rose23 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Var med legen i dag i forbindelse med uskriving av diverse kremmer og allergimedisiner før jeg skal på utenlandstur. I to-tre år har jeg hatt angst og pustevansker, spesielt de siste månedene. Jeg har klaget en million ganger på at det er tungt å puste, men alltid fått beskjed om at jeg må lære meg å kontrollere angsten. I dag spurte jeg legen som ikke er min fastlege, om jeg kunne få ta en astmatest, og en halvtime senere fikk jeg diagnosen astma og resept på innhalatorer. Noen som har opplevd dette før? Jeg håper nå at angsten forsvinner når det nå blir lettere å puste. Merket effekten av medisinene med en gang - himmelsk. Er så lei av å ikke bli tatt på alvor. alt blir feid vekk med psykosomatisk. Eksemen, sårene og kløen jeg har klaget på siden mai var det endelig en lege som gadd å se på i forrige uke. Hun så på armene i noen sekunder og sa at huden var infisert. Nå er de nesten hundre prosent fine igjen etter antibiotika, daglig rensing, kortisontabletter og riktig krem. Blir så matt. Hva nå? Astma? Kan det være grunnen til at jeg ofte får klager på at stemmen min er så lav? Jeg blir sliten av å prate høyt på jobb, og skrur ned volumet blant venner og kjente fordi jeg har følt jeg ikke har krefter til å heve stemmen. Er ikke beskjeden! Har også merket at jeg blir fortere sliten og hoster mer når luften er tåkete og lummer. Vil dette også kunne bli lettere med een astmasprai? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332038-bitter-etter-astmadiagnose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annonymia Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Ikke uvanlig at alt blir slengt i "angst-potten" nei. Har opplevd dette selv noen ganger. Jeg har astma. Du vil merke forskjell ganske umiddelbart nå som du har fått medisiner, vil jeg tro, på alle symptomene du nevner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332038-bitter-etter-astmadiagnose/#findComment-2781150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Ikke uvanlig at alt blir slengt i "angst-potten" nei. Har opplevd dette selv noen ganger. Jeg har astma. Du vil merke forskjell ganske umiddelbart nå som du har fått medisiner, vil jeg tro, på alle symptomene du nevner. Er lettet, men bitter på alle de hundrevis av kveldene jeg har hatt astmaanfall, vært livredd, bråvåknet om natten og gispet etter luft... Jeg har knasket sobril, lykkepiller, sagt at jeg må ha astma... men neida. Jeg har fått merkelappen panikkanfall og kjeft fordi jeg ikke puster roligere når behandlere har vært i nærheten eller på telefonen. Du som har astma... Har innimellom vært plaget med sterke muskelsmerter i bein og lysk, hjertebank, strømfølelse i hender... Kan dette ha kommet av at jeg har dårlig lungekapasitet og har hatt astma i årevis uten å være klar over det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332038-bitter-etter-astmadiagnose/#findComment-2781158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annonymia Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Er lettet, men bitter på alle de hundrevis av kveldene jeg har hatt astmaanfall, vært livredd, bråvåknet om natten og gispet etter luft... Jeg har knasket sobril, lykkepiller, sagt at jeg må ha astma... men neida. Jeg har fått merkelappen panikkanfall og kjeft fordi jeg ikke puster roligere når behandlere har vært i nærheten eller på telefonen. Du som har astma... Har innimellom vært plaget med sterke muskelsmerter i bein og lysk, hjertebank, strømfølelse i hender... Kan dette ha kommet av at jeg har dårlig lungekapasitet og har hatt astma i årevis uten å være klar over det? Tror man kan få veldig mange symptomer om man plages med lungene. Skjønner godt at du er irritert ja, alle sånne fysiske plager må jo undersøkes og testes ut før man kan si at det er angst. Kan jo få angst av alt dette jo 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332038-bitter-etter-astmadiagnose/#findComment-2781160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.