Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :) Håper du ser dette.

Ville bare fortelle litt om sønnen min nå, om du er interessert. Vi har hatt mange møter i det siste og har nå et helt fotballag meg diverse mennesker å forholde oss til.

To av møtene var hjemmebesøk hvor de fikk et helt annet inntrykk av gutten enn hva de hadde fra barnehagen og det var fint. Han ble testet grundig i hjemmevante omgivelser. Konklusjonen er at han er på femårsstadiet i forhold til veldig mye, på sitt forventede nivå i forhold til resten og på 1,5-2,5 årsstadiet med tanke på språk. Det var så godt å endelig få vite at han ikke ligger etter på noe annet og har enkelte ting han er særdeles god på (logikk, tegning, ta vare på seg selv).

Bortsett fra det var nok hjemmebesøkene for å utelukke at vi er dårlige foreldre. Det var ganske ubehagelig å bli spurt om gutten har regelmessige måltider, hva han spiser og om vi klarer å legge han i fornuftig tid om kvelden... Men jeg forstår at det er nødvendig.

Nå skal han bli vurdert av eksperter igjen spesielt med tanke på å finne ut nøyaktig hvor problemet hans ligger. Forståelse, mulighet til å uttrykke seg osv. Og hvilke hjelpetiltak som skal ignagssettes. Ikke minst, hva vi som foreldre kan gjøre for å støtte opp om det som skal skje i barnehagen og på skolen.

Vi har også fått utsatt skolestarten til alle vurderinger er gjort og tiltakene er på plass :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330808-frosken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig at di tar sønnen din på alvor :-)

Ønsker dere begge lykke til videre, og du, jeg har inntrykk av at du er en veldig god forelder, og det inntrykket er jeg sikker på at du gav dem også.

Man må tenke sånn at di spør for å gjøre det beste for sønnen din :-D Og det er det eneste som teller!

God sommer, og svett hilsen fra en som blandet seg litt inn ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330808-frosken/#findComment-2773198
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at di tar sønnen din på alvor :-)

Ønsker dere begge lykke til videre, og du, jeg har inntrykk av at du er en veldig god forelder, og det inntrykket er jeg sikker på at du gav dem også.

Man må tenke sånn at di spør for å gjøre det beste for sønnen din :-D Og det er det eneste som teller!

God sommer, og svett hilsen fra en som blandet seg litt inn ;)

Du har helt rett :) Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330808-frosken/#findComment-2775002
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...