Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det synes jeg høres trist ut. Du har tydeligvis et veldig dårlig og uinteressert forhold til mat og dette overfører du til ungene dine og det synes jeg er trist.

Vi har ikke treretters med forrett og dessert akkurat, men ofte har vi noe litt ekstra på søndager, spesielt min kjære og jeg. Ungene er hakket mer kresne kan man si så når de er hos meg har vi mer "vanlig" mat, men middag har vi hver dag ja.

I all verden. For et merkelig og standhaftig svar.

Noen av oss bruker helgene til andre ting enn å lage middag.

Vi lager heller ikke middag hver søndag. Faktisk går vi ofte ut og spiser på restaurant på søndager.

Overfører dette til ungene? Hva så, sier nå jeg. Verden er i utvikling og bra er det

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• waxo

10

• morsan

6

• Lillemus

5

• KaVa

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det var da litt i overkant karakterisering utifra den ene opplysning at de ikke har samme mat-rutiner som deg (og nok de fleste andre...)?

Skulle ikke forundre meg om waxo i løpet av uken har flere skikkelige middager enn oss - selv om vi vanligvis har middag på søndagen...

Waxo har flere ganger i det siste fortalt at hun er null interessert i mat og bare spiser for å overleve, det var ikke tatt bare fra denne tråden.

Gjest Alltid middag
Skrevet

Ja, vi har alltid middag på søndager, som alle andre ukedager.

Hva vi har er litt forskjellig, men vi har gjerne noe som man bruker lengre tid til å tilberede, enten ved at det må småkoke over tid (f.eks. fersk suppe) eller stå lenge i ovnen (steik, eksempelvis). Er vi ute på noe, kan vi spise middag på restaurant/kafè.

Middag er familiens samlingspunkt, og det trives vi med så langt i alle fall.

Skrevet

I all verden. For et merkelig og standhaftig svar.

Noen av oss bruker helgene til andre ting enn å lage middag.

Vi lager heller ikke middag hver søndag. Faktisk går vi ofte ut og spiser på restaurant på søndager.

Overfører dette til ungene? Hva så, sier nå jeg. Verden er i utvikling og bra er det

Svaret mitt var ikke bare på bakgrunn av dette innlegget, men Waxo har i det siste flere ganger selv sagt at hun er filla interessert i mat og bare spiser for å overleve, ikke for at det er kos med mat.

Skrevet

Waxo har flere ganger i det siste fortalt at hun er null interessert i mat og bare spiser for å overleve, det var ikke tatt bare fra denne tråden.

Ok,- det har jeg ikke lagt merke til... Men det er jo ikke så veldig ille holdninger å overføre til barna...? At man spiser for å leve og ikke omvendt...

Skrevet

Ok,- det har jeg ikke lagt merke til... Men det er jo ikke så veldig ille holdninger å overføre til barna...? At man spiser for å leve og ikke omvendt...

Jeg synes nå det høres litt trist ut at mat bare er en nødvendighet og ikke noe godt vi kan kose oss med, men Waxo lever jo tydeligvis veldig godt med dette så det er vel bare en av alle de små individuelle forskjellene på oss alle. :o)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Svaret mitt var ikke bare på bakgrunn av dette innlegget, men Waxo har i det siste flere ganger selv sagt at hun er filla interessert i mat og bare spiser for å overleve, ikke for at det er kos med mat.

Hva så? Hun sier jo ikke med det at hun ikke lager middag. Det kan jo være at mannen lager middag også.

Har blitt ganske vanlig etterhvert at far lager middag like ofte som mor.

Skrevet

Forsøkte å slå opp på "gule sider" men fant ingen der :-(

Fillern óg!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg synes nå det høres litt trist ut at mat bare er en nødvendighet og ikke noe godt vi kan kose oss med, men Waxo lever jo tydeligvis veldig godt med dette så det er vel bare en av alle de små individuelle forskjellene på oss alle. :o)

Lenger opp i tråden sa du jo selv at dere bare lager noe ekstra godt når ungene ikke er til stede og mer vanlig mat når dem er der.

