Gjest Nickløsheletia Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Innlegget var ikke dramatiserende fra min side.. jeg skjønner bare ikke _hvorfor_.. er det rett og slett pga _grubling_...? Du har summert opp _Hvorfor_ i innlegget ditt selv. Jeg vil også legge til at du trenger å øve deg på bli mindre selvopptatt og vende konsetrasjonen ut mot andre ting. Du må også slutte å tro at deg og ditt følelsesliv er så veldig interesant for alle andre. Mye har handlet om deg, deg, deg og det er ikke bra. Til tider har du manipulert dolerne med stadig nye varianter av spørsmål, som egentlig bare har handlet om det samme du har spurt om tidligere. Du har misbrukt dolerenes velvilje og empati. Om det er bevisst eller ubevisst, er jeg ikke sikker på, men jeg synes det til tider har virket bevisst. Det virker som du med vilje har gjort deg mer stakkarslig enn du egentlig er. Slikt er i grunnen litt provoserende og derfor har du sett en stadig økende aggresjon mot deg. Har du ikke interesser for noe utenom ditt eget følelsesliv? Hvis du har det, kan du heller forsøke kaste deg inn i andre tråder. Ihverfall hvis du liker å være her. Når det gjelder psykiatri bør du holde deg laaaaangt unna. Jeg er dessverre pessimistisk. Du beviser igjen og igjen at du må komme med oppfølgingsspørsmål og komme til bunns i alle dine tanker rundt deg selv. Du har fått svar på ALT nå og du behøver ikke lure på hvorfor mer. Bare gjøre det du blir rådet til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest foranledningen signaturløs Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg oppsumerer kort et svar som ligner mye på nickløsheletia/MaryPoppins sitt svar: 1. Skift nick. 2. Vær på DOL om det er viktig for deg, men ikke skriv på psykiatri - verken starte tråder eller svare på andres innlegg. 3. Om du starter tråder i andra fora om tema som ikke omhandler din psyke, begrens deg til en tråd per døgn. 4. Din psyke diskuterer du med din nye behandler og fastlegen. Nå har jeg blitt "beskyldt" for å være manipulerende flere ganger.. det sårer meg veldig.. så jeg vil gjerne ha din - en fagpersons vurdering på akkurat dette. Det har nemlig stor betydning for meg når det gjelder det å tørre åpne munnen :-( og dette har gått innpå meg. Jeg har _aldri_ forsøkt å lure noen her inne.. aldri...! (Om jeg har stilt like spørsmål i andre formuleringer, så har jeg ikke gjort det bevisst. Da kan man heller si at det har med IQ å gjøre, fordi jeg har tungt for få forstå. Og det _har_ jeg virkelig. Ikke bare her.. gudene skal vite jeg prøver.. ) Jeg synes det er vanskelig å følge råd jeg ikke forstår. Desverre.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Nå har jeg blitt "beskyldt" for å være manipulerende flere ganger.. det sårer meg veldig.. så jeg vil gjerne ha din - en fagpersons vurdering på akkurat dette. Det har nemlig stor betydning for meg når det gjelder det å tørre åpne munnen :-( og dette har gått innpå meg. Jeg har _aldri_ forsøkt å lure noen her inne.. aldri...! (Om jeg har stilt like spørsmål i andre formuleringer, så har jeg ikke gjort det bevisst. Da kan man heller si at det har med IQ å gjøre, fordi jeg har tungt for få forstå. Og det _har_ jeg virkelig. Ikke bare her.. gudene skal vite jeg prøver.. ) Jeg synes det er vanskelig å følge råd jeg ikke forstår. Desverre.. Neimen herlighet.. du er jo tilbake til gamle trakter før du engang har begynt å ta til deg rådene som er gitt. Jeg trekker tilbake rådet mitt om å fortsette på dol men holde deg unna psyk forumet - du burde nok holde deg helt unna dol, for din egen del. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest foranledningen signaturløs Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Neimen herlighet.. du er jo tilbake til gamle trakter før du engang har begynt å ta til deg rådene som er gitt. Jeg trekker tilbake rådet mitt om å fortsette på dol men holde deg unna psyk forumet - du burde nok holde deg helt unna dol, for din egen del. Men det er jo sant.. hva er galt med å be om en bekreftelse eller avkreftelse på det..? Jeg spør jo bare.. hadde sikkert vært vondt for de fleste å bli beskyldt for noe sånt.. jeg ser på manipulasjon som alvorlig.