snupp Skrevet 10. august 2001 Del Skrevet 10. august 2001 Hei! Er en kvinne på 32 år.Har hatt diare meste av mitt liv!Har lavt stoffskifte,går på b12 sprøyte annver mnd og follsyre.Alt dette er under kontroll.Fikk diagnosen cøliaki og DH i fjor sommer. Fikk også diabetes 2 før påske(bruker ikke noe medisiner for det)Luftsmertene og "veene"er borte men diare har jeg fortsatt.Når jeg går på do og etter noen sekunder bare eksploderer det,og jeg må alltid vaske doen etterpå!!Er også på do om natten.Dette er ikke no liv syns jeg,har jo 2 barn og passe på. Det er så mye jeg ville gjort men jeg må alltid ha en do ved siden av ellers gjør jeg i buksa(noe som skjer mange ganger)Jeg har også veldig mørk avføring!Skal snart til legen igjen så derfor lurer jeg på om du har noen forslag å gi meg for jeg orker ikke mer av det her.tar mange prøver når jeg er hos legen og det er alltid noe småting!Det henger vel sammen av det hele,men hva er det?Jeg vet du ikke kan gi meg en diagnose for det har jo legen min problemer med også men noen tips kunne jeg tenkt meg.Flere hoder tenker bedre en ett!Noen ganger tenker jeg på å få pose på magen for tenk å slippe å gå på do!Men det er vel bare for de som har kreft eller skader på tarmen? Please gi meg noen tips! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33114-vil-ikke-leve-p%C3%A5-do/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 12. august 2001 Del Skrevet 12. august 2001 Kanskje du kan ha nytte av å forsøke Imodium? Det gir en fastere og derved mindre hyppig avføring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33114-vil-ikke-leve-p%C3%A5-do/#findComment-129225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibux Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Har litt av samme problemet selv, får det særlig etter å ha spist. Kan få voldsomme luftsmerter/kramper nede i venstre side. Går over etter å ha vært på toalettet..har da samme eksplosive opplevelse som deg.... Har funnet ut følgende: 1)Silicol, fås kjøpt i helsekostbutikk, hjelper. En spiseskje før måltider. 2) Kutt ut røyking. Det hjalp meg i allefall. 3) Begrens brusdrikking. Særlig lettbrus, det inneholder aspartam noe som skaper luft i tarmen. 4) Kutt ut lettproduketer/kunstig søtstoff i te e.l. Dett er også p.g.a. aspartam 5) Ikke bruk fiberprodukter!!Fiber, grovt brød o.l gjør problemet bare værre. Vet dette kan høres pussig ut ( og da særlig for legestanden ) men det er faktisk tilfelle. Unngå også rå grønnsaker.... 6)Drikk mye vann.. 7) Spis epler .min favoritt. 8) Smertene kan sammenliknes med kolikk smerter hos barn, og et besøk hos kiropraktor kan faktisk hjelpe. Behandling av T6 (punkt på ryggsøylen mellom skulderbladene) har en god effekt på meg. Håper det kan hjelpe deg litt. Vet hvor ille det kan være. Klem fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33114-vil-ikke-leve-p%C3%A5-do/#findComment-444339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.