Gå til innhold

Danmark

Gjest Denmark in my heart

Anbefalte innlegg

Gjest Denmark in my heart
Skrevet

Hva syns dere om Danmark? Er det noe bra feriested? Føler enkelte har den holdningen at det ikke er skikkelig ferie å reise "bare" til Danmark.

Jeg som er småbarnsmor syns det er helt ypperlig, klimaet er noe mildere enn i Norge, det er behagelige avstander til attraksjonene, koselige feriehus, flotte badestrender, flere fornøyelsesparker og zoologiske hager osv.... helt ypperlig for mine barn.

Men har opplevd kolleger som tjah - merker at de liksom mener at dette ikke er ordentlig ferie, man må liksom til Syden.

F.eks. i fjor dro vi til Gran Canaria, da var det flere på jobb som sa, å så dere skal på en skikkelig ferie i år altså....

Selv elsker vi Danmark, folkene er så hyggelige, maten er god, og ungene trives. Jeg syns Danmark er utrolig spennende, ingen by er lik, de har faktisk mye spennende å se.

Selv hater jeg charterturer og Sydenvarme... må liksom oppleve noe, men å reise flere timer med fly orker jeg ikke.

Så da er Danmark helt ypperlig. Vi elsker lange bilturer der vi får se Norges land.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg hadde ærlig talt brydd meg minst om hva mine kollegaer mente om valg av ferie....at noe skal være mer ordentlig enn noe annet er hva en selv gjør det til. Vi har vært både i syden og i Danmark og på telttur i nærmiljøet. Alt har vært like mye ferie, men på hver sin måte.

Gjest Trondheimsboer
Skrevet

Hehe, du får flytte opp hit til Trøndelag (eller også enda lenger nord ville jeg tro). Her syns de Danmarksferie er skikkelig ferie så godt som noe :)

Skrevet

Har aldri tenkt at tur til Danmark ikke er ordentlig ferie. Det er mange som storkoser seg der, og det er nok en flott ferie for de som liker seg der. Selv er jeg derimot et sydenmenneske.

Gjest togli
Skrevet

Ferie er å reise bort fra hjemmet, så danmarksferie er like bra som sydenferie :)

Vi reiser stort sett alltid til Spania i sommerferiene og ungene elsker det! Likevel ser de på Danmark og Sverige som mer "eksotiske og spennende" feriemål ;)

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om hva kolleger mener om sånt?

Gjest majas mamma
Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Og hvorfor i all verden skulle Danmark-ferie være dårligere enn annen ferie? Ferie er å være et sted hvor man kan slappe av, trives, kanskje oppleve noe nytt, bade litt, shoppe, rett og slett nyte livet! Det er kun DU som kan si hvor du oppnår disse tingene. Om det er i Danmark så reiser du dit!! Hva mine kolleger mener om saken hadde jeg brydd meg "katten" om. Men hvis en av mine kolleger hadde vært så FREKKE å snakke nedsettende om MITT VALG av ferie, tror jeg at jeg hadde svart noe slikt som at mittt valg er noe jeg gjør fordi det passer meg, og IKKE fordi jeg trenger å imponere naboen eller kolleger med å ha vært i syden.

Skrevet

Jeg synes Danmark er et fint land, men det kan bli litt kaldt hvis det ikke er skikkelig varmt pga vinden. leide "hytte" på feriesenter for to år siden, og holdt på å blåse bort (juli). Gikk med olabukse og genser hele uka. men ellers var det topp med mange fine parker osv. God mat, god drikke, koselige småbyer og tusle i.

Også vært i Køben en god del, og der er det bare knallkoselig når sola skinner og det er godt og varmt i lufta. :) Hyggelige mennesker, og deilig med en båttur, eller lunsj i Nyhavn. Nei, Danmark er da like god ferie som til Gran Canaria. Gran Canaria har ikke mye å by på egentlig.. bare bading, drikking, soling - skikkelig charter.. har du kjørt i fjellet der har du gjort det liksom. Vært MYE der som yngre, og en gang som voksen. Deilig med sydenferie, men man kan få mye mer ut av Danmark. Ikke tenk på hva folk sier. Ferie på hytta er også ferie, kommer an på hva man liker best. Enten man vil slappe av, jobbe i hagen, se masse nye ting i en storby, eller dra på Legoland. :) Dit skal vi, og jeg storgleder meg! :) Aldri vært der før..

