Gå til innhold

Vannkopper varighet


Gjest annlovinda

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda

Ja, da skulle ferien ha startet, og barnet måtte hentes på sfo, med feber. Og nå ser jeg at prikkene har startet å komme, ikke mange foreløpig, men har kommet til flere i løpet av de siste timene.

Vi skulle ha reist på camping i morge, det blir så klart ikke noe av det nå. :(

Men uka deretter skal vi til syden. Og da er spørsmålet, hvor lenge tar det før barnet er friskt og ikke smittefarlig lenger? Vet at det er individuelt, men er det stor sjangs for at barnet kan reise om 9 dager??? Endelig skulle vi til syden, vi som aldri reiser sydover, også kommer vannkoppene nå. Ennå barnet har vært i nærheten av smitte så mange ganger tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

''Man er smittsom fra 2-3 dager før utslettet bryter ut og inntil alle blærene har sprukket og fått skorpe. Så lenge barnet selv er i fin form, er det ingenting i veien for at det kan leke utendørs.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

''Man er smittsom fra 2-3 dager før utslettet bryter ut og inntil alle blærene har sprukket og fått skorpe. Så lenge barnet selv er i fin form, er det ingenting i veien for at det kan leke utendørs.''

Men det jeg lurer på er om det er sjangse for at barnet er friskt til å komme om bord i flyet om 9 dager. At barnet ikke er smittefarlig lenger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men det jeg lurer på er om det er sjangse for at barnet er friskt til å komme om bord i flyet om 9 dager. At barnet ikke er smittefarlig lenger da.

''Etter omkring ti dager blir blemmene dekket av skorper, før de forsvinner to til tre uker senere.''

Det ser dessverre dårlig ut;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

''Etter omkring ti dager blir blemmene dekket av skorper, før de forsvinner to til tre uker senere.''

Det ser dessverre dårlig ut;(

Da får vi håpe de har fått skorpe innen 9 dager da, håpe på litt flaks i dette

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Da får vi håpe de har fått skorpe innen 9 dager da, håpe på litt flaks i dette

Takk for svar

Flaks kan dere fint ha;) Masse lykke til med ferien;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Det kommer sikkert litt an på hvor mange vannkopper barnet ditt får også. Mine tre barn ble relativt lett angrepet og jeg kan ikke huske at det tok mer enn en uke før vannkoppene var tørket inn. Tror det gikk ganske fort...

Satser på at barnet ditt ikke blir veldig sykt! Mine fikk ikke feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Man smitter helt til siste vannkopp har tørket... Tror det varierer litt hvor lang tid det tar. Ønskerdere masse lykke til. det går jo å forhøre seg med flyselskapet om hvor restriktive de er på dette nårdet gjelder utreise. skader ikke å spørre...så vet dere hvadere har å forholdedere til.

I følge denne siden varer smitteperioden vanligvis i 5-7 dager

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fikk vannkopper ganske lett, og da varte det ikke så veldig lenge (ca. en uke kanskje). Jo eldre barnet er, jo værre blir det som oftest. (Voksne kan bli hardt rammet av barnesykdommene.) Min var barnehagebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Som de andre sier det umulig å si.

Yngstemann hos oss hadde vankopper da han var knappe to år, og det varte i omtrent tre uker. Han var forferdelig syk :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Flaks kan dere fint ha;) Masse lykke til med ferien;)

Takk :-)

Får håpe på et lett angrep, slik at ikke hele ferien går med på sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Det kommer sikkert litt an på hvor mange vannkopper barnet ditt får også. Mine tre barn ble relativt lett angrepet og jeg kan ikke huske at det tok mer enn en uke før vannkoppene var tørket inn. Tror det gikk ganske fort...

Satser på at barnet ditt ikke blir veldig sykt! Mine fikk ikke feber.

Ja, vi får håpe på et lett angrep. Hadde feber og var slapp i stad, men formen nå er mye bedre. Og antall kopper er ikke veldig mange ennå. Så jeg lever i håpet :)

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Man smitter helt til siste vannkopp har tørket... Tror det varierer litt hvor lang tid det tar. Ønskerdere masse lykke til. det går jo å forhøre seg med flyselskapet om hvor restriktive de er på dette nårdet gjelder utreise. skader ikke å spørre...så vet dere hvadere har å forholdedere til.

I følge denne siden varer smitteperioden vanligvis i 5-7 dager

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2860

Takk for svar.

Da skal jeg ta en tur til reiseselskapet på mandag morgen, og høre hvordan det er med flyselskapet de bruker. Utbruddet startet i dag, så vi har 9 dager på oss. Så får virkelig håpe det er over til da. Denne ferien har vi gledet oss til i nærmere halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

Mine fikk vannkopper ganske lett, og da varte det ikke så veldig lenge (ca. en uke kanskje). Jo eldre barnet er, jo værre blir det som oftest. (Voksne kan bli hardt rammet av barnesykdommene.) Min var barnehagebarn.

Takk for svar.

Vi får bare håpe det beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Som de andre sier det umulig å si.

Yngstemann hos oss hadde vankopper da han var knappe to år, og det varte i omtrent tre uker. Han var forferdelig syk :/.

Oj, det var lenge. Vi får håpe på et lett angrep her.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, vi får håpe på et lett angrep. Hadde feber og var slapp i stad, men formen nå er mye bedre. Og antall kopper er ikke veldig mange ennå. Så jeg lever i håpet :)

Takk for svar

Satser på det går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine (eldste var 6.5, yngste 1.5) var borte fra skole/barnehage i en uke. Begge hadde ganske mange prikker...

Med ni dager hadde jeg ikke bekymret meg så enormt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Begge mine (eldste var 6.5, yngste 1.5) var borte fra skole/barnehage i en uke. Begge hadde ganske mange prikker...

Med ni dager hadde jeg ikke bekymret meg så enormt.

:)

Har en noe å bekymre seg for, så gjør en gjerne det.

Men jeg må innrømme at jeg også tror han er bra innen den tid. Han fikk de første prikkene igår, og det er fortsatt en uke igjen, så blir nok tur for oss regner jeg med.

Men dette er jammen kjedelig i varmen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

:)

Har en noe å bekymre seg for, så gjør en gjerne det.

Men jeg må innrømme at jeg også tror han er bra innen den tid. Han fikk de første prikkene igår, og det er fortsatt en uke igjen, så blir nok tur for oss regner jeg med.

Men dette er jammen kjedelig i varmen.....

Fortsatt 8 dager igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...