Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får alltid kommentarer på at jeg spiser så mye, så nå lurer jeg litt. Hva er vanlig å trykke i seg iløpet av en dag?

Jeg spiser frokost på jobb, da går det med ca 8 knekkebrød med pålegg. Til lunsh blir det ofte det samme. Før jeg gir meg for dagen smeller jeg innpå en banan og et eple.

Til middag går det med 2-3 poteter, 250 gr grønnsaker og 4-5 kjøttkaker eller tilsvarende mengde av annet kjøtt, fisk fugl

Til kvelds er det som regel 6-8 knekkebrød og et par frukt.

Synes det ikke er så mye jeg da, men hører om at folk ikke spiser mer enn et par knekkebrød til måltid......

Veier litt i overkant av 50 kg, så jeg legger ikke på meg av dette heller. Må ha såpass.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• waxo

18

• AneM1365380603

3

• frosken

2

• candyqueen_83

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

8 knekkebrød pr måltid? Hørtes mye ut, men spørs jo hva slags knekkebrød. Jeg spiser 2 havreknekkebrød. Hadde aldri fått i meg 8.

Men om du kun veier 50 kg, så er det jo ikke for mye mat for deg :o)

Skrevet

8 knekkebrød pr måltid? Hørtes mye ut, men spørs jo hva slags knekkebrød. Jeg spiser 2 havreknekkebrød. Hadde aldri fått i meg 8.

Men om du kun veier 50 kg, så er det jo ikke for mye mat for deg :o)

Jeg spiser sport i fra Wasa. Det eneste knekkebrødet jeg har funnet som jeg liker. Spiser de gjerne med tykt lag gulost på, nydelig :-)

Skulle jeg ertet magen min med 2 hadde den blitt knurrende sint :-)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg spiser sport i fra Wasa. Det eneste knekkebrødet jeg har funnet som jeg liker. Spiser de gjerne med tykt lag gulost på, nydelig :-)

Skulle jeg ertet magen min med 2 hadde den blitt knurrende sint :-)

Jeg er ikke helt sikker på hva slags knekkebrød det er, men de er sikkert mindre enn havre. Så lenge det funker for deg er det jo bare bra, men jeg har også lest de fleste her hvertfall spiser 2-3 stykker.

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hva slags knekkebrød det er, men de er sikkert mindre enn havre. Så lenge det funker for deg er det jo bare bra, men jeg har også lest de fleste her hvertfall spiser 2-3 stykker.

Helt vanlig knekkebrød størrelse på disse. Metter litt mindre enn brødskiver, der trenger jeg bare 5

Skrevet

Hvor mye mat du trenger kommer helt an på hvordan du tilbringer dagene, stillesittende kontorarbeid eller tømmerhogst, men det er helt klart mer enn gjennomsnittet. Men når du veier 50 kg og holder vekta stabil er det jo passe for din kropp. Kanskje du har høyt stoffskifte, da er det mange som trenger mye mat.

Skrevet

Hvor mye mat du trenger kommer helt an på hvordan du tilbringer dagene, stillesittende kontorarbeid eller tømmerhogst, men det er helt klart mer enn gjennomsnittet. Men når du veier 50 kg og holder vekta stabil er det jo passe for din kropp. Kanskje du har høyt stoffskifte, da er det mange som trenger mye mat.

Har stillesittende kontorjobb, men er aktiv med bikkje og unger på fritida, så tar det igjen der tenker jeg :-)

Gjest flesketuta
Skrevet

hmm...heldig du er da:P her er det 2 knekkebrød med magert pålegg per måltid.

men det var ikke mat jeg la på meg av(hormon-sykdommer). selv kunne jeg spise "alt" før,uten at vekta ble påvirka.

min lege har bedt meg spise hyppigere,så i antall er det kanskje flere enn nå jeg lander på,men ikke så mye som 16 knekkebrød før middag!!

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Jeg bruker Ryvita knekkebrød, de må jeg ha fire av for å bli mett. Men jeg kunnet nok orket fler, men da hadde jeg lagt på meg. Gjør du ikke de, så er det jo ikke noe problem!

Gjest Mirakelet
Skrevet

Du har tydeligvis høy forbrenning og dermed behov for såpass mye mat. Folk med lavere forbrenning kan f.eks. bare spise halvparten av det du gjør :D

Gjest togli
Skrevet

Man legger ikke like lett på seg av knekkebrød som av vanlig brød, så det er nok en av grunnene til at du kan spise så mye uten å merke det på vekta. Antagelig har du veldig høy forbrenning.

