Gå til innhold

Til dere..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest svava

Nei føler ikke at du har gjort noe galt i så stor grad at du burde blitt snakket hardere til. Men det blir uansett bare gjentagelser og gjentagelser. Som et hakk i platen. Du har min dypeste sympati, men jeg kan bare ikke skjønne at du ikke holder deg laaaaaaaaaaaangt unna DOL. Det må da være tydelig for deg også at dette ikke er sunt for deg på NOEN måte. Selv om du hardnakket påstår det motsatte.

Som "vanlig" får du en god dose gode tanker herfra. Ta var på deg selv og barna. Og ikke la DOL-livet få ødelegge sommeren din.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/#findComment-2778425
Del på andre sider

Noenganger har jeg opplevd jeg bruk her på dol slitsom. Jeg kunne utdypet men det har jeg egentlig ikke sagt før så orker ikke gjenta meg selv.

Feks opplever jeg denne terpingen nå rundt noe som skjedde av bagatellmessig karakter for lenge siden som litt irriterende.

Egentlig så burde jeg ikke svare fordi jeg vet at det vil bli tollket svart hvitt. Som en avvisning av hele deg så vil det kom avskjedsinnlegg om at du er til bry og at du bare må slutte å være her. En overdimensjonering av hele situasjonen.

Så kommer alle beklagelsene etterhvert og jeg får dårlig samvittighet for å egentlig ha gitt en ærlig og rederlig tilbakemelding. Ikke fordi jeg ikke står inne for det. Men fordi jeg føler jeg må gjøre det godt igjen og ta ansvar fordi at du tok det så ille opp og forsvare og beklage og nyansere. Og den karusellen orker jeg ikke gå på nå. Det virker foresten som det er helt uutholdelig for deg bare tanken på at NHD muligens kan ha bittelittegrann frustrert på deg for leeenge siden engang. Kanskje det er noe å jobbe med i relasjoner . Det er vanlig i relasjoner at en kan bli irritert på hverandre uten at hele verden ramler sammen eller at hele en selv blir avist.

Men nå skal jeg kose meg med allsang på grensen og synes du kan gjøre det samme.

klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/#findComment-2778438
Del på andre sider

Noenganger har jeg opplevd jeg bruk her på dol slitsom. Jeg kunne utdypet men det har jeg egentlig ikke sagt før så orker ikke gjenta meg selv.

Feks opplever jeg denne terpingen nå rundt noe som skjedde av bagatellmessig karakter for lenge siden som litt irriterende.

Egentlig så burde jeg ikke svare fordi jeg vet at det vil bli tollket svart hvitt. Som en avvisning av hele deg så vil det kom avskjedsinnlegg om at du er til bry og at du bare må slutte å være her. En overdimensjonering av hele situasjonen.

Så kommer alle beklagelsene etterhvert og jeg får dårlig samvittighet for å egentlig ha gitt en ærlig og rederlig tilbakemelding. Ikke fordi jeg ikke står inne for det. Men fordi jeg føler jeg må gjøre det godt igjen og ta ansvar fordi at du tok det så ille opp og forsvare og beklage og nyansere. Og den karusellen orker jeg ikke gå på nå. Det virker foresten som det er helt uutholdelig for deg bare tanken på at NHD muligens kan ha bittelittegrann frustrert på deg for leeenge siden engang. Kanskje det er noe å jobbe med i relasjoner . Det er vanlig i relasjoner at en kan bli irritert på hverandre uten at hele verden ramler sammen eller at hele en selv blir avist.

Men nå skal jeg kose meg med allsang på grensen og synes du kan gjøre det samme.

klem.

Noenganger har jeg opplevd din bruk her på dol slitsom. Jeg kunne utdypet men det har jeg egentlig sagt før så orker ikke gjenta meg selv.

Feks opplever jeg denne terpingen nå rundt noe som skjedde av bagatellmessig karakter for lenge siden som litt irriterende. Egentlig så burde jeg ikke svare fordi jeg vet at det vil bli tollket svart hvitt. Som en avvisning av hele deg så vil det kom avskjedsinnlegg om at du er til bry og at du bare må slutte å være her. En overdimensjonering av hele situasjonen.

klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/#findComment-2778443
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Noenganger har jeg opplevd din bruk her på dol slitsom. Jeg kunne utdypet men det har jeg egentlig sagt før så orker ikke gjenta meg selv.

