Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du gi meg oppskriften på den forbrennngen din? Den skulle jeg gjerne ha. Selv spiser jeg til frokost to Wasa husmann, uten pålegg. Kl 10 spiser jeg nok et knekkebrød uten pålegg. Så er det lunsj, to brødskiver. Middag 2 middels poteter, godt med grønnsaker, gjerne råkost, kanskje to kjøttkaker, evt tre pølsebiter, eller ca1 1/2 fiskekake. Spiser som regel ikke kveldsmat for det orker jeg ikke. Grunnen til at jeg har et litt sært kosthold er at jeg har syreproblemer og knekkebrød er omtrent det eneste jeg kan spise uten å få vondt. Bruker vitamin- og mineraltabletter i tillegg for å ikke få mangel på viktige stoffer.

En halvtimes løpetur i skogen + en til to andre halvtimer i skogen om dagen kanskje. Annen trening av hund og løping etter unger :-)

Vet ikke om det hjelper noe?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• waxo

18

• AneM1365380603

3

• frosken

2

• candyqueen_83

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603
Skrevet

Jeg må nøye meg med halvparten for å holde vekta stabil :)

Skrevet

Basal forbrenning og aktivitetsnivå varierer mye fra person til person. Som flere her påpeker, er du tydeligvis velsignet med høy forbrenning. Holder vekten seg stabil, spiser du akkurat passe mye for deg:-)

Når du er en høyenergiforbruker, og i tillegg velger mager mat som knekkebrød (jeg vet ikke hva slags pålegg du bruker?), må nødvendigvis mengdene bli store for at du skal få dekket behovet ditt.

Hvis du synes det er tidkrevende/kjedelig å spise såpass mange knekkebrød, foreslår jeg å bytte til litt tjukke brødskiver med rikelig med margarin og pålegg. Velg gjerne energirike påleggssorter, der fettet er av den sunne sorten, som makrell i tomat og majones/majonesbaserte salater. Ved å velge å drikke juice eller melk til maten, kan du øke kaloriinntaket ytterligere. En bieffekt av dette er at det (for andre) vil virke som du spiser mindre enn nå, og du kan dermed unngå kommentarer på matinntaket ditt;) Ikke for det, de som kommenterer er nok bare misunnelige på deg!

Et tips til slutt: Legg gjerne inn et mellommåltid eller to utenom hovedmåltidene dine. (Det kan bestå av et par håndfuller nøtter og fersk eller tørket frukt, eller en yoghurt, for eksempel.) Med flere måltider vil du holde et mer stabilt energinivå hele dagen, og også behøve mindre mat ved hvert måltid.

Mvh,

Knekkebrød er det eneste magen min fungerer på. Mulig annet fullkornbrød ville fungert like godt, men det kan jeg ikke fordra å spise :-)

Litt kjedelig å spise så mye, men som regel er det i magen iløpet av et kvarter.

Ellers er jeg ikke glad i mat heller vettu. Jeg er litt der at mat er for å fylle magen, ikke for kos, så jeg skjønner ikke helt at folk skal være misunnelig :-)

Bruker ikke opp kalorier på å spise sjokolade, potetgull eller drikke brus da, så jeg sparer sikkert en del der i forhold til mange.

Skrevet

Jeg må nøye meg med halvparten for å holde vekta stabil :)

Da er jeg litt misunnelig på deg :-)

Skrevet

Jeg tror du spiser minst dobbelt så mye som de fleste voksne kvinner kan gjøre hvis de skal holde stabil vekt. Som du ser av kommentarene i tråden så er det mange som gjerne kunne tenkt seg din forbrenning :-)

Sikkert mange som kunne tenke seg den ja, men jeg kunne tenkt meg litt lavere.

Er ikke glad i mat, og synes det er kjedelig å bruke tid på å spise men vet jeg må.

Vekta daler ganske raskt hvis jeg ikke er flink.