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Nå har jeg blitt "beskyldt" for å være manipulerende flere ganger.. det sårer meg veldig.. så jeg vil gjerne ha din - en fagpersons vurdering på akkurat dette. Det har nemlig stor betydning for meg når det gjelder det å tørre åpne munnen :-( og dette har gått innpå meg. Jeg har _aldri_ forsøkt å lure noen her inne.. aldri...! (Om jeg har stilt like spørsmål i andre formuleringer, så har jeg ikke gjort det bevisst. Da kan man heller si at det har med IQ å gjøre, fordi jeg har tungt for få forstå. Og det _har_ jeg virkelig. Ikke bare her.. gudene skal vite jeg prøver.. ) Jeg synes det er vanskelig å følge råd jeg ikke forstår. Desverre.. Du har endret signaturen, men innholdet i innlegget er akkurat det samme, som du har skrevet mange ganger før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Men det er jo sant.. hva er galt med å be om en bekreftelse eller avkreftelse på det..? Jeg spør jo bare.. hadde sikkert vært vondt for de fleste å bli beskyldt for noe sånt.. jeg ser på manipulasjon som alvorlig.. Du har fått all den bekreftelsen og avkreftelsen du trenger gjennom hundrevis, eller tusenvis, av dine gruble tråder. NHD kommer ikke til å avrefte eller bekrefte noe som helst mer for deg, det burde du vite "by now." La heller han få bruke tiden sin på andre som ønsker faktisk å ta til seg rådene han kommer med, istedet for at han skal bruke opp tiden sin på deg, deg, deg og mere deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Nå har jeg blitt "beskyldt" for å være manipulerende flere ganger.. det sårer meg veldig.. så jeg vil gjerne ha din - en fagpersons vurdering på akkurat dette. Det har nemlig stor betydning for meg når det gjelder det å tørre åpne munnen :-( og dette har gått innpå meg. Jeg har _aldri_ forsøkt å lure noen her inne.. aldri...! (Om jeg har stilt like spørsmål i andre formuleringer, så har jeg ikke gjort det bevisst. Da kan man heller si at det har med IQ å gjøre, fordi jeg har tungt for få forstå. Og det _har_ jeg virkelig. Ikke bare her.. gudene skal vite jeg prøver.. ) Jeg synes det er vanskelig å følge råd jeg ikke forstår. Desverre.. Jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke orker å delta mer i disse trådene dine, men jeg kan gi deg et eksempel på hva jeg oppfatter som manipulerende. I forrige uke så jeg tilfeldigvis at du, tydeligvis i all hast (for innlegget var fullt av skrivefeil og dårlig formulert til å være deg) formulerete et spørsmål til NHD, fordi du så at han var inne på formuet. Ditt spørsmål kom ca. 1 min. etter at han hadde svart en annen bruker. Så gikk det 1 min. til, og han svarte nok en bruker, uten å svare deg i mellomtiden. Da hev du deg på med et oppfølgfingsspørsmål. Så i løpet av 4 min 2 spørsmål fra deg - og 2 svar far NHD til en annen bruker. Dette oppfatter jeg som et manipulerende forsøk på å få svar fra NHD. Og det tror jeg de fleste vil gjøre hvis de begynner å legge merke til sike ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Nå har jeg blitt "beskyldt" for å være manipulerende flere ganger.. det sårer meg veldig.. så jeg vil gjerne ha din - en fagpersons vurdering på akkurat dette. Det har nemlig stor betydning for meg når det gjelder det å tørre åpne munnen :-( og dette har gått innpå meg. Jeg har _aldri_ forsøkt å lure noen her inne.. aldri...! (Om jeg har stilt like spørsmål i andre formuleringer, så har jeg ikke gjort det bevisst. Da kan man heller si at det har med IQ å gjøre, fordi jeg har tungt for få forstå. Og det _har_ jeg virkelig. Ikke bare her.. gudene skal vite jeg prøver.. ) Jeg synes det er vanskelig å følge råd jeg ikke