Skrevet

Danmark har vært helt perfekt for oss i alle de årene vi har hatt relativt små barn. Vi var der senest i forrige uke. Men vi har vært i andre land også. Dessuten har vi alltid noe av ferien innenlands, ofte på et såpass lite eksotisk sted som på kysten av Nord-Trøndelag.

Jeg aner ikke hva kollegene mine mener om våre reisemål. Jeg synes ikke reisemålet i seg selv avgjør kvaliteten på ferien.

Jeg har svart på massevis av spørsmål her fra småbarnsforeldre som har planlagt danmarksferie i årenes løp, så du er i godt selskap.

Skrevet

For det første: Hva andre måtte mene om hva som er en bra ferie, eller ikke - betyr INGENTING. Dersom du synes Danmark er en flott plass å feriere - ja, så er det det!

Personlig synes jeg det fint går an å feriere hjemme, og likevel ha en fin ferie :-)

Vi skal til Danmark i sommer, for første gang. Gleder oss definitivt! For OSS blir det en super ferie, tror jeg.

MEN: Dere Danmarksveteraner: Vurderer å leie feriehus enten på Fyn eller sørøst på Jylland - et sted ungene kan bade - noen forslag til hus? Er det noen av feriehus-firmaene vi bør holde oss langt unna?

Skrevet

Jeg synes Danmark er et fint land, men det kan bli litt kaldt hvis det ikke er skikkelig varmt pga vinden. leide "hytte" på feriesenter for to år siden, og holdt på å blåse bort (juli). Gikk med olabukse og genser hele uka. men ellers var det topp med mange fine parker osv. God mat, god drikke, koselige småbyer og tusle i.

Også vært i Køben en god del, og der er det bare knallkoselig når sola skinner og det er godt og varmt i lufta. :) Hyggelige mennesker, og deilig med en båttur, eller lunsj i Nyhavn. Nei, Danmark er da like god ferie som til Gran Canaria. Gran Canaria har ikke mye å by på egentlig.. bare bading, drikking, soling - skikkelig charter.. har du kjørt i fjellet der har du gjort det liksom. Vært MYE der som yngre, og en gang som voksen. Deilig med sydenferie, men man kan få mye mer ut av Danmark. Ikke tenk på hva folk sier. Ferie på hytta er også ferie, kommer an på hva man liker best. Enten man vil slappe av, jobbe i hagen, se masse nye ting i en storby, eller dra på Legoland. :) Dit skal vi, og jeg storgleder meg! :) Aldri vært der før..

''dra på Legoland. :) Dit skal vi, og jeg storgleder meg! :) Aldri vært der før..'' Vi og :-) Gleder meg som en unge! Bestillte båt/legolandpakke i går :-)

Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Og hvorfor i all verden skulle Danmark-ferie være dårligere enn annen ferie? Ferie er å være et sted hvor man kan slappe av, trives, kanskje oppleve noe nytt, bade litt, shoppe, rett og slett nyte livet! Det er kun DU som kan si hvor du oppnår disse tingene. Om det er i Danmark så reiser du dit!! Hva mine kolleger mener om saken hadde jeg brydd meg "katten" om. Men hvis en av mine kolleger hadde vært så FREKKE å snakke nedsettende om MITT VALG av ferie, tror jeg at jeg hadde svart noe slikt som at mittt valg er noe jeg gjør fordi det passer meg, og IKKE fordi jeg trenger å imponere naboen eller kolleger med å ha vært i syden.

'' IKKE fordi jeg trenger å imponere naboen eller kolleger med å ha vært i syden.''

Er det noen som blir imponert over sydenturer nå til dags, da?

Gjest Elextra
Skrevet

Danmark er et kjempefint ferieland!

Største ulempen i forhold til syden er at været er mer usikkert, vi hadde ferie i Danmark tre år på rad med mye vind og vær som ellers var "sånn passe".

