Gå til innhold

Mange problemer

Anbefalte innlegg

Gjest Jan Iversen

Kan lavt stoffskifte ha innvirkninger på min mage/tarmfunksjon? Har hatt diarémage siden jeg var liten, men problemet har tatt seg opp i de siste 5-6 år. Fikk konstantert lavt stoffskifte i januar i år, men finner ikke noe sted om dette kan ha innvirkning på mage/tarm. Legene mente også at jeg kunne ha hatt hormonforstyrrelser i kroppen etter at jeg tok mandlene i 12års-alderen.

Plages også av svetttokter, og det stemmer jo heller ikke med sykdomsbildet lavt stoffskifte.

Jeg er veldig sliten i kroppen og sinn, og har store problemer med å komme meg ut av den "vonde sirkelen". Har dere noen råd til meg, da de leger som jeg har konsultert stort sett tar frem honorarblokken og konstanterer utfra blodprøver at det er ingenting som feiler meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33065-mange-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Diare er ikke vanlig ved lavt stoffskifte - snarere tvert imot. Jeg tror derfor at andre forklaringer kanskje er mer nærliggende f.eks. indre uro som jo også kan forårsake svettetokter samt slitenhet i kropp og sinn.

Hvis alle prøvene dine er normale og melkeintoleranse, cøliaki og tarmbetennelse er utelukket, tror jeg at du i første omgang kanskje bør overveie om plagene kan ha sammenheng med følelsesmessige forhold.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33065-mange-problemer/#findComment-129064
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...