Gå til innhold

Lavt stoffskifte - graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Susanne :o)

Hei! Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Jeg lider av lavt stoffskifte og bruker Thyroxin daglig for å holde dette i sjakk. Nå har jeg plutselig begynt å føle meg slapp og uvel igjen - akkurat slik jeg følte meg før jeg fikk medisinering for stoffskifteplagene. Er dette vanlig? Kan det være medisindoseringen ikke er tilstrekkelig når jeg er gravid? Har ikke snakket med legen om dette enda, da jeg nettopp har blitt gravid og det er nå de siste dagene plagene har meldt seg. Håper på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33120-lavt-stoffskifte-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du bør ta en ny tur til legen for en sjekk. Det er viktig at thyroxindosen er riktig og at den følges nøye både under svangerskapet og etter fødselen.

Hvis du går inn på linkene på siden min, finner du mange sider som handler om stoffskiftet og graviditet.

http://home.online.no/~smidtlie

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

De aller fleste gravide merker økt tretthet - spesielt i begynnelsen av svangerksapet. Jeg har inntrykk av at tretthet faktisk er et hyppigere graviditetstegn enn kvalme.

Stoffskiftet kan også endre seg under en graviditet, og jeg foreslår derfor at du snakker med legen din om det er behov for en dosejustering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...