer ihvertfall.

Haha, hvorfor i all verden sier du det?

Gjest togli
Skrevet

Det går nok så fint at! :0)

Først sa allesammen at det ikke ville gå bra og nå sier flere at det vil gå bra!! Blir jo helt schisofren her jeg sitter, jo ;)

Hehe, iallefall interessant å se hva folk mener om saken :)

Gjest togli
Skrevet

Personlig synes jeg det er et for stort ansvar for 12-åringer å sitte barnevakt i flere timer om kvelden. Særlig for så mange som 3 barn.

Det er nok snakk om at de to eldste har lagt seg - og kanskje også minstemann (dersom de er så heldige at han blir en sånn type som legger seg pent klokka 20 ;-)).

Gjest mora2
Skrevet

Først sa allesammen at det ikke ville gå bra og nå sier flere at det vil gå bra!! Blir jo helt schisofren her jeg sitter, jo ;)

Hehe, iallefall interessant å se hva folk mener om saken :)

Hehe, ja skal ikke være lett! ;P

Men så lenge det de er to, og foreldrene bor rett ved, syns jeg det virker helt greit. Og jeg stoler på deg når du sier de er modne. Er jo forskjell på 12åringer.

Gjest togli
Skrevet

Min datter som er 12 ble for en stund siden spurt om å passe ei lita jente på to måneder. Hun skulle ha henne over natta, men da hjemme hos oss. Vi voksne var hjemme og holdt et overblikk, men ansvaret skulle hun ha selv. Det gikk helt fint, hun skiftet bleier, matet og bysset som om hun aldri skulle gjort noe annet. Nå skal sant sies at hun er voksen for alderen og vant med å passe barn, ellers hadde jeg hatt betenkligheter med en såpass liten baby. Foreldrene skryter av henne og mener hun er den perfekte barnevakt.

Så bra :)

Jeg er viss på at datteren min (og også venninna som kanskje er enda mer moden enn min datter) ville klart å passa ham på en utmerket måte. Jeg tenker mer på om hun ville reagert rasjonelt i f.eks. en krisesituasjon osv... (er jo ikke alltid vi voksne klarer det engang :-/)

Datteren min har iallefall kjempelyst, og siden søsteren min og mannen er pådrivere, så vet jeg ikke om jeg skal kjempe imot ;)

candyqueen_83
Skrevet

Her synes jeg kanskje det rareste er at foreldrene i det hele tatt ønskett å ha barnevakt natta gjennom for en ¨på bare to måneder. er det vanlig?

Jeg trodde ikke det var vanlig.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg vurderte det i allefall ikke da barna var små. De skulle jo ha mat flere ganger hver natt, og jeg ville ikke pumpe. En annen sak var jo at jeg ikke var opplagt til uteliv på den tiden.

Gjest togli
Skrevet

Hjelpe meg, vil de ha barnevakt til en baby som bare er 1,5 uke gammel? *Sjokkert*

Så små barn tar man med seg, de har man ikke barnevakt til!

Nei, nei, nei...De bare planlegger ca et halvt år før ;)

Det er ikke snakk om barnevakt for ham nå, men kanskje om et halvt års tid (de må selvsagt se an ungen først også) :)

Gjest mora2
Skrevet

Så bra :)

Jeg er viss på at datteren min (og også venninna som kanskje er enda mer moden enn min datter) ville klart å passa ham på en utmerket måte. Jeg tenker mer på om hun ville reagert rasjonelt i f.eks. en krisesituasjon osv... (er jo ikke alltid vi voksne klarer det engang :-/)

Datteren min har iallefall kjempelyst, og siden søsteren min og mannen er pådrivere, så vet jeg ikke om jeg skal kjempe imot ;)

Mine barnevakter har vært unge, men modne. Yngste var vel 13 da hun begynte sitte litt om kveldene. Jeg har kjent henne siden hun var liten (datter til Bustebeisa).

Jeg hadde et lite "kurs" i hva hun skulle gjøre i evt nødsituasjoner ( som aldri har dukket opp). På kjøleskapet hadde jeg hengt opp nødnummer, og våre tlf nr. Hun har heldigvis sluppet ringe noen av nummerene.

Nei, kjør på. ;0)

Gjest togli
Skrevet

Jeg leste innlegget jeg svarte på. I det stod det ikke at det var 6 måneder frem i tid det var snakk om.

