Gå til innhold

Vokse ben og bikinilinje, hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest håper dere kan hjelpe!

Jeg har VELDIG kraftig hårvekst på bena (legger, lår og bikinikant), og sliter nå fælt fordi vi skal til syden i sommerferien! Jeg GRUER meg veldig grunnet disse ekle bena mine!!!

Tenkte jeg skulle prøve og vokse, og kjøpte sånne aloe vera strips til hjemmebruk. Fikk bort hårene, men for det første klarer jeg ikke å få bort alt selv (bak) og så ble det veldig rød-nuppete! Regner med at dette gir seg snart??

Tenkte nå jeg skulle spandere på meg voks i salong før vi drar, men jeg lurer på når jeg burde gjøre det? Noen dager før, holder det, eller en uke, eller hva syns dere?

Er også plaget med inngrodde hår og endel små "kviser", noen som vet om det fungerer med slik krem som skal hindre dette? Er den de selger på H&M grei, eller burde jeg gå i salong og kjøpe noe der?

Håper virkelig noen kan svare meg, for jeg er så lei meg:o(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330410-vokse-ben-og-bikinilinje-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også mye hår. Så i fjor vinter brukte jeg laser for å fjærne en del. Det kostet skjorta, men nå har jeg mye mindre hår. Spesielt på hake og bikinilinja.

Dersom du skal vokse så er det sikkert greit å bruke salong i starten. Det gjorde jeg. Nå gjør jeg det hjemme. (Har gjort det i snart 20 år....) Jeg blir rødnuppete etter behandling dersom det er en del hår. Dette gir seg vanligvis etter ca. 24 timer. Men jeg hadde nok tatt behanlingen 2-3 dager før jeg skulle reise.

God tur:-)

Jeg anbefaler virkelig å benytte salong i starten. Når du senere "overtar selv", vil hårveksten ha blitt noe svekket, og du har kanskje også plukket opp noen tips om hvordan du bør gjøre det.

Jeg synes forresten slike strips er noe herk! Jeg foretrekker varm voks som strykes på med trepinne og så legger man på stoffremse/papirremse og røsker av. Men jeg gikk også til salong først.

For min del kan jeg dra på ferie dagen etter salongbesøket, men det kan kanskje være lurt å prøve seg fram?

Jeg har også mye hår. Så i fjor vinter brukte jeg laser for å fjærne en del. Det kostet skjorta, men nå har jeg mye mindre hår. Spesielt på hake og bikinilinja.

Dersom du skal vokse så er det sikkert greit å bruke salong i starten. Det gjorde jeg. Nå gjør jeg det hjemme. (Har gjort det i snart 20 år....) Jeg blir rødnuppete etter behandling dersom det er en del hår. Dette gir seg vanligvis etter ca. 24 timer. Men jeg hadde nok tatt behanlingen 2-3 dager før jeg skulle reise.

God tur:-)

Tok du laser! Åh, det har jeg så lyst til og... Funket det da? Ble hårene borte liksom?

Hvor tok du laser da, lår, legger, bikini? Og hva betalte du totalt? Måtte du gå mange ganger?

Jeg har en stoooor drøm om å gjøre dette, men det er jo så dyrt!

Hadde du masse hår, og mørke hår? Jeg har nesten sorte hår og VELDIG masse, og har hørt at det fungerer best på de med mørkt hår!?

Kunne du være så snill og svare meg så godt du kan på disse spørsmålene, da hadde jeg blitt kjempe glad:o)

Tok du laser! Åh, det har jeg så lyst til og... Funket det da? Ble hårene borte liksom?

Hvor tok du laser da, lår, legger, bikini? Og hva betalte du totalt? Måtte du gå mange ganger?

Jeg har en stoooor drøm om å gjøre dette, men det er jo så dyrt!

Hadde du masse hår, og mørke hår? Jeg har nesten sorte hår og VELDIG masse, og har hørt at det fungerer best på de med mørkt hår!?

Kunne du være så snill og svare meg så godt du kan på disse spørsmålene, da hadde jeg blitt kjempe glad:o)

Laser må tas flere ganger for at det skal bli bra. Mener å huske at de sa 5-7 ganger.

Betalte vel ca. 4000 (?) pr. gang. Tok da legger, bikinilinje og hake.

