Gå til innhold

Bør ikke bipolare jobbe skift?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det er ganske opplagt at ustabiliteten skiftarbeid medfører ikke er det beste for bipolare, men i hvilken grad det er skadelig er vel individuelt - om man takler det må prøves ut.

Litt synsing fra SMIR.

Bare syns i vei du :-). Det er sikkert forskjell på hvor fort bipolare episoder utløses ja, fra person til person. Men tror nok en stabil døgnrytme kan virke forebyggende. Dette gjelder vel foresten andre psykiske lidelser også?

Gjest bipjente28

Vet det er bra å oppretteholde en noenlunde normal døgnrytme om man er bipolar. Dette for å hindre å utløse nye "episoder." Tror dette gjelder 1 og 2 ja.

Men hva mener de egentlig med å jobbe skift? Vil det da si dagvakter og kveldsvakter, nattvakter?. Jeg jobber dag og kveldsvakter på en bolig. Har ikke blitt noe dårlig av det. Det eneste jeg forsøker å unngå er å få kveldsvakt og dagvakt rett etter hverandre. Bør jeg bare jobbe dagvakter?

Men hva mener de egentlig med å jobbe skift? Vil det da si dagvakter og kveldsvakter, nattvakter?. Jeg jobber dag og kveldsvakter på en bolig. Har ikke blitt noe dårlig av det. Det eneste jeg forsøker å unngå er å få kveldsvakt og dagvakt rett etter hverandre. Bør jeg bare jobbe dagvakter?

Vel, tror det er mest natt jeg, men det spørs vel hvor "var" du er. Hvis du holder deg frisk skulle det vel være okey :-)

Annonse

Gjest bipjente28

Vel, tror det er mest natt jeg, men det spørs vel hvor "var" du er. Hvis du holder deg frisk skulle det vel være okey :-)

Hvis jeg bare skulle jobbet dag på boligen så hadde jeg gått på veggen når ferien var over. Da skal brukerne våres på skolen, og vi som er der, må vaske gulv og doer og alt mulig annet praktisk. Ofte må vi sitte der og kope i flere timer fordi det ikke er noe mer relevant å gjøre. det takler jeg ikke. Så da jobber jeg heller kveld, hvor brukerne er hjemme.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Stabil døgnrytme er forebyggende/omvendt er ustabil døgnrytme en risikofaktor for nye episoder.

Jeg synes ikke at bipolare skal arbeide i en treskikts skiftordning. De fleste greier en toskikts med dag/kveld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...