Feks opplever jeg denne terpingen nå rundt noe som skjedde av bagatellmessig karakter for lenge siden som litt irriterende. Egentlig så burde jeg ikke svare fordi jeg vet at det vil bli tollket svart hvitt. Som en avvisning av hele deg så vil det kom avskjedsinnlegg om at du er til bry og at du bare må slutte å være her. En overdimensjonering av hele situasjonen.

klem.

''Så kommer alle beklagelsene etterhvert og jeg får dårlig samvittighet for å egentlig ha gitt en ærlig og rederlig tilbakemelding.''

Det synes jeg ikke du skal ha;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/#findComment-2778447
Del på andre sider

Annonse

Gjest engla

Om hensikten med din DOL-gjenvisitt skal gi deg gevinster, må du gjøre ting som kan understøtte akkurat det. Jeg vet svart-hvitt problemet er stort for deg. Forsøk å tenke etter:

Er èn person alle?

Èn kommentar er nettopp bare èn kommentar. Ikke alle kommentarer. Èn person kan ha mange ulike innspill. Èn kommentar er bare èn, og vil ikke si at _hele_ personen er mot deg.

Hva innspill angår, så synes jeg at de kan bli gitt på ulike måter. Om en person catcher cluet på den ene måten man har valgt, er det ok. Om man ikke har skutt blink, blir det å forsøke på ny. Vi er forskjellige og taler ulike "språk". Det er ikke noe annet mystisk med det enn at noen er visuelle og husker og lærer best ved å se på illustrasjoner og bilder, andre ved å gjenfortelle det de har hørt, andre igjen som må føle og kjenne på hvordan det er å gjøre tingen (eks. kan ikke lære om å snekre rent teoretisk, må teste det i praksis) og atter andre som tar mest til seg av det de hører. Også har vi de som foretrekker å lese og skrive for å få mest tid til å fordøye, tene etter, la stoffet synke inn og liker best å kunne bla seg tilbake til stoff som han/hun tidligere har vært borti.

Hvilken kanal man er mest tilgjengelig på, er uavhengig av intelligens. Det har ikke noe med at man er dummere om man er mest tilgjenglig ved å se noe forklart enn å høre noen forklare det via ord i stedet. På linje med kommentarer altså. Noen er mer "med" når klar tale er språket. Andre er ikke det, fordi det rett og slett er feil kanal. Slik tale vil da bli for "aggresiv" og overdirekte, lite vennlig. Noen er for eks. mer "med" når det i stedet blir gitt små hint. Atter andre roer seg best når noen hever stemmen, mens for andre er det bedre om de i stedet blir snakket rolig til. Altså vi er forskjellige!!!

Om jeg hadde vært i dine sko, forstår jeg godt følelsene dine. Håper det jeg skrev nå kanskje kan lette trykket noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/#findComment-2778498
Del på andre sider

Gjest lalala land

Spør deg selv:

hva oppnår du med å delta på dol?

Får du noe positivt ut av det?

Eller sitter du igjen med negative følelser, vonde tanker og en slags desperat mani etter å få svar på ting som du mest sannsynlig ikke vil få svar på?

Jeg skjønner ikke at du vil deg selv så vondt,j31, gang på gang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/#findComment-2778628
Del på andre sider

Hei,

Håper ting går bra for deg og ungene ute i RL.

Jeg har ikke lest tråden(e) du sikter til, men uansett tror jeg det beste du kan gjøre for deg selv er å ta lang fart og drite i hele greia.

;-)

Hvilken rolle spiller det egentlig om noen her på DOL mener dette eller hint om deg og/eller det du skriver? På hvilken måte kan det skade deg, hindre deg, begrense deg? Hva kan det stikke kjepper i hjulene for?

Når du logger av og slår av PC-en kan ingen av oss komme etter deg og skjelle deg ut og plage deg. Vi kan heller ikke løpe til og hjelpe deg.

Strengt tatt trenger du hverken DOL eller 'oss'. Du er ikke avhengig av våre råd, vår godkjenning, forståelse og anerkjennelse. Du er stor, voksen, intelligent, tøff, sterk og sta dame som kan kneise med nakken og blåse en lang marsj i hva andre mener. Spesielt de annonyme synserne på DOL.

