Gå til innhold

nhd, ang det å ta kontakt med psykolog

Anbefalte innlegg

Gjest lalala land

For ca et halvt år siden gikk jeg til psykolog for endel ting, bla tvangstanker. (gikk i 1 år),så før jul ifjor måtte jeg avlyse 1 time og etter det har jeg ikke hørt noe fra psykologen. Han har ikke gitt meg ny time osv.

Jeg har avbestilt et par ganger før fordi jeg har vært syk osv, men alltid fått ny time. Men altså ikke forrige gang.

Føler meg så dum, og lurer på om psykologer blir lei pasienter pga dette? Er det vanlig at psykologer gir en ny time eller blir det opp til meg å bestille det?

Har ikke vært der på et halvt år nå, og føler meg litt dum og flau for å ta kontakt igjen nå, men har egentlig behov for å prate med denne igjen da det har skjedd endel ting i livet mitt siden sist jeg var hos han. Men jeg er som sagt litt bevisst dette og litt "redd" for å ta kontakt med han igjen.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvordan en følger opp etter en avbestilling, er blant det som skal avtales før selve terapien starter. Det anbefales at en har faste timer på fast ukedag og klokkeslett enten en går ukentlig eller hver x-uke. Da har en automatisk time neste gang om ikke annet er avtalt.

Om du har avbestilt flere ganger, og dere ikke har en avtale om hvem som skal ta initiativet til neste time, kan det hende at psykologen ser på dette som en test på din motivasjon.

Gjest lalala land

Hvordan en følger opp etter en avbestilling, er blant det som skal avtales før selve terapien starter. Det anbefales at en har faste timer på fast ukedag og klokkeslett enten en går ukentlig eller hver x-uke. Da har en automatisk time neste gang om ikke annet er avtalt.

Om du har avbestilt flere ganger, og dere ikke har en avtale om hvem som skal ta initiativet til neste time, kan det hende at psykologen ser på dette som en test på din motivasjon.

Jeg har hatt time ca 1 gang i mnd på en fast ukedag som han disponerer da han jobber i en institusjon ellers i uken.

Akkurat ja, en test på min motivasjon :(

Jeg har vært mye syk dette året, så jeg har faktisk vært syk de gangene jeg har avlyst. Og jeg har avlyst via tekstmelding, noe han har sagt har vært greit.

Orker ikke å gå i gang med en annen psykolog, men tror jeg bare lar det være, føler meg for dum til å ringe å avtale nytt.

Gjest profile

Jeg har hatt time ca 1 gang i mnd på en fast ukedag som han disponerer da han jobber i en institusjon ellers i uken.

Akkurat ja, en test på min motivasjon :(

Jeg har vært mye syk dette året, så jeg har faktisk vært syk de gangene jeg har avlyst. Og jeg har avlyst via tekstmelding, noe han har sagt har vært greit.

Orker ikke å gå i gang med en annen psykolog, men tror jeg bare lar det være, føler meg for dum til å ringe å avtale nytt.

Det er vel ingen ting som er dumt med det.

Han kan jo ikke vite når du er blitt frisk igjen om du ikke gir beskjed om det.

Gjest lalala land

Det er vel ingen ting som er dumt med det.

Han kan jo ikke vite når du er blitt frisk igjen om du ikke gir beskjed om det.

Skjønte ikke helt hva du skrev her?

Han vet ikke noe nei, men jeg føler meg dum når jeg ikke fikk svar tilbake på sms om ny time.

Føler han ikke vil vite av meg da, selv om dette er en psykolog liksom :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...