Spør du meg, så er vel ikke det noe mindre trist.

Skrevet

He he, lager gode sunne og næringsrike middager 6 dager i uka jeg da :-)

Har bedre tid på hverdagen enn helga, i helga koser vi oss i hundemiljø eller i skogen :-)

Skrevet

Ja, det er jeg. Ikke ungene mine da...

Skrevet

Sykt bra :-)

Skrevet

''Vi har ikke treretters med forrett og dessert akkurat, men ofte har vi noe litt ekstra på søndager, spesielt min kjære og jeg. ''

Hvorfor må slike "ekstra"-rutiner nødvendigvis være knyttet til søndagsmiddagen?

Vi gjør gjerne heller noe ekstra på lørdager. Men forsøker altså å sitte sammen til middag søndagene, som er en av de få dagene vi gjerne er hjemme alle sammen.

Vi har også noe godt på lørdager. Blir gjerne noe hjemmelaget som alle liker da.

På fredagene bestemmer ungene, da har vi også sen middag ettersom far i huset er pendler og ofte kommer hjem sent på fredag. Ungene er enige HVER fredag de, PØLSE og POTETSTAPPE kommer det fra 3 kanter når jeg spør :-)

Skrevet

Mange andre ting i livet man kan kose seg med, hvorfor er det så viktig å kose seg med mat?

Og jeg spiser det vi har jeg, er ikke kresen og det er heller ikke unga mine.

Skrevet

''Mesteparten av søndagen tilbringes på lydighetsbanen med mannen,''

Jøss, det var litt av et ekteskap!

He he :-)

Skrevet

Vi har middag hver søndag.

Både mat som tar lang tid (2 timer) eller mat som bare tar 35 min.

Men mat må vi ha. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har også noe godt på lørdager. Blir gjerne noe hjemmelaget som alle liker da.

På fredagene bestemmer ungene, da har vi også sen middag ettersom far i huset er pendler og ofte kommer hjem sent på fredag. Ungene er enige HVER fredag de, PØLSE og POTETSTAPPE kommer det fra 3 kanter når jeg spør :-)

''Ungene er enige HVER fredag de, PØLSE og POTETSTAPPE kommer det fra 3 kanter når jeg spør ''

Høres ut som barna har arvet sin mors gourmet-gener (eller mangel på sådanne :P.

Her i huset er ikke pølser veldig populært (hverken hos store eller små), med mindre de blir servert på fest med andre barn. Da er pølser plutselig knallgodt.

Skrevet

''Ungene er enige HVER fredag de, PØLSE og POTETSTAPPE kommer det fra 3 kanter når jeg spør ''

Høres ut som barna har arvet sin mors gourmet-gener (eller mangel på sådanne :P.

Her i huset er ikke pølser veldig populært (hverken hos store eller små), med mindre de blir servert på fest med andre barn. Da er pølser plutselig knallgodt.

''Høres ut som barna har arvet sin mors gourmet-gener (eller mangel på sådanne :P.''

Hehe :-) Jeg kan lage mat altså :-) Det er forsvinnende lite Toro her i huset, lager de fleste middager fra bunnen av.

Hvorfor de er så ille glad i pølser, det vet jeg sannelig ikke. Det er iallefall ingen smakshøydare synes jeg :-)

Skrevet

Søndag er som oftest den dagen da hele familien er samlet til middag og det blir ofte til at vi lager noe som tar litt tid, god gammaldags søndagsmiddag.

Med alle fritidsaktivitene på ukedagene og enkle middager, synes jeg det er litt stas å legge litt mer i søndagsmiddagen. Er vi borte på tur, kan det bli noe enklere, noe som blir satt på langtidssteking eller vi bare spiser ute.

Skrevet

Lenger opp i tråden sa du jo selv at dere bare lager noe ekstra godt når ungene ikke er til stede og mer vanlig mat når dem er der.

Spør du meg, så er vel ikke det noe mindre trist.

Hva er vitsen med å lage noe ekstra godt når ungene ikke spiser det allikevel fordi de ikke liker det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...