Gå til innhold

Nedtrapping/bytte av medisin

Anbefalte innlegg

jasåsånnerdet

Jeg sluttet for 5 uker siden med Zoloft (var ferdig med nedtrapping da), og er begynt på Seroquel igjen (den jeg gikk på før zoloften).

Jeg føler meg rett og slett helt jævlig, og går og venter på at dette skal gå over, men det gjør ikke det.

What to do?

Er det normalt at man må påberegne litt tid før medisinen virker, selv om man har gått på den før og bare har hatt et opphold?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331939-nedtrappingbytte-av-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om du bare har hatt et opphold så vil jo medisinen være ute av kroppen, og du trenger tid for å komme opp på riktig nivå, så selv om du bare har hatt en pause vil du ikke ha full effekt med en gang.

Jeg har også fått beskjed om at hvis jeg slutter og begynner med samme medisin kan jeg etterhvert få mindre effekt av den.

jasåsånnerdet

Selv om du bare har hatt et opphold så vil jo medisinen være ute av kroppen, og du trenger tid for å komme opp på riktig nivå, så selv om du bare har hatt en pause vil du ikke ha full effekt med en gang.

Jeg har også fått beskjed om at hvis jeg slutter og begynner med samme medisin kan jeg etterhvert få mindre effekt av den.

''Jeg har også fått beskjed om at hvis jeg slutter og begynner med samme medisin kan jeg etterhvert få mindre effekt av den.''

Hva mener du?

''Jeg har også fått beskjed om at hvis jeg slutter og begynner med samme medisin kan jeg etterhvert få mindre effekt av den.''

Hva mener du?

At det ikke er bra for virkningen av en medisin å slutte og begynne med den flere ganger. Virkningen kan bli dårligere av det, sammenlignet med å stå i ro på en medisin.

jasåsånnerdet

At det ikke er bra for virkningen av en medisin å slutte og begynne med den flere ganger. Virkningen kan bli dårligere av det, sammenlignet med å stå i ro på en medisin.

Ok..Det visste jeg ikke. Det forklarer jo kanskje en hel del...

Grunnen til at jeg begynte på den igjen, var fordi medisinen jeg altså gikk på, ikke hadde riktig virkning for meg (gjorde ting bare verre).

Vet du hvorfor det er sånn (at virkningen kan bli (eller _blir_?) dårligere)?

Annonse

jasåsånnerdet

Ok..Det visste jeg ikke. Det forklarer jo kanskje en hel del...

Grunnen til at jeg begynte på den igjen, var fordi medisinen jeg altså gikk på, ikke hadde riktig virkning for meg (gjorde ting bare verre).

Vet du hvorfor det er sånn (at virkningen kan bli (eller _blir_?) dårligere)?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...