Gå til innhold

Hvor mange dager må håret gro før voksing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til salong og vokse ben og bikinikant og lurer på hvor mange dager før jeg må begynne og "spare" for å få best resulltat?

Fortsetter under...

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Du skal spare til du har minst en halv cm.

Skrevet

Du skal spare til du har minst en halv cm.

Er ikke lett og spare til så langt når det er 33 grader og shortsvær:o)

Får bruke lange luftige kjoler da:o)

Men da burde det holde og ikke rake fra i dag av når jeg skal dit på tirsdag?

Skrevet

Er ikke lett og spare til så langt når det er 33 grader og shortsvær:o)

Får bruke lange luftige kjoler da:o)

Men da burde det holde og ikke rake fra i dag av når jeg skal dit på tirsdag?

det kan vel umulig vokse en halv centimeter på de få dagene? Hodehår sier man vokser 1 cm i måneden, og kroppshår vokser tregere enn det.

Persille1365381127
Skrevet

det kan vel umulig vokse en halv centimeter på de få dagene? Hodehår sier man vokser 1 cm i måneden, og kroppshår vokser tregere enn det.

Nei, det gjør det ikke :)

Om du barberer vokser det en snau cm på en uke om du slutter.

Persille1365381127
Skrevet

Det skal være lenger på utsiden enn innsiden, mao bør det være ca fem mm langt.

Det vil jo variere hvor lang tid det vil ta, men for meg ville det tatt omtrent en uke.

Fredag til tirsdag holder ikke med sparing for min del, da får de ikke med seg i nærheten av alt.

Annonse

Gjest litt ano
Skrevet

Det skal være lenger på utsiden enn innsiden, mao bør det være ca fem mm langt.

Det vil jo variere hvor lang tid det vil ta, men for meg ville det tatt omtrent en uke.

Fredag til tirsdag holder ikke med sparing for min del, da får de ikke med seg i nærheten av alt.

Fredag til tirsdag hadde sikkert holdt for min del:o(

På den andre siden har jeg visuelle bilder av ekstremt lange hår innover... så kanskje ikke.

Lett skal det ikke være.

Jeg har gjort dette en gang selv(nair, med beroligende stoffer før og etter og ingen ouch) og det ble greit resultat, men når det begynte å komme ut igjen ble det problematisk. Da reagerte hårsekkene voldsomt, selv om de ikke gjorde det dagene etter voksingen. Så ikke ut. Nå er jeg litt i stuss om hva jeg skal gjøre. Tørre å prøve igjen og håpe at det blir bedre og bedre etter hver voksing? Hva er din erfaring, om jeg kan spørre, selv om jeg skjønner at du er blandt dem som i mine øyne har vakre fjon på bena:o)

Jeg har harde svarte hår, mye av dem, og de vokser fort. Deprimerende greier, og jeg fokuserer på de manglende strekkmerkene og de manglende åreknutene det jeg kan:o)

Skrevet

På den andre siden har jeg visuelle bilder av ekstremt lange hår innover... så kanskje ikke.

Lett skal det ikke være.

Jeg har gjort dette en gang selv(nair, med beroligende stoffer før og etter og ingen ouch) og det ble greit resultat, men når det begynte å komme ut igjen ble det problematisk. Da reagerte hårsekkene voldsomt, selv om de ikke gjorde det dagene etter voksingen. Så ikke ut. Nå er jeg litt i stuss om hva jeg skal gjøre. Tørre å prøve igjen og håpe at det blir bedre og bedre etter hver voksing? Hva er din erfaring, om jeg kan spørre, selv om jeg skjønner at du er blandt dem som i mine øyne har vakre fjon på bena:o)

Jeg har harde svarte hår, mye av dem, og de vokser fort. Deprimerende greier, og jeg fokuserer på de manglende strekkmerkene og de manglende åreknutene det jeg kan:o)

Ånei, ble det fælt når det vokste ut igen?

Hvordan stygt da? Og hvor lang tid tok det før det ble sånn stygt igjen?

Jeg skal jo være i syden i 2 uker.

Vet ikke om jeg tør dette jeg altså, er så redd for at det skal blir stygt!

Jeg har, som deg, sorte, stive hår som vokser FORT!

Persille1365381127
Skrevet

Lett skal det ikke være.

Ta det helt med ro, ingen vakre fjon her :( Jeg har greske aner, så hårveksten er det ikke mangel på!

Erfaringen er at det blir bedre og bedre, og at hårmengden avtar etter hvert. Og at resultatene blir MYE bedre i salong enn hjemmeforsøk, uansett hvilken metode du bruker.

Det er verdt prisen, og sparingen - uansett hvilke andre argumenter du kommer med :) Jeg kommer ALDRI til å gå tilbake til noe annet, om det ikke finnes opp en metode som fjerner alt håret helt, og permanent.

Skrevet

Det sies at håret bør være minst 5 mm, men min erfaring er at det blir mye bedre om det er en del lenger. Ca. 1 cm. Så det er nok snakk om mer enn dager her..

Gjest litt ano
Skrevet

Ta det helt med ro, ingen vakre fjon her :( Jeg har greske aner, så hårveksten er det ikke mangel på!

Erfaringen er at det blir bedre og bedre, og at hårmengden avtar etter hvert. Og at resultatene blir MYE bedre i salong enn hjemmeforsøk, uansett hvilken metode du bruker.

Det er verdt prisen, og sparingen - uansett hvilke andre argumenter du kommer med :) Jeg kommer ALDRI til å gå tilbake til noe annet, om det ikke finnes opp en metode som fjerner alt håret helt, og permanent.

Tusen takk for svar. Jeg leser og tenker og vurderer.

Gjest minnah
Skrevet

"om det ikke finnes opp en metode som fjerner alt håret helt, og permanent."

Permanent hårfjerning har vært et av tilbudene i hudpleiesalonger i årevis?

Aldri prøvd, vet bare at det er sinnsykt dyrt. :-(

Persille1365381127
Skrevet

"om det ikke finnes opp en metode som fjerner alt håret helt, og permanent."

Permanent hårfjerning har vært et av tilbudene i hudpleiesalonger i årevis?

Aldri prøvd, vet bare at det er sinnsykt dyrt. :-(

Det er ikke permanent :)

Det er bare skryt, det varer ikke evig - kun noen år. Og ifht prisen er det ikke verdt det når man må gjøre det på nytt etter noen år.

Annonse

Gjest minnah
Skrevet

Det er ikke permanent :)

Det er bare skryt, det varer ikke evig - kun noen år. Og ifht prisen er det ikke verdt det når man må gjøre det på nytt etter noen år.

Jøss, det ante jeg ikke.. Vel, en ting mindre man trenger å vurdere! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...