Gå til innhold

til psykiater:angst for angsten

Gjest jeg har fått panikkangst!!!!

Anbefalte innlegg

hei!!jeg er en kvinne på 36 år som har utviklet angs for angsten etter at jeg fikk mitt første panikkanfall for 2 måneder siden,jeg reiser til syden snart men jeg kan ikke bli med for jeg vet aldri når jeg kan få et nytt anfall.fastlegen min skrev ut sobril til meg som jeg kan ta sammen med en boks pils på flyet,og jeg har blitt forklart at jeg må være forsiktig med å ta de for avhengighetsfare.jeg prøver å ikke bruke de men tar en halv tablett i nødestilfeller,jeg synes en flaske pils er tryggere.jeg er livredd for å ta dem.jeg har ikke vært hos psykiater men vært sykmeldt siden det første anfallet.jeg er livredd for at jegskal få nytt anfall og det ødelegger livet mitt med mann med barn.hjælp!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332237-til-psykiaterangst-for-angsten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Mens selve panikkanfallet er svært biologisk i sitt årsaksforhold, er den sekundære angsten for angsten av klart psykologisk natur.

Fastlegen bør umiddelbart henvise deg til en psykiater/psykologspesialist som behersker kognitiv terapi. Dette kan det gjøres noe med om du kommer til en kompetent behandler.

På kort sikt skal du ikke være redd for å ta Sobril 30 mg før starten på flyturen. Panikkanfall er forferdelige, men ikke farlige.

Mens selve panikkanfallet er svært biologisk i sitt årsaksforhold, er den sekundære angsten for angsten av klart psykologisk natur.

Fastlegen bør umiddelbart henvise deg til en psykiater/psykologspesialist som behersker kognitiv terapi. Dette kan det gjøres noe med om du kommer til en kompetent behandler.

På kort sikt skal du ikke være redd for å ta Sobril 30 mg før starten på flyturen. Panikkanfall er forferdelige, men ikke farlige.

takk for svar.jeg tar paracet ytterst sjelden,så hvordan skal jeg stole på at jeg ikke blir avhengig av sobril????

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

takk for svar.jeg tar paracet ytterst sjelden,så hvordan skal jeg stole på at jeg ikke blir avhengig av sobril????

hvordan skal jeg stole på at jeg ikke blir avhengig av sobril????

S: Hvis du blir avhengig av to doser med Sobril 30 mg (en på flyet dit, en en på flyet hjem), blir det i så fall en suveren verdensrekord.

hvordan skal jeg stole på at jeg ikke blir avhengig av sobril????

S: Hvis du blir avhengig av to doser med Sobril 30 mg (en på flyet dit, en en på flyet hjem), blir det i så fall en suveren verdensrekord.

når skal jeg ta sobrilen da???flyet går 06:50.tuuuuuusen takk psykiater!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...