Skrevet

Syns også at knekkebrød er godt, men det var da usedvanlig mange pr dag, du er jo oppe i 24! Wasa Sport knekkebrødet er jo ikke spesielt tynt heller...Du er nok velsignet med høy forbrenning.

Trodde jeg spiste mange knekkebrød pr dag, men jeg er nede i beskjedne 8 (og det er max.).

Ville nok egentlig aldri hatt tid til å spise 8 knekkebrød til frokost uansett...:-)

8 knekkebrød er gjort på et kvarter. Spiser de mens jeg jobber foran pc om morran.

Skrevet

Du spiser mye i forhold til det normale, men det er jo ikke noe problem så lenge du ikke blir overvektig!

Hvis du ønsker å spise mindre så kan du gå over til å spise grovt brød. Da holder du deg lengre mett. Kanskje det holder med 4 brødskiver?

Klarer ikke grovt brød, får brekninger av det :-)

Vanlig kneipp eller knekkebrød, med så nøytralt smakende pålegg som mulig.

AneM1365380603
Skrevet

Da er jeg litt misunnelig på deg :-)

Hvorfor det? Er du ikke glad for at du kan spise så mye uten å legge på deg?

Jeg ville uansett ikke klart å spise 8 knekkebrød, men jeg skulle ønske figuren tålte mer vafler og is, f eks :)

Skrevet

Jeg synes du spiser mye, men du har tydeligvis høy forbrenning og trenger den maten.

Ingen tvil om at jeg trenger den.

Skrevet

Hvorfor det? Er du ikke glad for at du kan spise så mye uten å legge på deg?

Jeg ville uansett ikke klart å spise 8 knekkebrød, men jeg skulle ønske figuren tålte mer vafler og is, f eks :)

Er ikke glad i mat, men man må jo spise for å overleve.

Er ikke så glad i is og annet heller, og vafler og annen hvetebakst får jeg vont i magen av.

Nå har jeg spist opp 7 knekkebrød, er fortsatt sulten som en hest. Vet jeg ikke kan legge meg sulten for da får jeg ikke sove.....har ikke mer mat enn unga trenger i morgen tidlig.

Skrevet

Er glad i mat- og ville gjerne spist så mye som deg. Men da går vekten rett til værs.

Pr.dag blir det 4-5 knekkebrød+ en skive brød + middag + mellommåltider bestående av grønnsaker (gulrøtter, tomater, agurk) eller et eple eller annen frukt.

Rart det ofte er sånn at de som er glad i mat tåler minst av det. Jeg er ikke glad i mat, men må spise i bøtter og spann for å ikke sulte i hjel :-)

Skrevet

Jeg bruker Ryvita knekkebrød, de må jeg ha fire av for å bli mett. Men jeg kunnet nok orket fler, men da hadde jeg lagt på meg. Gjør du ikke de, så er det jo ikke noe problem!

Er et problem når man ikke er glad i mat og egentlig ikke har lyst på mer enn to, men vet man må spise 6 til for å bli mett.....

Gjest baremei
Skrevet

Knekkebrød er det eneste magen min fungerer på. Mulig annet fullkornbrød ville fungert like godt, men det kan jeg ikke fordra å spise :-)

Litt kjedelig å spise så mye, men som regel er det i magen iløpet av et kvarter.

Ellers er jeg ikke glad i mat heller vettu. Jeg er litt der at mat er for å fylle magen, ikke for kos, så jeg skjønner ikke helt at folk skal være misunnelig :-)

Bruker ikke opp kalorier på å spise sjokolade, potetgull eller drikke brus da, så jeg sparer sikkert en del der i forhold til mange.

Hvis det fungerer best for deg å spise knekkebrød, så fortsetter du selvsagt med det. Tror jeg selv hadde slitt med å få i meg så mange:-)

Hva med frokostblandinger, yoghurt, smoothies eller grøt som variasjon iblant da? Liker/tåler du det?

