Gå til innhold

Sliter med å si nei

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Det høres jo veldig enkelt ut men det handler om at du må øve deg. Mennesker tåler å få et nei. Det er ikek verdens undergang å få et nei, man dør ikke av det. Du kan risikerer å bli mislikt, men likt av alle er det umulig å bli. Hva er egentlig det verste som kan skje om du sier "beklager men jeg sliten for tiden og tror jeg trenger huset for meg selv".

Gjest annonymia

Det høres jo veldig enkelt ut men det handler om at du må øve deg. Mennesker tåler å få et nei. Det er ikek verdens undergang å få et nei, man dør ikke av det. Du kan risikerer å bli mislikt, men likt av alle er det umulig å bli. Hva er egentlig det verste som kan skje om du sier "beklager men jeg sliten for tiden og tror jeg trenger huset for meg selv".

Vel, da kommer nok resten av huset til å protestere. De mener det er medisin for meg å holde på med noe og skjønner ikke at jeg kan være sliten.

Den eneste løsningen er nok å rømme vekk for meg selv.

Gjest xbellax

Vel, da kommer nok resten av huset til å protestere. De mener det er medisin for meg å holde på med noe og skjønner ikke at jeg kan være sliten.

Den eneste løsningen er nok å rømme vekk for meg selv.

Men har du snakket med dem om dette, og da mener jeg satt deg ned og snakket skikkelig med dem; forklart hvordan du har det akkurat nå og hva du selv tror kan hjelpe deg?

Gjest annonymia

Men har du snakket med dem om dette, og da mener jeg satt deg ned og snakket skikkelig med dem; forklart hvordan du har det akkurat nå og hva du selv tror kan hjelpe deg?

ja, jeg har fortalt litt, men det er ikke så enkelt når det er en del mennesker som trenger hjelp. Har alt for mye samvittighet ;.(

Gjest majas mamma

ja, jeg har fortalt litt, men det er ikke så enkelt når det er en del mennesker som trenger hjelp. Har alt for mye samvittighet ;.(

Da gjør du dette enkelt. Si fra at det er hyggelig med besøk, men at du er så sliten ar du trenger å hvile mye. Dermed lemper du alt sengetøy over på gjestene og lar dem re opp sine egne senger. Middag og innkjøp. si til gjestene at i dag ordner dere, og så ordner jeg i morgen. Si til gjestene dine at nå må jeg legge meg for jeg er sliten. Takler ikke gjestene dine dette behøver de ikke komme tilbake en annen gang.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...