forstår. Desverre.. Hva gjør du nå da? Jo, du søker bekreftelse fra Nhd og håper han skal si du ikke er manipulerende. Nok en gang søker du altså bekreftelse. Vi er voksne mennesker her inne med egne meninger. Min mening er min menig og da bør du ta det for det det er. Du trenger ingen bekreftelse fra "høyeste hold" som du kaller det på at mine meninger er feil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest foranledningen signaturløs Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg oppsumerer kort et svar som ligner mye på nickløsheletia/MaryPoppins sitt svar: 1. Skift nick. 2. Vær på DOL om det er viktig for deg, men ikke skriv på psykiatri - verken starte tråder eller svare på andres innlegg. 3. Om du starter tråder i andra fora om tema som ikke omhandler din psyke, begrens deg til en tråd per døgn. 4. Din psyke diskuterer du med din nye behandler og fastlegen. Du (eller andre) trenger ikke svare mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest påannigjen. Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Men det er jo sant.. hva er galt med å be om en bekreftelse eller avkreftelse på det..? Jeg spør jo bare.. hadde sikkert vært vondt for de fleste å bli beskyldt for noe sånt.. jeg ser på manipulasjon som alvorlig.. Jeg har også opplevd din oppførsel her manipulerende til tider. Men jeg har aldri trodd at det var bevist. Det bare har blitt sånn fordi du ønsket så veldig svar og bekreftelser. Rådet om å bare svare på dol psykiatri hvis du synes det er vanskelig å forlate stedet er godt synes jeg. Du har ganske mye å bidra med. Så tar du terapien i RL og ikke her på DOL. Så kan du gi noe tilbake også. For jeg må innrømme at jeg tror du også rett og slett er avhengig av DOL. Det er det mange av oss som er. Og kanskje det en en av grunnene til at dette rådet fra NHD om å forlate DOL for godt virker ekstra brutalt. At det er så enkelt rett og slett. Jeg tror du selv vet at ingen ville bry seg om du benytter seg av DOL så lenge du gjør det på en mer "normal" måte. At du ikke tar over hele psykiatriforumet feks. Så man like gjerne kunne omdøpet dette forumet til j31`s liv og utfordringer. Så dette innlegget igjen fremstår som bevis på det motsatte. At du ikke er motivert og bestemt til å endre måten du bruker DOL på. Ta heller å vis med dine handlinger at du kan benytte deg av dol psykiatri eller DOL på en grei måte. Så kan du skrive dramatiske innlegg om 3 måneder om hvor flink du har vært og få bekreftelser på det. Noe du sikkert også vil få. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lalala land Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Nå har jeg blitt "beskyldt" for å være manipulerende flere ganger.. det sårer meg veldig.. så jeg vil gjerne ha din - en fagpersons vurdering på akkurat dette. Det har nemlig stor betydning for meg når det gjelder det å tørre åpne munnen :-( og dette har gått innpå meg. Jeg har _aldri_ forsøkt å lure noen her inne.. aldri...! (Om jeg har stilt like spørsmål i andre formuleringer, så har jeg ikke gjort det bevisst. Da kan man heller si at det har med IQ å gjøre, fordi jeg har tungt for få forstå. Og det _har_ jeg virkelig. Ikke bare her.. gudene skal vite jeg prøver.. ) Jeg synes det er vanskelig å følge råd jeg ikke forstår. Desverre.. Vet du hva, jeg føler med deg, j31. Jeg gjør virkelig det. Jeg kjenner på den desperasjonen som du har etter å få en bekreftelse eller avkreftelse på noe som ganske sikkert føles kveldende så lenge du ikke får den be/avkreftelsen. Jeg vet fordi jeg sliter med tvangstanker, og til tider har det å få en viss be/avkreftelse av min tidligere kjæreste føltes så vanvittig desperat at det har føltes som om jeg ikke har fått puste! Regelrett som om jeg har vært så redd og slitt sånn med hjertebank og pusteproblemer fordi det har føltes så VIKTIG å få vite svaret - fordi jeg har har måttet forsikre meg gang på gang, ofte krevd det samme