Gå til innhold

Trykk i øret og svimmelhet

Anbefalte innlegg

Gjest Bastusss

Hei igjen. Jeg skrev tidligere og spurte om svimmelhet i forb. med struma. Det så ikke ut som det hadde noen forbindelse.

Jeg benytter sjansen til å stille et nytt spørsmål.

Jeg har et konstant trykk i høyre øre, på samme måte som i fly. Trykket letter når jeg rører på kjeven eller blåser ut ved å holde for nesen. Øret er undersøkt og ser normalt ut. I min fortvilelse over svimmelheten

lurer jeg på om dette kan føre til mine plager og i så fall hva er det. Jeg trener nå hver dag og prøver på denne måten å bli bedre. Skal til CT for sikkerhetsskyld.

Hvis det er noe i øret hvilke undersøkelser kan i så fall bekrefte eller avkrefte det.

Håper på raskt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33141-trykk-i-%C3%B8ret-og-svimmelhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg vil tro at trykk- (eller dott-følelsen) skyldes at det er litt nedsatt passasje av luft fra svelget opp til øret. I så fall kan øret se normalt ut. Noe nedsatt beveglighet av trommehinnen kan forekomme. Dette kan legen undersøke. Andre aktuelle undersøkelser han kanskje kan utføre er en hørseslstest (eller beslektede tester ved hjelp av en stemmegaffel).

Nedsatt luftpassasje i øretrompeten kan være en resttilstand etter en forkjølelse og/eller ha sammenheng med allergi. En sjelden gang kan tettheten skyldes at noen stenger for inngang til øretrompeten i svelget.

• 4 uker senere...

Jeg vil tro at trykk- (eller dott-følelsen) skyldes at det er litt nedsatt passasje av luft fra svelget opp til øret. I så fall kan øret se normalt ut. Noe nedsatt beveglighet av trommehinnen kan forekomme. Dette kan legen undersøke. Andre aktuelle undersøkelser han kanskje kan utføre er en hørseslstest (eller beslektede tester ved hjelp av en stemmegaffel).

Nedsatt luftpassasje i øretrompeten kan være en resttilstand etter en forkjølelse og/eller ha sammenheng med allergi. En sjelden gang kan tettheten skyldes at noen stenger for inngang til øretrompeten i svelget.

Hei

Jeg har vært svimmel og hatt et trykk i høyre øre i to år nå. Bli nesten gal av det. Har vært til CT men neida, de fant ingenting. Har oxo vært hos øre/nese/hals spes., men de fant heller ingenting. Hvis du finner en løsning så si i fra.

Hilsen Chkristin

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...