AneM1365380603
Skrevet

Rart det ofte er sånn at de som er glad i mat tåler minst av det. Jeg er ikke glad i mat, men må spise i bøtter og spann for å ikke sulte i hjel :-)

Ja, det er litt rart. Jeg skulle gjerne spist bl annet mer av middager og brød, men det må jeg passe meg for. Melk er også noe jeg liker godt, men prøver å nøye meg med ett glass til hvert måltid.

Kroppen min har visst godtatt at sjokolade er FY. Jeg hadde en solid sprekk i vinter da togli skreiv litt for mye om Stratos. Mannen min er så snill, så han kom ofte hjem med en stor plate for å glede meg :-/

Skrevet

Ja, det er litt rart. Jeg skulle gjerne spist bl annet mer av middager og brød, men det må jeg passe meg for. Melk er også noe jeg liker godt, men prøver å nøye meg med ett glass til hvert måltid.

Kroppen min har visst godtatt at sjokolade er FY. Jeg hadde en solid sprekk i vinter da togli skreiv litt for mye om Stratos. Mannen min er så snill, så han kom ofte hjem med en stor plate for å glede meg :-/

Åhh, disse mannfolka altså :-)

Som mannen min det. Kjøper alltid med en pakke røyk hvis jeg prøver å slutte. Da har han i tilfelle jeg skulle bli gretten........trenger jeg si jeg fortsatt ikke har klart å slutte???

Skrevet

Hvis det fungerer best for deg å spise knekkebrød, så fortsetter du selvsagt med det. Tror jeg selv hadde slitt med å få i meg så mange:-)

Hva med frokostblandinger, yoghurt, smoothies eller grøt som variasjon iblant da? Liker/tåler du det?

Spiser havregrøt for det smaker ikke så mye og jeg tåler det bra. Youghurt spiser jeg en del av, særlig hvis jeg er ute av gulost perioden :-) Nå er jeg i gulostperiode, og trenger definitivt ikke mer melkeprodukter :-)

Liker ikke å drikke melk, får så ekkel og kvalmende smak i munnen av det :-)

Særing se.

Spiser all mat jeg blir tilbudt, er egentlig ikke noe spesielt jeg ikke liker. Synes bare alt er kjedelig :-)

Gjest baremei
Skrevet

Spiser havregrøt for det smaker ikke så mye og jeg tåler det bra. Youghurt spiser jeg en del av, særlig hvis jeg er ute av gulost perioden :-) Nå er jeg i gulostperiode, og trenger definitivt ikke mer melkeprodukter :-)

Liker ikke å drikke melk, får så ekkel og kvalmende smak i munnen av det :-)

Særing se.

Spiser all mat jeg blir tilbudt, er egentlig ikke noe spesielt jeg ikke liker. Synes bare alt er kjedelig :-)

Må være kjipt å ha det sånn da, dvs. ingen matglede. Samtidig er det jo mange igjen som er FOR glade i mat.

Skrevet

Må være kjipt å ha det sånn da, dvs. ingen matglede. Samtidig er det jo mange igjen som er FOR glade i mat.

Går helt greit :-) Mange andre områder i livet å glede seg over :-) Barn, sommer, sol, god treningsøkt med bikkja og en god tur i skogen holder som gleder for meg :-) Og de gledene varer lengre enn et måltid mat :-)

Skrevet

Det høres jo mye ut. Men når man studerer kosthold til folk er det oftest en klar sammenheng mellom hvor mye og ikke minst HVA de spiser, og hvor mye de veier.

Dersom du spiser 8 knekkebrød med sundt pålegg, og lite annen "drittmat" så blir nok kalori-inntaket ditt ganske normalt.

Uansett så fungerer dette for deg selv om du synes det er kjedelig å spise så mye.

Et alternativ er jo å lage former for drikke som både metter og gir god energi. (smooties med proteinpulver eller rene proteindrikker er ok)

Skrevet

Så lenge du blir mett og god og ikke legger på deg, ja så er vel matmengden helt rett i forhold til deg og din kropp :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...