Gå til innhold

Hva hjelper? NHD/andre


Gjest Sisi

Anbefalte innlegg

Jeg har fått diagnosen angst og depresjoner og går på zoloft. Men jeg får angst-anfall iblandt, som det ikke ser ut som om medisinen hjelper mot. Jeg har inntrykk av at det hjelper mot depresjonen, men disse angst-anfallene kommer forsatt, spesielt om natten. Er det en annen medisin jeg kan ta i tillegg til zoloft som vil hjelpe mot dette? Eller bør jeg skifte medisin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest medisinnekteren

Jeg bruker B-vitaminer mot min angst.Tar dobbel dose av vit.B pulveret som jeg får kjøpt i helsekosten.Ofte må en gå med vitaminmangel i lange tider før det vises på en blodprøve.Påstår så klart ikke at du trenger dette,men det kan være verdt et forsøk.Ellers vil jeg si at hvis du tillater deg å føle deg litt gal,så blir det ofte lettere.Når du blir nervøs,tenk:Jeg er gal,haha.så føler du deg kanskje litt spesiell! Les Paulo Coelhos "Veronika vil dø"! Lettlest livredder for oss som føler oss utenfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Zoloft (og andre medisiner) kan vel hjelpe selv om en ikke blir kvitt alle plager med en gang.

Du skriver ingenting om dose og heller ingenting om tilleggsbehandling.

Optimalisering av dosen og tillegg av samtaleterapi er avgjørende ved angstlidelser. Ved depresjoner kan en ofte komme til målet med overveiende medikamentell behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...