Gjest Blanke ark og fargestifter tæl? Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 Hvordan er det nå man flytter,blir papirer og journaler overført automatisk da eller må man be om det? Hvis man ikke går til behandling i psykiatrien lenger,er det vel ikke en selvfølge? 0 Siter
Gjest Corn flakes Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 Tror ikke det er noen automatikk i det. De gangene jeg har flyttet har jeg selv måttet be om å oversende journalen, hvis det har vært aktuelt. Men noen ganger er det sånn at legen vil begynne "med blanke ark" og altså ikke ha din forrige journal. Han/hun vil starte fra scratch med deg. (Sikkert fordi det er altfor tidkrevende å lese og sette seg inn i historien din på flere 10-talls sider!) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 Journaler i spesialisthelsetjenesten (sykehus, poliklinikker, DPS) overføres aldri uten etter forespørsel fra pasienten selv eller fra ny behandlingsinstitusjon med pasientens påtegning. 0 Siter
Gjest Blanke ark og fargestifter tæl? Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 Journaler i spesialisthelsetjenesten (sykehus, poliklinikker, DPS) overføres aldri uten etter forespørsel fra pasienten selv eller fra ny behandlingsinstitusjon med pasientens påtegning. Det er utrolig bra. Men er det lover for sånt? Og gjelder det også personer under 18 år (tenåring)? Jeg mener at det hadde vært strålende,hvis ikke bup visste noe om personen kan man få en helt ny vurdering,uten at de er forutinntatt. Er jeg urealistisk nå eller er det mulig? Bup her er ivrige etter å få overført saken til det nye stedet,men er det slik det fungerer? Bare tenkte på dette,og håper du kan svare meg for det hadde vært til stor hjelp. Hadde vært fint om folk kunne sett h*n også med nye øyne,med blanke ark. Jeg tror nemlig konklusjonen hadde blitt en helt annen. Kan man overføres til voksenpsykiatrien når man er 16 år? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Det er utrolig bra. Men er det lover for sånt? Og gjelder det også personer under 18 år (tenåring)? Jeg mener at det hadde vært strålende,hvis ikke bup visste noe om personen kan man få en helt ny vurdering,uten at de er forutinntatt. Er jeg urealistisk nå eller er det mulig? Bup her er ivrige etter å få overført saken til det nye stedet,men er det slik det fungerer? Bare tenkte på dette,og håper du kan svare meg for det hadde vært til stor hjelp. Hadde vært fint om folk kunne sett h*n også med nye øyne,med blanke ark. Jeg tror nemlig konklusjonen hadde blitt en helt annen. Kan man overføres til voksenpsykiatrien når man er 16 år? Journalopplysninger er pasientens eiendom og kan ikke overføres uten pasientens tillatelse (det finnes unntak ved tvangsinnleggelser). Du kan bare be om at vedkommende henvises med et kort skriv. Be om at utredningen gjøres som en "second opinion" og at papirer oversendes først når den første utredningen er gjort. Ja, i mange tilfeller kan en overføres til voksenpsykiatrien etter fylte 16. Dette gjelder når en med stor sannsynlighet vil trenge kontakt også etter 18 års alder. 0 Siter
Gjest Blanke ark med fargestifter tæl? Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Journalopplysninger er pasientens eiendom og kan ikke overføres uten pasientens tillatelse (det finnes unntak ved tvangsinnleggelser). Du kan bare be om at vedkommende henvises med et kort skriv. Be om at utredningen gjøres som en "second opinion" og at papirer oversendes først når den første utredningen er gjort. Ja, i mange tilfeller kan en overføres til voksenpsykiatrien etter fylte 16. Dette gjelder når en med stor sannsynlighet vil trenge kontakt også etter 18 års alder. Takk. Det var til stor hjelp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.