svaret 10 ganger etter hverandre fordi det er som om hjernen ikke vil ta inn svaret før etter de 10 gangene. Og det hjalp ikke bare at han svarte, jeg måtte få svaret på den måten JEG trengte å høre det for at det skulle gå inn - så klart og tydelig som en inn med teskje dose kan være. Og det slet sånn på min tidligere kjæreste at jeg måtte til psykolog for å få teknikker som gjorde at jeg måtte lære meg å leve _i_ denne desperasjonen, denne angsten for å ikke få det _tydelige_ svaret jeg trengte for å legge akkurat den og den saken bak meg. Det var knalltøft skal jeg si deg, hadde lyst å stange hodet i mitt i en vegg hver gang jeg måtte nøye meg med 1-2 svar og han svarte på sine premisser og ikke mine. Lære meg å puste, roe meg ned og kjenne på disse grusomme følelsene og tåle at jeg ikke ville få det svaret jeg følte jeg desperat trengte - for det svaret løste egentlig ingenting - det førte som oftest til mer tvangstanker som trengte svar. Det sagt, noen ganger klarte jeg det, andre ganger ikke. Nå er jeg ikke i forhold lenger (pga andre ting enn dette) og har dermed ikke disse tvangstankene, så det er deilig. Men jeg vet at jeg sannsynligvis vil få dem igjen i neste forhold, men nå vet jeg hvordan jeg kan styre dem og hva som hjelper. Og være obs på dem. Det virker på meg som du har samme forhold til mitt problem, ang det å få svar fra NHD, og hvis du kjenner deg igjen i det jeg har skrevet - så ta det opp i terapien. For det er tvangstanker som fører til dette behovet for å få den av/bekreftelsen og det gjenspeiler din dårlige selvtillit (som også jeg har). Det er hjelp å få! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest foranledningen signaturløs Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke orker å delta mer i disse trådene dine, men jeg kan gi deg et eksempel på hva jeg oppfatter som manipulerende. I forrige uke så jeg tilfeldigvis at du, tydeligvis i all hast (for innlegget var fullt av skrivefeil og dårlig formulert til å være deg) formulerete et spørsmål til NHD, fordi du så at han var inne på formuet. Ditt spørsmål kom ca. 1 min. etter at han hadde svart en annen bruker. Så gikk det 1 min. til, og han svarte nok en bruker, uten å svare deg i mellomtiden. Da hev du deg på med et oppfølgfingsspørsmål. Så i løpet av 4 min 2 spørsmål fra deg - og 2 svar far NHD til en annen bruker. Dette oppfatter jeg som et manipulerende forsøk på å få svar fra NHD. Og det tror jeg de fleste vil gjøre hvis de begynner å legge merke til sike ting. Jeg orker ikke å kommentere eller forklare meg mer. Og tro meg; jeg kommer _aldri_ til å stole på noen igjen slik som jeg desverre gjorde! For å bli beskyldt for noe så alvorlig, det gjør noe med meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Så lei! Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg orker ikke å kommentere eller forklare meg mer. Og tro meg; jeg kommer _aldri_ til å stole på noen igjen slik som jeg desverre gjorde! For å bli beskyldt for noe så alvorlig, det gjør noe med meg. Vi orker ikke kommentere eller forklare deg noe mer vi heller nå. Du har faktisk godt av dette, selv om du ikke ser det selv. Alt dreier seg ikke om deg hele tida. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg orker ikke å kommentere eller forklare meg mer. Og tro meg; jeg kommer _aldri_ til å stole på noen igjen slik som jeg desverre gjorde! For å bli beskyldt for noe så alvorlig, det gjør noe med meg. "Og tro meg; jeg kommer _aldri_ til å stole på noen igjen slik som jeg desverre gjorde!" Summen av dette og alle lignende utsagn gjennom tidene vil av mange oppfattes som en form for skyldinduksjon og dermed manipulering. Nå må du ta på alvor de råd du har fått ved å vise det med en annen adferd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Så lei! Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg orker ikke å kommentere eller forklare meg mer. Og tro meg; jeg kommer _aldri_ til å stole på noen igjen slik som jeg desverre gjorde! For å bli beskyldt for noe så alvorlig, det gjør noe med meg. ...........og vi kommer aldri til å stole på deg mer vi heller, du har lovet å holde deg vekk herfra og holder det ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest foranledningen signaturløs Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 "Og tro meg; jeg kommer _aldri_ til å stole på noen igjen slik som jeg desverre gjorde!" Summen av dette og alle lignende utsagn gjennom tidene vil av mange oppfattes som en form for skyldinduksjon og dermed manipulering. Nå må du ta på alvor de råd du har fått ved å vise det med en annen adferd. Gjennom tidene? Javel :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest foranledningen signaturløs Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 "Og tro meg; jeg kommer _aldri_ til å stole på noen igjen slik som jeg desverre gjorde!" Summen av dette og alle lignende utsagn gjennom tidene vil av mange oppfattes som en form for skyldinduksjon og dermed manipulering. Nå må du ta på alvor de råd du har fått ved å vise det med en annen adferd. Synes du det er rart at jeg reagerer som jeg gjør når jeg blir beskyldt for noe så alvorlig? Synes du det er rart dette skremmer vettet av meg? :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Så lei! Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 "Og tro meg; jeg kommer _aldri_ til å stole på noen igjen slik som jeg desverre gjorde!" Summen av dette og alle lignende utsagn gjennom tidene vil av mange oppfattes som en form for skyldinduksjon og dermed manipulering. Nå må du ta på alvor de råd du har fått ved å vise det med en annen adferd. Ikke svar henne noe mer nå, NHD. Det hun trenger er å ikke få respons her inne fra lenger, kun dette vil få henne til å holde seg vekk og fokusere på terapi i RL. Det er dårlig gjort av oss her å fortsette å jatte med henne, det vil ikke hjelpe henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg orker ikke å kommentere eller forklare meg mer. Og tro meg; jeg kommer _aldri_ til å stole på noen igjen slik som jeg desverre gjorde! For å bli beskyldt for noe så alvorlig, det gjør noe med meg. Alle definerer ikke "manipulerende" likt. Noen mener noe i retning lureri, slik du tydeligvis tolker det. Andre bruker begrepet også om sterk / overbevisende argumentasjon. Det er ikke nødvendigvis noe alvorlig i negativ betydning. Alle som er aktive på nett, kan man få slengt ting etter seg som er fullstendig grunnløse eller skyldes misforståelser. Husk også på at ikke alle her er like stabile følelsesmessig. Stol på behandleren din i RL, ikke på oss som nok har fått se de mest usikre sidene dine og mindre av framgangen jeg er sikker på du har hatt. Jeg har skrevet til deg før om å la være å ta alt i verste mening. Det er ikke alltid de som uttrykker seg skarpest, som har rett. Dropp de relativt få svarene som angriper deg og forsøk å ta til deg noe av det konstruktive i de andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest foranledningen signaturløs Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Ikke svar henne noe mer nå, NHD. Det hun trenger er å ikke få respons her inne fra lenger, kun dette vil få henne til å holde seg vekk og fokusere på terapi i RL. Det er dårlig gjort av oss her å fortsette å jatte med henne, det vil ikke hjelpe henne. Jeg ønsker ikke mer respons heller. Jeg synes bare det er så rart og skremmende at iallefall en psykiater som nhd ikke skjønner at man kan bli skremt av dette når det eneste man har gjort er å være ærlig i håp om å komme seg videre, og så blir man beskyldt for å manipulere. Jeg kan ikke hjelpe for at jeg ikke forstår mer enn jeg gjør, og at jeg er tunglært og må ha ting inn med teksje. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332267-hvorfor/page/2/#findComment-2783349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.