Gjest Camilla 78 Skrevet 12. august 2001 Skrevet 12. august 2001 Jeg har hatt rehabiliteringstrygd i et par år og er nå under yrkesrettet attføring. Jeg skal tilbake til trygdekontoret fordi jeg ikke er blitt bedre og ikke er frisk nok til å arbeide. Min diagnose er ME/kronisk tretthetssyndrom, som jeg har hatt siden 1996. Trenger hjelp til å vite hva jeg skal søke. Skal jeg tilbake på rehab.trygd? Har jeg rett til å søke ung ufør? Jeg forstår det slik at det betyr større utbetaling. Jeg bor for meg selv med egen husholdning. Vennlig hilsen Camilla 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 13. august 2001 Skrevet 13. august 2001 Du skal enten har rehab.penger eller uførepensjon. Sannsynligvis rehab.penger dersom det er gått mindre enn 3-4 år. Se Rikstrygdeverkets retningslinjer vedr denne diagnosen her: www.lovdata.no/rsk/rtv/tt-19991200-0081-001.html Når det gjelder tilleggspensjon som ung ufør tror jeg ikke diagnosen er "alvorlig nok" hvis du ble syk etter 1.1.98, men det skader IKKE å søke! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.