Gå til innhold

????????????


Gjest why not?

Anbefalte innlegg

Gjest why not?

Kan naboen min finne ut at det er meg som skriver her?????? Kan han finne ut at jeg er veldig skyldig i alt? Kan han se at jeg tenker for fort og mye? Kan han lese dette?

Jeg vet at jeg ikke er helt på stasjon, jeg vet at jeg ikke er sånn som "alle andre." Derfor vet jeg heller ikke hvordan andre mennesker tenker, kanskje er de mye smartere enn meg? Kanskje har de evner som ikke jeg har?

Har lest om sånne empather, er jeg en slik en? Jeg vet jo - i perioder- hva mennesker vet om meg, at de ser tvers igjennom meg. De vet hva jeg er, hvilket dårlig menneske jeg er. Jeg vet, og føler hvordan de avskyr meg, ser stygt på meg, leser meg.

Alle er ute etter meg, hjelp!! ER DET SÅNN, dette er mildt sagt JÆVLIIIIIIG!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Jeg vil tro "mildt sagt jævelig" kun er forbokstaven. Jeg kan veldig lite om empater, men om du er det minste i tvil om naboen din kan se hva du skriver her.. så bikker det godt over grensen mot sykdom, desverre. Jeg håper du tar kontakt med din lege og får hjelp til å stabilisere deg, slik at du evt kan bruke dine krefter og din evt klarsynthet. Hent frem fornuften din, du skal ikke gå rundt å føle at absolutt alle er i mot deg, dette er sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest why not?

Jeg vil tro "mildt sagt jævelig" kun er forbokstaven. Jeg kan veldig lite om empater, men om du er det minste i tvil om naboen din kan se hva du skriver her.. så bikker det godt over grensen mot sykdom, desverre. Jeg håper du tar kontakt med din lege og får hjelp til å stabilisere deg, slik at du evt kan bruke dine krefter og din evt klarsynthet. Hent frem fornuften din, du skal ikke gå rundt å føle at absolutt alle er i mot deg, dette er sykdom.

Jeg får jo hjelp og medisiner. Blir ikke bra uansett jo. Tror ikke noen kan behandle meg, jeg har vært syk i maaaange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest why not?

Jeg vil tro "mildt sagt jævelig" kun er forbokstaven. Jeg kan veldig lite om empater, men om du er det minste i tvil om naboen din kan se hva du skriver her.. så bikker det godt over grensen mot sykdom, desverre. Jeg håper du tar kontakt med din lege og får hjelp til å stabilisere deg, slik at du evt kan bruke dine krefter og din evt klarsynthet. Hent frem fornuften din, du skal ikke gå rundt å føle at absolutt alle er i mot deg, dette er sykdom.

Foresten så lever jeg i to "verdener." Jeg ser at alle andre har sin virkelighet. Jeg har to: Jeg spiller skuespill og lever og prater godt i alle andres forestillingsverden.

Men jeg har også min egen verden. Jeg vet at det finnes noe "bak" alle andres verden. Jeg tror også at det er noen -få- andre som ser dette. Og det er skremmende, fordi da vet de også hvordan ting egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du skriver ting her inne som naboen din kjenner igjen (om h*n i det hele tatt leser her inne) så kan ikke naboen din vite at du er du nei.

Og du - med all sannsynlighet er du totalt uinteressant for de aller aller fleste. Sånn er det med 99,9% av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten så lever jeg i to "verdener." Jeg ser at alle andre har sin virkelighet. Jeg har to: Jeg spiller skuespill og lever og prater godt i alle andres forestillingsverden.

Men jeg har også min egen verden. Jeg vet at det finnes noe "bak" alle andres verden. Jeg tror også at det er noen -få- andre som ser dette. Og det er skremmende, fordi da vet de også hvordan ting egentlig er.

Det at du spiller skuespill må noen gjøre for på en måte å tilpasse seg sosialt, så dette forstår jeg godt. Men har du fått noe diagnose på dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det du beskriver en er klar paranoid psykose. Du bør medisineres med antipsykotisk medisin. Det får du hos fastlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Jeg får jo hjelp og medisiner. Blir ikke bra uansett jo. Tror ikke noen kan behandle meg, jeg har vært syk i maaaange år.

Ja du er ihvertfall ikke frisk nå. Tar du medisinene dine som forskrevet eller sjonglerer du etter dagshumør? Følger du behandlingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest why not?

Ja du er ihvertfall ikke frisk nå. Tar du medisinene dine som forskrevet eller sjonglerer du etter dagshumør? Følger du behandlingen?

Tar medisinen, men har ikke noe SS for bipolar akkurat nå. Tror jeg er litt "høy" for tiden. Men dette glir liksom over i noe annet. Har time hos behandler snart, men jeg vet ikke om jeg drar. Har ikke tiltro til noen lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Tar medisinen, men har ikke noe SS for bipolar akkurat nå. Tror jeg er litt "høy" for tiden. Men dette glir liksom over i noe annet. Har time hos behandler snart, men jeg vet ikke om jeg drar. Har ikke tiltro til noen lengre.

Det er akkurat DET som er et symptom på psykose, desverre..

Du gjenomgår et rent helvete akkurat nå, kan du forsøke å legge tillit/mistillit til side og gå til din behandler/lege i morgen, du trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest why not?

Det du beskriver en er klar paranoid psykose. Du bør medisineres med antipsykotisk medisin. Det får du hos fastlegen din.

Kan det ha med bipolar å gjøre? Jeg har ikke vært frisk på en stund, sover veldig lite. Nå er denne natta over for min del. Sovnet i en time og bråvåknet. Nå er jeg lys våken og hodet er fullt av tanker og "støy."

Bruker AP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest why not?

Det er akkurat DET som er et symptom på psykose, desverre..

Du gjenomgår et rent helvete akkurat nå, kan du forsøke å legge tillit/mistillit til side og gå til din behandler/lege i morgen, du trenger hjelp.

Skal se om jeg ringer i morgen.. håper noen kan avlive meg egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Skal se om jeg ringer i morgen.. håper noen kan avlive meg egentlig.

Avlives skal du absolutt ikke.. jeg håper virkelig du får hjelp, flott om du klarer å ringe i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det ha med bipolar å gjøre? Jeg har ikke vært frisk på en stund, sover veldig lite. Nå er denne natta over for min del. Sovnet i en time og bråvåknet. Nå er jeg lys våken og hodet er fullt av tanker og "støy."

Bruker AP.

Hvis du sier noe om type AP og hvor mange mg du går på så kan kanskje NHD komme med forslag til endring. Men i tillegg bør du vel oppsøke fastlegen din og fortelle om de tankene du har sånn at du kan få hjelp. Det høres slitsomt ut med sånne tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimani

Jeg har det også litt på amme måte i perioder. Følert at folk gjennomskuer meg - hva de skal gjennomskue er jeg ikke sikker på. Føler at jeg ikke klarer å se folk i øynene ..

Har dette med den bipolare sykdommen å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...