Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere alltid middag på søndag?

Vi har det aldri. Har middag alle de 6 andre dagene i uka, og jeg synes det er deilig å slippe å tenke på sånn mat en gang imellom og heller bare slenge i seg ei skive når det passer.

Mesteparten av søndagen tilbringes på lydighetsbanen med hunden, og er vi hjemme eller på hytta har vi andre ting å finne på enn å kokkelere.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• waxo

10

• morsan

6

• Lillemus

5

• KaVa

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

På søndag har vi alltid middag. Det er oftest den dagen i uka jeg har best tid til å lage mat:-) Men vi har vel egentlig alltid middag vi da ettersom jeg er veldig glad i varm mat....

Skrevet

''Mesteparten av søndagen tilbringes på lydighetsbanen med mannen,''

Jøss, det var litt av et ekteskap!

Skrevet

*he he he* Sikkert flere menn som hadde trengt en tur på lydighetsbanen :-)

Skrevet

*he he he* Sikkert flere menn som hadde trengt en tur på lydighetsbanen :-)

*lurer på om det finnes noen lydighetsbaner i nærheten*

Skrevet

...men det står vel ''på lydighetsbanen med hunden'' ???

Skrevet

...men det står vel ''på lydighetsbanen med hunden'' ???

Gjør det? ;-) ;-)

(Kunne ikke dy meg for å endre litt på sitatet...*S*)

Skrevet

Gjør det? ;-) ;-)

(Kunne ikke dy meg for å endre litt på sitatet...*S*)

Likte ditt sitat bedre, jeg.... :-)

Skrevet

Likte ditt sitat bedre, jeg.... :-)

;-)

Skrevet

*lurer på om det finnes noen lydighetsbaner i nærheten*

Forsøkte å slå opp på "gule sider" men fant ingen der :-(

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har ingen rutine her.

Har vi god tid lager vi gjerne en god middag søndag. Men like gjerne kan det bli noe kjempeenkelt, f.eks. når vi kommer litt sent hjem etter en tur, eller vi spiser kanskje ute. Har ingen ambisjoner om å få til tradisjonell søndagsmiddag med stek o.l. På den annen side er det litt for ofte bare en av oss foreldre er tilstede på hverdagsmiddagene, derfor prøver vi i det minste å sitte sammen og spise middag søndag (men altså ikke så nøye hva).

Skrevet

Lørdag og søndag er stort sett de eneste dagene jeg har tid til å lage litt skikkelig middag som tar mer enn 30-40 minutter, så de dagene har vi som oftest middag ja.

Til gjengjeld spiser jeg aldri middag på mandager.

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi har alltid middag på søndag. Og alle andre dager i uka. Hører med til sjeldenhetene at vi ikke har middag. Middag er dagens beste måltid. Er mye mer glad i varm mat enn i brødmat og andre ting som det går i ellers om dagen.

Skrevet

Jeg tror vi stort sett spiser middag på søndagene. Kan ikke huske at vi har droppet middag, egentlig. Men middagen trenger ikke å være stor, planlagt eller til et spesielt tidspunkt - kommer alt an på hva vi driver med ellers.

Skrevet

Vi har alltid middag hver dag, også på søndager. Hvor avansert måltid det er varierer veldig etter hva vi gjør den dagen, alt fra tradisjonell søndagsstek til å bestille pizza.

Skrevet

Det synes jeg høres trist ut. Du har tydeligvis et veldig dårlig og uinteressert forhold til mat og dette overfører du til ungene dine og det synes jeg er trist.

Vi har ikke treretters med forrett og dessert akkurat, men ofte har vi noe litt ekstra på søndager, spesielt min kjære og jeg. Ungene er hakket mer kresne kan man si så når de er hos meg har vi mer "vanlig" mat, men middag har vi hver dag ja.

Skrevet

Det synes jeg høres trist ut. Du har tydeligvis et veldig dårlig og uinteressert forhold til mat og dette overfører du til ungene dine og det synes jeg er trist.

Vi har ikke treretters med forrett og dessert akkurat, men ofte har vi noe litt ekstra på søndager, spesielt min kjære og jeg. Ungene er hakket mer kresne kan man si så når de er hos meg har vi mer "vanlig" mat, men middag har vi hver dag ja.

Det var da litt i overkant karakterisering utifra den ene opplysning at de ikke har samme mat-rutiner som deg (og nok de fleste andre...)?

Skulle ikke forundre meg om waxo i løpet av uken har flere skikkelige middager enn oss - selv om vi vanligvis har middag på søndagen...

candyqueen_83
Skrevet

Nei, ikke alltid. Vi er ganske urtinerte når det gjelder middag :P

Gjest Elextra
Skrevet

''Vi har ikke treretters med forrett og dessert akkurat, men ofte har vi noe litt ekstra på søndager, spesielt min kjære og jeg. ''

Hvorfor må slike "ekstra"-rutiner nødvendigvis være knyttet til søndagsmiddagen?

Vi gjør gjerne heller noe ekstra på lørdager. Men forsøker altså å sitte sammen til middag søndagene, som er en av de få dagene vi gjerne er hjemme alle sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...