Gå til innhold

Angående min lillebror

Anbefalte innlegg

Questionmark

Hei!

Jeg har et spørsmål angående astma-allergi. Min kjære lillebror har dette, i en så og si liten grad (tar ikke daglig med medisin). Både jeg, søstra mi og han selv har veldig lyst på en kanin eller et marsvin, selv om vi fikk beskjed om at han ikke tåler katter og hunder da han var baby. (er nå 6 1/2 år) Selvsagt vil vi hans eget beste, og derfor lurte jeg på om det finnes mulighet for å dra til legen å ta en test om han er "vokst" det av seg, eller noe sånt. Jeg har ikke noe peiling på dette, og mener ikke å virke ufølsom ovenfro lillebroren min, for jeg vil at han skal være frisk først og fremst! men altså, jeg har også hørt at marsvin ikke er så allergi-fremkallende. Håper på svar. :)

Vennlig hilsen, Mette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33066-ang%C3%A5ende-min-lillebror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

For å ta det første først så er astma en sykdom som ikke blir borte, den bare ligger i ro. Anlegget vil alltid være der, slik at det godt kan hende at han får dette senere i livet.

Det å skaffe seg dyr når man er astmatiker er generelt ikke lurt. Dog kjenner jeg godt til familier som har prøvd med de dyr du nevner, og det har gått bra. Kontakt legen ( forhåpentligvis en som har god greie på astma og allergi) og spør om en mening om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...