mamma08 Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Hei! Skal fatte meg i korte ordelag da jeg kunne ha skrevet mye, men jeg lurer på om jeg er deprimert eller utbrent eller lignende...dvs jeg passer ikke helt inn i symptomene men tenker myyye på at det begynner å plage meg..særlig når jeg er alene og sitter å tenker... Litt om min livssituasjon: har i mange år hatt et sykt fam.medl i nærmeste fam, arbeidet masse ved siden av studier, oppatt av å gjøre det bra i studier og jobb, fikk barn for ca 10 mnd siden og hadde en meget tøff fødsel der jeg ble ganske ødelagt og redd for å føde igjen da fødselen var veldig smertefull og langvarig og til slutt ble d vakuum, veldig glad i barnet mitt men ammingen fikk vi ikke til dvs strevde frem til 7 mnd med et par dråpe om dagen men ville ikke gi meg, har begynt å slanke meg og liker ikke kroppen min, føler at jeg er dårliger enn andre og lite effektiv i hverdagen (føler jeg aldri får gjort nok i løpet av dagen), ikke ferdig med studier og vet ikke om jeg orker å fullføre. Følelser som jeg ikke får til å stemme med depresjon: Er ikke trist, men ofte litt oppgitt Gråter som regel ikke Kan le og ha det gøy sammen med andre, men ofte litt lei meg alene da jeg føler at jeg ikke strekker til. Verken kjempeglad eller lei meg, litt nummen på en måte, men utad er jeg en gladlaks, så alle tror jeg er superglad. Ikke usosial men har lite tid til venner pga livssituasjonen min og må gi mye støtte til fam.medlem m fysisk sykdom. Elsker å være mamma!! Negative tanker som kanskje kan være tegn på depresjon: Tiltaksløshet Tenker at jeg er dårligere enn andre Lav selvfølelse Veldig opptatt av at alle er penere, tynnere enn meg Føler meg lat og overvektig Orket plutselig ikke å fullføre studier da jeg følte forventningspresset ble for stort... Hva synes du/dere? Hva bør jeg gjøre? Føler at dette ikke er problemer nok til å snakke med fastlegen min da jeg ikke har noen sykdom eller lignende...men samtidig er jeg litt lei meg for at disse tankene pågår når jeg tross alt vil nyte fødselspermisjonen min. Hvis jeg evt sender brev til fastlegen min, hva vil han da gjøre? Redd for å skape storm i vannlgass..overdrive osv... Vil understreke at disse problemene egentlig har kommet krypende i løpet av flere år...tror ikke det er fødselsdepresjon. Råd mottas med takk!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331748-skjult-depresjon-psykologpsykiateralle-medl/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma08 Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Kan noen være så snill å svare........hva tror du/dere? Vær så snill å gi et svar......går og tenker hele tiden :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331748-skjult-depresjon-psykologpsykiateralle-medl/#findComment-2782901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.