Uansett bør du ikke bry deg om hva egne eller mannens kolleger mener om saken.

Gjest Elextra
Skrevet

''dra på Legoland. :) Dit skal vi, og jeg storgleder meg! :) Aldri vært der før..'' Vi og :-) Gleder meg som en unge! Bestillte båt/legolandpakke i går :-)

''Vi og :-) Gleder meg som en unge! ''

Virkelig!? Selv hater jeg temaparker, men synes jo det er morsomt å se barnas glede, da.

Gjest Elextra
Skrevet

Danmark har vært helt perfekt for oss i alle de årene vi har hatt relativt små barn. Vi var der senest i forrige uke. Men vi har vært i andre land også. Dessuten har vi alltid noe av ferien innenlands, ofte på et såpass lite eksotisk sted som på kysten av Nord-Trøndelag.

Jeg aner ikke hva kollegene mine mener om våre reisemål. Jeg synes ikke reisemålet i seg selv avgjør kvaliteten på ferien.

Jeg har svart på massevis av spørsmål her fra småbarnsforeldre som har planlagt danmarksferie i årenes løp, så du er i godt selskap.

''på et såpass lite eksotisk sted som på kysten av Nord-Trøndelag. ''

I mine ører var det langt mer eksotisk enn Danmark!

Skrevet

''Vi og :-) Gleder meg som en unge! ''

Virkelig!? Selv hater jeg temaparker, men synes jo det er morsomt å se barnas glede, da.

Jeg elsker temaparker jeg. Har vært i Disneyland Paris tre ganger i løpet av de siste to årene (ikke en repitisjonsrate vi vil fortsette med, dog) - og har elsket det like mye som ungene. Jeg synes det er morro!

Gjest Elextra
Skrevet

For det første: Hva andre måtte mene om hva som er en bra ferie, eller ikke - betyr INGENTING. Dersom du synes Danmark er en flott plass å feriere - ja, så er det det!

Personlig synes jeg det fint går an å feriere hjemme, og likevel ha en fin ferie :-)

Vi skal til Danmark i sommer, for første gang. Gleder oss definitivt! For OSS blir det en super ferie, tror jeg.

MEN: Dere Danmarksveteraner: Vurderer å leie feriehus enten på Fyn eller sørøst på Jylland - et sted ungene kan bade - noen forslag til hus? Er det noen av feriehus-firmaene vi bør holde oss langt unna?

''Vurderer å leie feriehus enten på Fyn eller sørøst på Jylland - et sted ungene kan bade - noen forslag til hus?''

Har leid hus ulike steder i Danmark, hovedsakelig langs Jyllands østside, og har alltid vært fornøyd. Men vi bestilte minst et halvår i forveien,og mye av det beste forsvinner nok tidlig om man skal reise i juli.

Har leid via ulike firmaer og det ene har vært like bra som det andre, så husker dem ikke fra hverandre. Dansommer er jo kjent, og ellers finnes mye bra og seriøst her: http://www.rejse-guide.dk/sommerhuse/

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg elsker temaparker jeg. Har vært i Disneyland Paris tre ganger i løpet av de siste to årene (ikke en repitisjonsrate vi vil fortsette med, dog) - og har elsket det like mye som ungene. Jeg synes det er morro!

Vi skal faktisk innom Disneyland Paris i sommer, og jeg er forberedt på å stålsette meg :P. Hehe.

Gleder meg gjennom barna! :)

Skrevet

Vi skal faktisk innom Disneyland Paris i sommer, og jeg er forberedt på å stålsette meg :P. Hehe.

Gleder meg gjennom barna! :)

*heldiggrisen*

Det som ikke er så hyggelig med Disneyland, er de laaaange køene. Pass på å ta fast pass, der dere kan! Hvor gamle er ungene dine igjen?

Gjest Elextra
Skrevet

*heldiggrisen*

Det som ikke er så hyggelig med Disneyland, er de laaaange køene. Pass på å ta fast pass, der dere kan! Hvor gamle er ungene dine igjen?

Hva er fast pass, er det sånn at man sikrer seg innpass et visst tidsrom? Vet du hva det heter på fransk eller engelsk?

Barna er 6 og 8.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...