Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har av legen fått vite at jeg har ekstrasystoler. Jeg plages sterkt med dette og lurer på hvor lang tid dette må vare før jeg kan si til legen at jeg ikke klarer dette mer. Føler hjertet kommer ut av brystet noen ganger. I tillegg har jeg mye hodepine, og lurer på om det kan være pga es hodepinen kommer. Hjertet fylles ikke opp med blod hver gang hjertet slår, men når det først fylles opp er det som om hodet vil eksploderer. Jeg blir så nervøs for jeg tenker på at jeg kanskje er mer disponibel for hjerneslag pga den belastningen blodårene i hjernen får, når hjertet sender ur ulike mengder blod hele tiden. På forhånd tusen hjertelig takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33167-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg er ikke kjent med at ekstraslag forårsaker hodepine, men bekymring over slike slak kan føre hodepine som følge av muskelspenninger i nakken og hodebunnen.

Jeg er heller ikke kjent med at ekstraslag øker risikoen for å bli rammet av hjerneslag.

Personer som er plaget av ekstraslag gjør klokt i begrense forbruket av kaffe, te, alkohol og tobakk. Det er også viktig å få tilstrekkelig med søvn og å unngå psykiske påkjenninger.

Dersom det ikke gir deg tilstrekkelig lindring, kan du i samråd med legen din overveie å forsøke en betablokker (et medikament som blant annet demper tendensen til ekstraslag).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33167-hodepine/#findComment-129466
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...