Gjest intet-nick-i-dag Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 Jeg er i en situasjon hvor det er en person som har nøkkel til leiligheten min, og som jeg tror kan være vanskelig å få tilbake sånn med en gang. I mellomtiden vil jeg være ekstra forsiktig. Jeg skal kjøpe sikkerhetslenke å ha på døra, det hjelper mens jeg er hjemme. Er det noen tilsvarende lettvindt løsning for når jeg ikke er hjemme? Det trenger ikke være helt innbruddssikkert, jeg er fysisk overlegen vedkommende, men jeg vil at det skal være noe som "stopper", altså at det ikke bare er å låse opp døren som vanlig og gå rett inn og snoke/gjøre hærverk. Noen forslag som er litt mer midlertidig enn bytte av lås, og helst litt mer diskret enn et hengsel med stor hengelås på utsiden av døra? 0 Siter
Gjest smeden Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 Det enkleste er vel å skifte sylinder med dertil hørende nye nøkler. Da er problemet løst en gang for alle. 0 Siter
Elis31 Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 smeden skrev (På 13.6.2009 den 10.24): Det enkleste er vel å skifte sylinder med dertil hørende nye nøkler. Da er problemet løst en gang for alle. Alarm som uler hvis noen kommer inn, kan jo være litt morsomt for ubedt besøk. Men det koster jo litt, med mindre du finner noe på Chlas Ohlson. Jeg hadde like greit skiftet lås kanskje. Er det din mor? En forsmådd eks? En tidligere leieboer/venn? Hehe klarte bare ikke å la vær å fundere på hvem det kunne være. 0 Siter
Gjest intet-nick-i-dag Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 smeden skrev (På 13.6.2009 den 10.24): Det enkleste er vel å skifte sylinder med dertil hørende nye nøkler. Da er problemet løst en gang for alle. Takk for svar. Men hadde som sagt håpet på noe mindre drastisk/kostbart. Mulig det går greit å få igjen den nøkkelen, men jeg hadde helst sett at jeg hadde satt igang et par "sikkerhetstiltak" først. 0 Siter