Ja, det fungerer best på de med mørke hår/lys hud. Derfor skal du ta denne behandlingen da du er hvitest. Det rakk jeg ikke i vinter ettersom vi var i syden i Desember.

Jeg har altså tatt to behanlinger. Bikinilinja har blitt kjempebra. Nå er det så lite hår at jeg stort sett bare napper litt med pinsett. Haka har også blitt betydelig bedre. Leggene har mye mindre hår, men jeg må fortsatt vokse.

De hårene som er i riktig "vekst-stadie" blir borte permanent. Men nye kroppen produserer visstnok nye hår hele livet. Så en totalt permanent løsning er ikke dette heller.

Og behandlingen gjorde også litt vondt. Såpass vondt at jeg måtte konsentrere meg om å puste riktig, og ble klam i henda. Men det er til å leve med.

Og når jeg vokser nå så er det jo mye færre hår = mindre vondt.

Alt i alt fornøyd, og jeg kommer nok til å ta flere behandlinger når huden er hvit igjen:-)

Spør om det er mer du lurer på. Så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.

Annonse

Laser må tas flere ganger for at det skal bli bra. Mener å huske at de sa 5-7 ganger.

Betalte vel ca. 4000 (?) pr. gang. Tok da legger, bikinilinje og hake.

Ja, det fungerer best på de med mørke hår/lys hud. Derfor skal du ta denne behandlingen da du er hvitest. Det rakk jeg ikke i vinter ettersom vi var i syden i Desember.

Jeg har altså tatt to behanlinger. Bikinilinja har blitt kjempebra. Nå er det så lite hår at jeg stort sett bare napper litt med pinsett. Haka har også blitt betydelig bedre. Leggene har mye mindre hår, men jeg må fortsatt vokse.

De hårene som er i riktig "vekst-stadie" blir borte permanent. Men nye kroppen produserer visstnok nye hår hele livet. Så en totalt permanent løsning er ikke dette heller.

Og behandlingen gjorde også litt vondt. Såpass vondt at jeg måtte konsentrere meg om å puste riktig, og ble klam i henda. Men det er til å leve med.

Og når jeg vokser nå så er det jo mye færre hår = mindre vondt.

Alt i alt fornøyd, og jeg kommer nok til å ta flere behandlinger når huden er hvit igjen:-)

Spør om det er mer du lurer på. Så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.

Supert! Takker så masse...

Er så forferdelig når dette omtrent tar fra meg alt av selvtillit, jeg orker ikke engang la min kjære se meg i lyset, så stygt syns jeg at det er.

Det er også veldig vondt, på vinteren når jeg fryser svir det skikkelig i stubbene!

Jeg ønsker meg dette i hele verden og skal jammen meg begynne og spare penger!

Hvor gjorde du dette, bor du på østlandet? /(trenger selvfølgelig ikke å svare hvis du ikke ønsker)

Supert! Takker så masse...

Er så forferdelig når dette omtrent tar fra meg alt av selvtillit, jeg orker ikke engang la min kjære se meg i lyset, så stygt syns jeg at det er.

Det er også veldig vondt, på vinteren når jeg fryser svir det skikkelig i stubbene!

Jeg ønsker meg dette i hele verden og skal jammen meg begynne og spare penger!

Hvor gjorde du dette, bor du på østlandet? /(trenger selvfølgelig ikke å svare hvis du ikke ønsker)

Laserklinikken i Moss. Midt i Moss sentrum. Det er det eneste stedet jeg har funnet øst for Oslo.

http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?q=laserklinikken+moss&x=35&y=7

Persille1365381127

Salong!!!!

Ingen grunn til å gjøre dette hjemme, det er verdt det å gjøre det i salong. Det holder at du gjør det tre dager før du drar - men da må du ha spart i minst fire uker dersom du allerede har vokset.

Om du ikke har vokset, men barbert - holder det at du sparer i en uke....

Jeg bruker ingen kremer el, og jeg vil anta du får mer nupper ol fordi du har gjort dette selv. Men peel deg ordentlig før du drar dit så du får åpnet alle porene skikkelig, og så spør du hun som vokser deg hva hun mener om inngrodde hår osv.

Husk at du ikke må smøre deg med fuktighetskrem der du skal vokse den dagen du skal dit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...