Ut fra det du tidligere har fortalt om din bakgrunn, er det ikke rart at du ser verden i sort-hvitt og at det kan kjennes livsviktig at alle skal være 100% fornøyde alltid.

Det var vel slik at du alltid måtte sørge for at han var helt happy eller så braket det løst? Du kan vel i stor grad sies å ha levd i en sort-hvitt tilværelse?

Det er over nå. Og du er fri til å utforske verden slik den vanligvis framstår, full av farger og nyanser. Du er også fri til å nyte din nokså nyvunnede uavhengighet av andres tilfredshet med deg. Det er ikke snakk om liv og død om noen missliker eller missforstår noe du sier, gjør eller er. For det meste dreier det seg om så bagatellmessige ting som litt skuffelse og såret stolthet.

;-)

Ta frem målbåndet og mål en utskjelling/misshagsytring på DOL mot en eller flere knyttnever i trynet i RL.

Skål for den stor forskjellen!

Kjenn etter hvor deilig føles at det er en hel haug med ting og mennesker som det er helt unødvendig å ta hensyn til. Utforsk tryggheten i RL ved at ting og relasjoner kan fungere helt fint selv om det tidvis knirker og spraker litt.

Forviller du deg inn på DOL og opplever noe du synes er ubehagelig, bør du bruke dette til å styrke ignoreremusklene og _ikke_ grublesenteret.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/#findComment-2778639
Del på andre sider

klem.

''Så kommer alle beklagelsene etterhvert og jeg får dårlig samvittighet for å egentlig ha gitt en ærlig og rederlig tilbakemelding. Ikke fordi jeg ikke står inne for det. Men fordi jeg føler jeg må gjøre det godt igjen og ta ansvar fordi at du tok det så ille opp og forsvare og beklage og nyansere. ''

Det skal du ihvertfall ikke tenke på og/eller gjøre, og det mener jeg!

Ellers synes jeg det er ok å få "samlet" dette i en tråd, ikke bare for andres del, men og for min egen del. Da blir det mer oversiktlig, om du forstår hva jeg mener.

Ellers håper jeg det går bra med deg.. takk for klem, det satte jeg pris på, og jender en tilbake...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/#findComment-2778699
Del på andre sider

Går det bra? :-)

Vi har hatt besøk av barn og barnebarn. Skal til Oslo på søndag, og restaurere leiligheit. Blir der i to veker.

Nå held eg på og pakkar. Storesøskena skal ta med dei minste til syden :-)

Jotakk, det går som du ser opp og ned ;-) Driver og flytter dit du (sikkert) vet.. Koslig å høre fra deg ;-)

Så fint gjort av de store å ta de små med til syden da! ;-) Det blir sikkert godt for både dem og dere. Håper de får en fin tur.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/#findComment-2778703
Del på andre sider

SUKK, JEG MENTE DET IKKE SLIK,KJÆRE DEG!!!

Kan du ikke lese gjennom det jeg skrev en gang til og forsøke legge godviljen til.

Nå vil jeg heretter holde meg unna innleggene dine, for dette bærer galt av sted igjen.

Jeg forstår ikke helt hva som skjer. Jeg føler at "alle" er ute etter meg..

Jeg som tidligere følte meg sterk og som faktiskt tålte langt mer enn jeg gjør nå, har blitt den skjøreste på hele forumet... Det er en utvikling jeg ikke liker, og som plager meg voldsomt. Jeg føler at det er et stort "monster" som kommer til overflata.

Fra å være konstruktiv og mer fornuftstyrt, er jeg blitt destruktiv og tenker mer negativt enn positivt.

Jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det. Og jeg blir fortvila når jeg tenker på det, for jeg både skammer meg over det og føler mer håpløshet mht bedring og fremtiden..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/#findComment-2778705
Del på andre sider

mamma til ni

Jotakk, det går som du ser opp og ned ;-) Driver og flytter dit du (sikkert) vet.. Koslig å høre fra deg ;-)

Så fint gjort av de store å ta de små med til syden da! ;-) Det blir sikkert godt for både dem og dere. Håper de får en fin tur.

Du har litt å henge fingrane i du også då i sommar. Med tanke på flytting.:-) Håper det blir fint på den nye plassen.

Ungane gler seg veldig til sydenturen. Trur det blir spesielt bra for 17 åringen som får vere ilag med storebror.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/#findComment-2778706
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...