Gå til innhold

Får ikke nok luft...

Anbefalte innlegg

Gjest Geiregutt

Min samboer har tidvis vondt for å puste dvs. det virker som det er problem med å få nok luft inn. Det virker som det knyter seg i mellomgulvet og hun føler litt svimmelhet når dette skjer. Hun er aktiv sportslig, i eksellent form har drevet idrett tidligere aktiv (skiløping). Hun er 48 år. Kjenner ingenting når hun trener, men kun i vanlig hverdagssituasjon. Bruker Livial - overgangsalder. Jeg har vært inne på at det kan være "skiløperastma" da hun har trent mye i kulde - hun bruker også allergitabletter daglig Claritin-s. Mulig å få noen indikasjoner på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33028-f%C3%A5r-ikke-nok-luft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Hei

Jeg tror at i slike tilfeller er det lurt å føre en dagbok over når og hvor dette skjer. Når hun har fulgt opp dette en stund, ville jeg tatt dagboken med til en lege i første omgang og evt bli henvist til en lungelege.

I dagboknotatene vil hun kanskje finne et mønster som sier noe om hva dette kan være. Skriv også opp omstendighetene rundt "anfallet", som kan være til hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33028-f%C3%A5r-ikke-nok-luft/#findComment-128878
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...