Gå til innhold

Ip-konflikt med en annen pc?

Anbefalte innlegg

Gjest diesel hansen
Skrevet

Jeg har et trådløst nettverk(bor i blokk) som jeg har sikret, men opplever nå og da at det kommer opp en gul trekant med teksten "...ip-konflikt med en annen maskin på nettet"(husker ikke ordrett hva det står der da det forsvinner).

Hva kommer dette av, der det noen som er inne på mitt nett?

Skrevet

Det betyr at du og en annen PC har fått samme adresse på nettet.

Gjest diesel hansen
Skrevet

Det betyr at du og en annen PC har fått samme adresse på nettet.

Altså en annen pc et eller annet sted i hele verden?!?

Ingen grunn til bekymring vedrørende innbrudd på mitt trådløse nettverk med andre ord...?

Skrevet

Altså en annen pc et eller annet sted i hele verden?!?

Ingen grunn til bekymring vedrørende innbrudd på mitt trådløse nettverk med andre ord...?

Jeg leste litt feil. Trodde det var snakk om et delt trådløst nettverk i blokken. Hvis det bare er en maskin som skal kunne logge seg på det, så er det kanskje noe rart ute og går. Hvis du logger deg på web-grensesnittet til den trådløse ruteren skal du kunne se om det er flere maskiner koblet til.

Gjest diesel hansen
Skrevet

Jeg leste litt feil. Trodde det var snakk om et delt trådløst nettverk i blokken. Hvis det bare er en maskin som skal kunne logge seg på det, så er det kanskje noe rart ute og går. Hvis du logger deg på web-grensesnittet til den trådløse ruteren skal du kunne se om det er flere maskiner koblet til.

Huh, har ikke peiling på hvordan man leser grensesnittet ;) Hvor finner jeg det?

Skrevet

Huh, har ikke peiling på hvordan man leser grensesnittet ;) Hvor finner jeg det?

I bruksanvisningen. Det kommer an på hvilken ruter du har, så det går ikke an å svare generelt på.

Gjest diesel hansen
Skrevet

I bruksanvisningen. Det kommer an på hvilken ruter du har, så det går ikke an å svare generelt på.

Takk for hjelpen Citoyen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...