Gå til innhold

Netthandel fra utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest uerfaren med dette
Skrevet

Altså. Hvis jeg bestiller noe over internett fra utlandet, så må jeg betale mva i den norske tollen. Men, vil den utenlandske selgeren trekke fra mva på prisen, eller må jeg betale mva til begge?

Skrevet

Mange (de fleste) firmaer som sender til andre land vet om dette, og legger ikke på moms i landet det sendes fra. Ellers har du rett på å søke om refusjon av dette, men det er omstending...

Gjest uerfaren med dette
Skrevet

Mange (de fleste) firmaer som sender til andre land vet om dette, og legger ikke på moms i landet det sendes fra. Ellers har du rett på å søke om refusjon av dette, men det er omstending...

søke om refusjon hvis de allikvel har lagt på moms?

Skrevet

søke om refusjon hvis de allikvel har lagt på moms?

Jeg har aldri testet det på netthandel, men jeg har gjort det da jeg har kjøpt noe i sverige og tollet det inn på grensen. Da får du tilbake utlagt moms i sverige.

Det samme gjelder dersom du driver firma i norge, og handler i utlandet med moms. Det er faktisk et firma i norge som jobber med å få refundert moms i utlandet.

candyqueen_83
Skrevet

Alt du bestiller under 200 kr(eksl.frakt) er mva. og tollfritt. Det over 200 kr, men under 1000 kr betaler du 25 % mva for, og i underkant av 100 kr i forenklet tollgebyr. Over 1000 kr er jeg ikke helt sikker på.

Du betaler den prisen som står på nettsida.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...