Gå til innhold

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

''Ungene er enige HVER fredag de, PØLSE og POTETSTAPPE kommer det fra 3 kanter når jeg spør ''

Høres ut som barna har arvet sin mors gourmet-gener (eller mangel på sådanne :P.

Her i huset er ikke pølser veldig populært (hverken hos store eller små), med mindre de blir servert på fest med andre barn. Da er pølser plutselig knallgodt.

Også pølser som er så godt.. Jeg eeeelsker pølser :o) Håper mine fremtidige barn maser om pølser. hehe

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• waxo

10

• morsan

6

• Lillemus

5

• KaVa

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skal være forsiktig med å svare ja på ALLTID, men vi har nå stort sett middag hver eneste dag, i en eller annen form :-D

Men alltid, nei, men vanligst JA:-D

Skrevet

I all verden. For et merkelig og standhaftig svar.

Noen av oss bruker helgene til andre ting enn å lage middag.

Vi lager heller ikke middag hver søndag. Faktisk går vi ofte ut og spiser på restaurant på søndager.

Overfører dette til ungene? Hva så, sier nå jeg. Verden er i utvikling og bra er det

Oi, da svarte jeg feil. VI lager ikke alltid mat, men spiser ute.

Tenkte bare at trådstarter mente å droppe middag og spise brødskiver isteden jeg.

Gjest rah rah rah
Skrevet

Det synes jeg høres trist ut. Du har tydeligvis et veldig dårlig og uinteressert forhold til mat og dette overfører du til ungene dine og det synes jeg er trist.

Vi har ikke treretters med forrett og dessert akkurat, men ofte har vi noe litt ekstra på søndager, spesielt min kjære og jeg. Ungene er hakket mer kresne kan man si så når de er hos meg har vi mer "vanlig" mat, men middag har vi hver dag ja.

Oj, så fordømmende.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hva er vitsen med å lage noe ekstra godt når ungene ikke spiser det allikevel fordi de ikke liker det?

Jeg trodde aldri du spurte ungene om hva de ville ha.

De kan lære å like det.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Tenkte bare at trådstarter mente å droppe middag og spise brødskiver isteden jeg.

Hun skrev det:-) Jeg synes ikke det er noe galt i å spise brødskiver en dag i uka.

Skrevet

Søndag spiser vi veldig ofte middag hos svigermor :D

Lørdag derimot, da har vi sjelden middag. Blir heller noe godt til kvelds :D

Mrs. Wallace
Skrevet

Det synes jeg høres trist ut. Du har tydeligvis et veldig dårlig og uinteressert forhold til mat og dette overfører du til ungene dine og det synes jeg er trist.

Vi har ikke treretters med forrett og dessert akkurat, men ofte har vi noe litt ekstra på søndager, spesielt min kjære og jeg. Ungene er hakket mer kresne kan man si så når de er hos meg har vi mer "vanlig" mat, men middag har vi hver dag ja.

Jøss, det var da voldsomt.

Hvorfor er det så trist at man dropper varmmat på søndager spesielt?

Skrevet

Søndag spiser vi veldig ofte middag hos svigermor :D

Lørdag derimot, da har vi sjelden middag. Blir heller noe godt til kvelds :D

Det "tells" som middag selv om det spises til kvelds, da:-)

synes

Skrevet

Vi gjør det på søndager ja. Er hjemme tidlig hver eneste dag hele uka og har masse tid til å lage mat da.

På søndager er vi alltid travelt opptatt og velger vekk å bruke tid på middag.

Skrevet

Har jeg egentlig sagt noe om at dette går utover unga mine?

Jeg har 3 unger som spiser det som står på bordet til enhver tid. Om det er pizza eller lungemos spiller ingen trille for de.

De har aldri vært kresne og spiser masse frukt og grønnsaker hver eneste dag.

Selv om jeg spiser maten min uten den store høydaren, betyr det vel ikke at det samme gjelder for unga?

Skjønner ikke at jeg kan ha gjort så mye galt jeg da. Selv om vi dropper middag på søndag.

tror nesten ikke jeg kjenner noen unger som er så altetende som mine.

Det eneste negative jeg klarer å finne er at jeg må spise så store mengder av mat, og at unga har lyst til å adoptere det. Jeg må passe på så de ikke overspiser fordi de tror alle kan spise så mye som meg. Så når dattra mi smeller innpå pannekake nr 7 sier jeg at nok er nok. Ho legger nemlig på seg hvis ho spiser. Som unge spiste jeg 10 skiver om gangen eller 10-12 pannekaker.

Dette er vanskelig for de å forstå.

Gjest ajaja
Skrevet

Vi har stort sett middag hver dag, men er det noe som gjør at man ikke orker/lyster eller noe skal skje som gjør at det blir lite tid ser vi ingen problem med å droppe middag en gang i blant.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg har 3 unger som spiser det som står på bordet til enhver tid. Om det er pizza eller lungemos spiller ingen trille for de.

Selv om jeg spiser maten min uten den store høydaren, betyr det vel ikke at det samme gjelder for unga?

Skjønner ikke at jeg kan ha gjort så mye galt jeg da. Selv om vi dropper middag på søndag.

Det eneste negative jeg klarer å finne er at jeg må spise så store mengder av mat, og at unga har lyst til å adoptere det. Jeg må passe på så de ikke overspiser fordi de tror alle kan spise så mye som meg. Så når dattra mi smeller innpå pannekake nr 7 sier jeg at nok er nok. Ho legger nemlig på seg hvis ho spiser. Som unge spiste jeg 10 skiver om gangen eller 10-12 pannekaker.

''tror nesten ikke jeg kjenner noen unger som er så altetende som mine''

Her spiser ungene til og med sushi. Jeg synes det at ungene spiser det meste er langt viktigere enn at dere ar brødskiver en gang i uka. Vi har heller aldri tatt hensyn og unngått å lage retter av hensyn til ungene. Jeg spør dem innimellom hva de kunne tenke seg, ellers må de spise det vi har eller være uten middag.

Skrevet

Og min var super kresen, frem til for en måned siden, så begynte det plutselig å løsne litt. Men han er langt fra altetende, men det hjelper ;-)

Og her er både jeg og mann mest glad i varm mat selv, og jeg liker å stå på kjøkkenet, så det er tydelig ingen logikk i dette :-)

Skrevet

Det "tells" som middag selv om det spises til kvelds, da:-)

synes

Ok :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...