Når jeg amma ungene spiste jeg voldsomt mye og jeg var sulten "hele tiden". Vekta raste ikke nedover (heldigvis), men jeg lå en stykke under idealvekta helt fram til jeg slutta å amme. Ammeslutten stagga også sulten, så da begynte jeg å spise "normalt" igjen. En sunn kropp vil som regel selv kjenne hva den trenger :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Er glad i mat- og ville gjerne spist så mye som deg. Men da går vekten rett til værs.

Pr.dag blir det 4-5 knekkebrød+ en skive brød + middag + mellommåltider bestående av grønnsaker (gulrøtter, tomater, agurk) eller et eple eller annen frukt.

Skrevet

Jeg synes du spiser mye, men du har tydeligvis høy forbrenning og trenger den maten.

Skrevet

Jeg tenker det er fordi du trykker i deg knekkebrød til tre måltider, i stedet for mer grønnsaker, kjøtt, fisk og annet nyttig ;)

Skrevet

Du spiser mye i forhold til det normale, men det er jo ikke noe problem så lenge du ikke blir overvektig!

Hvis du ønsker å spise mindre så kan du gå over til å spise grovt brød. Da holder du deg lengre mett. Kanskje det holder med 4 brødskiver?

Skrevet

Syns også at knekkebrød er godt, men det var da usedvanlig mange pr dag, du er jo oppe i 24! Wasa Sport knekkebrødet er jo ikke spesielt tynt heller...Du er nok velsignet med høy forbrenning.

Trodde jeg spiste mange knekkebrød pr dag, men jeg er nede i beskjedne 8 (og det er max.).

Ville nok egentlig aldri hatt tid til å spise 8 knekkebrød til frokost uansett...:-)

Skrevet

Jeg tror du spiser minst dobbelt så mye som de fleste voksne kvinner kan gjøre hvis de skal holde stabil vekt. Som du ser av kommentarene i tråden så er det mange som gjerne kunne tenkt seg din forbrenning :-)

Skrevet

Helt vanlig knekkebrød størrelse på disse. Metter litt mindre enn brødskiver, der trenger jeg bare 5

5 brødskiver på ett måltid? hjelpesmeg..

Gjest baremei
Skrevet

Basal forbrenning og aktivitetsnivå varierer mye fra person til person. Som flere her påpeker, er du tydeligvis velsignet med høy forbrenning. Holder vekten seg stabil, spiser du akkurat passe mye for deg:-)

Når du er en høyenergiforbruker, og i tillegg velger mager mat som knekkebrød (jeg vet ikke hva slags pålegg du bruker?), må nødvendigvis mengdene bli store for at du skal få dekket behovet ditt.

Hvis du synes det er tidkrevende/kjedelig å spise såpass mange knekkebrød, foreslår jeg å bytte til litt tjukke brødskiver med rikelig med margarin og pålegg. Velg gjerne energirike påleggssorter, der fettet er av den sunne sorten, som makrell i tomat og majones/majonesbaserte salater. Ved å velge å drikke juice eller melk til maten, kan du øke kaloriinntaket ytterligere. En bieffekt av dette er at det (for andre) vil virke som du spiser mindre enn nå, og du kan dermed unngå kommentarer på matinntaket ditt;) Ikke for det, de som kommenterer er nok bare misunnelige på deg!

Et tips til slutt: Legg gjerne inn et mellommåltid eller to utenom hovedmåltidene dine. (Det kan bestå av et par håndfuller nøtter og fersk eller tørket frukt, eller en yoghurt, for eksempel.) Med flere måltider vil du holde et mer stabilt energinivå hele dagen, og også behøve mindre mat ved hvert måltid.

Mvh,

Gjest majas mamma
Skrevet

Kan du gi meg oppskriften på den forbrennngen din? Den skulle jeg gjerne ha. Selv spiser jeg til frokost to Wasa husmann, uten pålegg. Kl 10 spiser jeg nok et knekkebrød uten pålegg. Så er det lunsj, to brødskiver. Middag 2 middels poteter, godt med grønnsaker, gjerne råkost, kanskje to kjøttkaker, evt tre pølsebiter, eller ca1 1/2 fiskekake. Spiser som regel ikke kveldsmat for det orker jeg ikke. Grunnen til at jeg har et litt sært kosthold er at jeg har syreproblemer og knekkebrød er omtrent det eneste jeg kan spise uten å få vondt. Bruker vitamin- og mineraltabletter i tillegg for å ikke få mangel på viktige stoffer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...