Gå til innhold

På an igjen; Seroquel og vektøkning

Anbefalte innlegg

I hvilken grad gir denne medisinen vektøkning? Og kommer det av øket appetitt, nedsatt forbrenning eller vannsamlinger i kroppen? Og vil man merke noe signifikant vektøkning på så små doser som 100 mg dg som jeg står på nå? Legen vil øke til 300-400 etterhvert.

Må si at jeg på denne dosen iallefall ikke har merket noe til ulvehunger iallefall, som jeg fikk på Remeron. Jeg har bare stått på den et par uker og har ikke veid meg enda, men det ser ikke ut til at det har vært noe merkbar vektøknig enda. Men sunt kosthold og trening, vil vel uansett kunne motarbeide den vektøkningen dette preparatet innebærer, eller?

Håper du kan svare på dette Nils Håvard Dahl! Takk! (Er fra før av litt faretruende rund i kantene, og kunne hatt behov for å gå ned i vekt i stedet for å øke i vekt. så dette går ikke på kosmetikk, men heller på helsemessige hensyn).

Fortsetter under...

Som et lite tillegg: Kunne Edronax eller Wellbutrin som er kjent for å gi redusert appetitt og vektreduksjon inngå i en kombinasjon med Seroguel? Dette for å "motvirke" vektoppgangen på Seroguel? ( Føler meg nesten som en legmans psykofarmakologiens svar på Grete Roede :)) ) Men sliter som sagt med vekta, og er redd for hva de 300-400 mg dg med Seroguel vil gjøre med et allerede overvektig legeme.

Gjest annonymia

Har erfart at vektoppgang er doseavhengig. Men merk deg at om noen legger på seg av en medisin så trenger ikke du gjøre det samme. Dette er veldig individuellt.

Jeg ville ha veid meg en gang i uka var jeg deg og fulgt nøye med. Ikke morsomt om du plutselig oppdager at du har gått opp 10 kilo i vekt.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Noen pasienter opplever vektøkning. De fleste gjør det ikke. Storparten skyldes økt matlyst. Sunn og nok mat + trening vil holde vekten stabil.

Det er ingen grunn til ikke å øke dosen. Skulle du mot alle odds få en ulvehunger du ikke kan motstå, er det jo bare å gå tilbake til nåværende dose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...