Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å bygge et hus av god størrelse (200 kvm++) til 2,5 millioner (eks. tomt)?

Fortsetter under...

Gjest Elextra
Skrevet

Du vil sikkert finne noen som markedsfører hus til under den summen, men jeg tviler sterkt på at sluttsummen alt inkludert kan komme så lavt eller lavere (ville trodd en god del høyere).

Men det finnes helt sikkert noen som kan mer om dette enn jeg! :)

Gjest bikku
Skrevet

Tommelfingerregelen for prisberegning her omkring er 15.-20.000 pr kvm. Og det gjelder ikke det høyest prisa området i landet. Det er sikkert noen som vet hva du bør beregne pr kvm i dine strøk.

Skrevet

Jeg anbefale deg denne siden her:

http://www.byggebolig.no/

Det er en del som legger ut budsjetter osv. Du kan også spørre der. Men de har streng trådkultur, så se om det finnes en tråd fra før.

IEC hus mener jeg har lest bygger nøkkelferdig hus til 1,8. Men det er jo noen utgifter i tillegg sikkert. Vet ikke om det er med grunnarbeider på tomta og sånt, det er det sikkert ikke.

Blå bolig har reklamert med et byggesett på baksiden av VG som heter Granada. Fra 1000 000 som byggesett Ca 1,5 ferdig satt opp(men neppe nøkkelferdig). Ganske stor og fin bolig, med to fulle etasjer!

Jeg tror det er mulig men jeg har aldri skjøn hvordan. Eks her går det en bolig for 3,2. tomta var opprinnelig priset til 0,7. Da er jo resten på 2,5. Og byggherren her stikker sikkert av med litt penger.

Etter å ha siklet på byggebolig.no leeeeeenge, virkder det som om det kan være billigere å få tegnet bolig, enn å bruke kataloghus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...