hesse Skrevet 12. august 2001 Skrevet 12. august 2001 Hei! Min søster hadde brystkreft med spredning til lymfen. Pga dette ble jeg av seksjon for med. genetikk ved Haukeland frarådet å bruke østrogen i overgangsalderen. (Henvist dit fra min dyktige allmennlege.) Ved siste konsultasjon hos min allmennlege lurte han imidlertid på om jeg likevel ville overveie en annen type østrogen for å hindre benskjørhet. (Jeg ligger under gjennomsnittet og har osteoponi - han er grundig legen min.) Men hva slags østrogen er dette? Han mener vel ikke plaster/krem etc?? Jeg har ikke nådd menopausen enda, er 48 år + svært frisk, er likevel interessert i å gjøre alt for å forebygge benskjørhet -- Tusen takk for evnt. svar! 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 13. august 2001 Skrevet 13. august 2001 Jeg foreslår at du framlegger spørsmålet for spesialist i gynekologi Mette H. Moen i Doktor Onlines forum om gynekologi da hun er mer kvalifisert enn meg til å besvare dette spørsmålet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.