Men i hovedinnlegget står dette ;-)

''Idag spurte søsteren min om datteren min, sammen med ei jevnaldra venninne, kanskje kunne tenke seg å sitte barnevakt for babyen en og annen lørdag når han blir rundt 6 mnd gammel. Den jevnaldra venninna har foreldrene sine i nabohuset til søsteren min.''

Og i innlegget du svarte på står det at han foreløpig bare er 1 1/2 uke gammel, og at de nok vil bli bedre kjent etterhvert :)

Skrevet

Haha, hvorfor i all verden sier du det?

Jeg synes det er rart at man både har ønske om å overlate et såpass nyfødt barn til andre OG at man har behov for å ha barnevakt da - _natten over_. Jeg undres over disse foreldrenes prioriteringer.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg hadde ikke barnevakt da, men passet faktisk en 6 ukers gammel baby over natta. Foreldre var helt kjørte, de hadde kommet inn i en ond sirkel og hakket på hverandre pga at alt var nytt, manglende søvn osv osv.

Jeg tok babyen, de fikk middag ute, litt styr med pumping, hel natt søvn, det var nye mennesker som kom og hentet babyen dagen etterpå :o)

Så i noen tilfeller skjønner jeg at barnevakt en hel natt trengs.

Jeg derimot måtte sove leeenge etterpå ;o) Jeg er velsignet med en baby som sov, sover enda han, 8 år etter, ligge og dra seg er det beste han vet.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg synes det er rart at man både har ønske om å overlate et såpass nyfødt barn til andre OG at man har behov for å ha barnevakt da - _natten over_. Jeg undres over disse foreldrenes prioriteringer.

Min gutt gråt i 3mnd. Skal love deg jeg hadde behov for barnevakt ei hel natt. Det er den deiligste natten ever.

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes det er greit hvis en voksen kan være der i løpet av noen få min om noe skulle skje.

Vi har kun latt vår eldste se til småbarna om vi skal handle, og da etter leggetid. Den første gangen var den minste ca 9 mnd. Hun begynte å kaste opp, og datteren vår ringte straks til oss. Vi var hjemme innen det var gått ti min. Selvvfølgelig fikk hun sin første oppkastsyke akkurat da, men vi så i allelfall at datteren vår håndterte situasjonen kjempebra.

Hun har enda ikke vært barnevakt om kvelden, men det er for at vi er lite ute på livet. Jeg tror nok det ville gått bra, og uansett er vi bare en liten taxitur unna.

Eldstejenta vil veldig gjerne sitte barnevakt for småsøskenene sine også (9 og 5 år gamle), men siden vi bor slik til at man ikke bare kan løpe til naboen sent på kvelden (nær naboer, men for mørkt til å gå til dem når det er mørkt ute), så er det ikke aktuelt at hun får sitte barnevakt hjemme hos oss foreløpig.

Søsteren min bor i byggefelt og alle naboene kjenner hverandre godt, så da føles det litt annerledes (spesielt ettersom vi da vil gjøre en avtale med den ene naboen om å være bakvakt).

Gjest togli
Skrevet

Hvem "trenger" ikke et avbrekk med 2 mnd gammel baby? ;-) Jeg hadde ammeproblemer så det holdt og en baby som knapt sov og i våken tilstraned et gulpeproblem av den annen verden, men jeg synes det var vasnkelig nok å overlate min 2 mnd gamle baby til søsteren min i 8 timer i forb med et bryllup...;-)

Du har bare ett barn? Eller tar jeg feil nå?

Jeg lover deg at man blir mer avslappa med nestemann ;) Eldstejenta hadde ikke barnevakt før hun var to år gammel (pinlig, men sant!). De to yngste hadde barnevakt når de var 6 mnd gamle, så der hadde jeg tatt til vettet ;)

Gjest togli
Skrevet

Hehe, ja skal ikke være lett! ;P

Men så lenge det de er to, og foreldrene bor rett ved, syns jeg det virker helt greit. Og jeg stoler på deg når du sier de er modne. Er jo forskjell på 12åringer.

Sant det. Jeg føler iallefall at hun er moden og ansvarsbevisst (det har du jo hørt om før også ;-P).

Skrevet

Min gutt gråt i 3mnd. Skal love deg jeg hadde behov for barnevakt ei hel natt. Det er den deiligste natten ever.

Jeg har absolutt hatt "min del" med gråt, nattevåk, ammeproblemer og "you name it".

Gjest mora2
Skrevet

Sant det. Jeg føler iallefall at hun er moden og ansvarsbevisst (det har du jo hørt om før også ;-P).

Det har jeg vett du. Virker som ei flott jente! :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...