Gå til innhold

Fy Fy AD ved Bipolar lidelse?

Anbefalte innlegg

Jeg ble fortalt av min psykiater at følgende AD var så godt som fullstendig utelukket å gi til en med bipolar lidelse, da disse i stor trigget hypomani eller mani: Efexor, Edronax, Wellbutrin.

Stusset på dette da jeg har sett at flere av dolerene her med denne sykdommen har stått på/står på disse medisinene. Kan ikke tenke meg at en bipolar med en dose på for eksempel 300 mg Seroquel i bunn, løper rett ut i en mani av en 75 mg dose Efexor mot depresjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332013-fy-fy-ad-ved-bipolar-lidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

En er langt mer forsiktig med AD ved BP I enn ved BPII.

Efexor er meget potent og bør ikke være førstevalg ved BP. Wellbutrin er et utmerket valg om en må gi AP.

Jeg kjenner ikke studier eller har erfaring med Edronax i denne sammenheng.

Gjest 3ffdg

En er langt mer forsiktig med AD ved BP I enn ved BPII.

Efexor er meget potent og bør ikke være førstevalg ved BP. Wellbutrin er et utmerket valg om en må gi AP.

Jeg kjenner ikke studier eller har erfaring med Edronax i denne sammenheng.

''Wellbutrin er et utmerket valg om en må gi AP. ''

AP eller AD?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...